Ik rij een half uur intensief, maar met in en uitstappen zit ik er toch snel een uur op. Buitenritten kunnen ook veel langer duren. Maar als het echt om intensieve training gaat is dat meestal maar een half uur.
Queelens
Geplaatst: 25-06-12 13:35
Ligt er helemaal aan wat ik die dag in de training verwacht en wil doen en wat mijn paard ermee doet. Als het echt heel goed gaat dan zit ik er vaak niet veel langer op dan een half uur en als ik een dagje basis doe als die ven stil heeft gestaan zit ik er 20 minuten op. Als er een dagje iets aangepakt moet worden zit ik er vaak wel zeker 3 kwartier tot n uur op en met les ook!
pien_2010
Geplaatst: 25-06-12 13:38
Wisselend dressuur vanaf 20 minuten - 60 minuten bij uitzondering langer, buitenrit één à twee uur en soms langer. Meestal rijd ik zes keer per week afwisselend dressuur met buitenritten, zondag rust.
Ik reed met mijn paard altijd 3 kwartier intensief. En daarna gingen we altijd uitstappen over strand, door de duinen en door het bos. Zodat ze rijden wel leuk blijft vinden! Paard was nooit chagrijnig, en werkte altijd mee!
Hangt af van conditie van paard, zwaarte van de training, wat voor training, hoe ze aanvoelt, hoe ik zelf ben, hoe het gaat. Oftewel geen pijl op te trekken
Ik rijd zolang als het nodig is. Standaard een dik kwartier instappen bij mijn huidige paard. Uitstappen ook zeker 10 minuten. Alles bij elkaar rijd ik dan meestal een uurtje, ik stap veel tussendoor.
Ann_moi
Geplaatst: 25-06-12 20:16
Ik rijd meestal een half uur tot 3 kwartier, en af en toe een uur, het ligt eraan hoe de pony is, en hoeveel tijd ik zelf heb.
Anoniem
Geplaatst: 25-06-12 20:17
Zolang als nodig. Meestal ongeveer drie kwartier.
xLauLaUx
Geplaatst: 25-06-12 20:19
Hangt er sterk van af, met mijn vorige paard reed ik een dik halfuur tot drie kwartier en longeerde ik 20 minuutjes. Met mijn pony reed ik een vol uur. Buiten al die dingen om rijd ik soms bij vriendinnen, en dan hangt het er van af hoeveel tijd we hebben na het borstelen en hoe lang mijn vriendinnen rijden, want meestal willen we het toch een beetje eerlijk verdelen.
Hangt er vanaf Soms maar 20 min soms ook wel een 1,5 tot 2 uur hier reken ik dan ook mee dat ik soms na het rijden nog wel eens buiten de bak wil gaan uitstappen dat zal dan een 20 a 30 min zijn afhankelijk van waar ik enof mijn paard zin in hebben. Buiten ritten vanaf een uurtje tot 5 a 6 uur
Bentotoet
Geplaatst: 27-06-12 17:51
heel verschillend! als het al gelijk heel goed gaat 20-30 minuten en dan lekker belonen soms wil ik nog net iets meer bereiken en dan ga ik iets langer door max 1.5 uur (buitenrit langer
Heel wisselend: ligt aan de leeftijd van het paard (jonge paarden veel minder lang) en de intensiteit van de training. Een ander element dat voor mij meespeelt is hoe goed of slecht de training gaat. Als het slecht gaat dan neem ik er genoegen mee als het op een gegeven moment wél eventjes lekker gaat. Gaat het sowieso goed dan wil ik wel graag verder werken. Conditie van het paard vind ik ook erg belangrijk: als een paard lang heeft stil gestaan dan ga ik daar echt niet een uur lang heel intensief mee aan het werk bijvoorbeeld.
Wisselend, ook afhankelijk van wat ik wil gaan doen. Maar het belangrijkste vind ik werken naar de ontspanning, proberen mijn doel te halen en de ene keer gaat dat sneller dan de andere keer. Het gebeurt dus wel eens dat ik met een half uurtje al klaar ben en de andere keer drie kwartier of een uur. Het doel behalen is geen moeten, als het op dat moment stress opleverd dan is het een kwestie van wat anders op pakken en goed afsluiten!
Maaiike94
Geplaatst: 29-06-12 15:55
Varieert van 20 minuten tot een uurtje. Het buiten uitstappen niet meegerekend. Maar het hangt vooral van het weer, hoe het paard die dag is, of we les hebben en waar we mee bezig zijn.
Elmira30
Geplaatst: 29-06-12 15:58
Ik rijd meestal 45 min tot een uur. Als het goed gaat ook weleens een half uur.
Diana_v_l
Geplaatst: 29-06-12 16:02
hangt helemaal van de situatie af. bij een buitenrit kan het wel een paar uur duren, gewoon lekker aan een lange teugel door het bos, maar bij het dressuur is het meestal tussen de 50 en de 70 minuten. Dan ligt het er maar net aan wat je allemaal die dag in je training meeneemt. Het losrijden neemt dan al 25 minuten in voor we ook daadwerkelijk aan de slag gaan dus dan heb je echt niet genoeg aan een half uur.