Robijntjah schreef:Klopt, maar die worden voor het overgrote deel onwijs afgezeken want het paard 'presteert' niet volgens de anderen

Daar moet je dan een beetje schijt aan hebben, sowieso wel redelijk gezond in het leven, hoor. Je kan niet niet iedereen naar 't zin maken..... je zal het altijd wel volgens íemand fout doen......
Ik mag graag meelezen met sommige rijtechnische discussies op Bokt. Kan me niet in iedereen vinden, uiteraard, en soms roepen mensen waar ik helemaal niet zo een fan van ben toch best zinnige dingen, vind ik dan wel de moeite waard om me in te verdiepen. Ik ben begonnen met klassieke dressuurles een jaar geleden, heb er goed lol van ook, maar ik ben geen purist. Vind dat je altijd moet blijven kijken en luisteren, en alleen iets aannemen als de persoon het goed kan onderbouwen. Klakkeloos dingen aannemen is gewoon dom, je moet altijd nadenken.
En dan kan het best zijn dat je voor een lange weg kiest, en dat zeker het basiswerk gewoon lang duurt...... hoe erg is dat?
en dan zijn er mensen die je afzeiken, na und? Je kan het niet met iedereen eens zijn, mijn favoriete discussiepartners zijn de mensen die ik vreselijk in de haren kan vliegen over een bepaald onderwerp, en daarna een pilsje mee kan vatten......