Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Anoeska schreef:Ik ben ook helemaal niet gecharmeerd van deze combinatie. Adelinde zit vaak op haar paard alsof ze met haar hele gewicht aan de teugels hangt. En ik vind dat de spanning er te vaak vanaf te zien in. Rijtechnisch zal het allemaal best top zijn, ze zullen echt wel de punten krijgen die ze verdienen. Maar ik word er niet warm of enthousiast van.
tantesam schreef:Deze combi kan mij ook echt niet bekoren, inderdaad wat jij zegt, het lijkt wel of ze zich 'zittende' houdt met haar handen. De spanning knalt van haar lichaam af, en daardoor geeft ze mij het idee dat ze met heul veel kracht rijdt. Not my piece of cake. Bij het beeldmateriaal van Imke, viel mij ook de open mond van Toots op, heel storend. Ik geef meer de voorkeur aan de ruiters en amazones die 'er achter aan rijden' maar da's een zeldzaamheid. Ik ben fan van Carl Hester, supervriendelijke manier van rijden.
Rhodos schreef:Is het niet zo dat je vooral bij Adelinde spanning ziet maar bij Parcival minder/niet?
grace1989 schreef:tantesam schreef:Deze combi kan mij ook echt niet bekoren, inderdaad wat jij zegt, het lijkt wel of ze zich 'zittende' houdt met haar handen. De spanning knalt van haar lichaam af, en daardoor geeft ze mij het idee dat ze met heul veel kracht rijdt. Not my piece of cake. Bij het beeldmateriaal van Imke, viel mij ook de open mond van Toots op, heel storend. Ik geef meer de voorkeur aan de ruiters en amazones die 'er achter aan rijden' maar da's een zeldzaamheid. Ik ben fan van Carl Hester, supervriendelijke manier van rijden.
Carl Hester met Utopia![]()
Suelza schreef:s6801881 schreef:Toot en Gal zijn de Salsadansers, Adelinde en Parzival dansen de Weense Wals.
Mooi gezegd!!! Alhoewel Parcival in zijn Weense Wals nog wel eens op de teentjes van Adelinde stapt en Adelinde nog wel eens over haar sleepje struikelt...
Maar... nogmaals... mooi gesproken!
rindin schreef:Anoeska schreef:Ik ben ook helemaal niet gecharmeerd van deze combinatie. Adelinde zit vaak op haar paard alsof ze met haar hele gewicht aan de teugels hangt. En ik vind dat de spanning er te vaak vanaf te zien in. Rijtechnisch zal het allemaal best top zijn, ze zullen echt wel de punten krijgen die ze verdienen. Maar ik word er niet warm of enthousiast van.
Maar waar verdienen ze dan die punten aan? Spanning wordt in "onze kringen/het lagere niveau" behoorlijk
afgestraft. Waarom dan niet bij hun? Wat maakt het dat het bij hun niet uitmaakt? Of is het live gewoon lastig te zien vanuit een juryhokje?
nicky_rilana schreef:als parival piaffeert komt hij achter echt kei hoog van de grond, en dat is iets wat ze graag zien. in de passage doet hij dat ook. ze rijd ook heel veel moeilijke overgangen, zoals piaffe uitgestrekte draf. daarbij ook nog een piroutte in de piaffe. mooie en klein gesprongen piroutte. nou dat zijn al een paar punten, volgensmij stapt hij ook wel redelijk voor 8 en dat is dan weer een dubbel teller, enzo komt ze aan haar punten
s6801881 schreef:grace1989 schreef:
Carl Hester met Utopia![]()
Hij geeft zijn paarden dan ook een sterk klassiek gerichte opleiding. Hij maakt ook wel zijn flaters. Overigen is Bechtolsheimer een leerling van hem geloof ik.
Ik denk dat ook een deel toe te schrijven is van de huidige trainingsmethoden: het moet allemaal steeds sneller en beter, en de sponsors moeten ook blij zijn met wat ze zien. Ik de klassieke opleiding is het bijvoorbeeld ongehoord om een 5-jarige piaffes en passages te laten lopen. Tegenwoordig is dat in de hoge dressuur net zo de norm als een paard dat als een brok spanning door de ring paradeerd.
Anoeska schreef:Dan nog vond ik Gal en Totilas als een dansen als een paar dat stapelgek op elkaar is, los, vrollijk en makkelijk. En Adelinde en Parcival als een bij elkaar gezet koppel dat heel goed samen technisch kan dansen. Er straalt voor mij gewoon te weinig van uit.
Anoeska schreef:Dan nog vond ik Gal en Totilas als een dansen als een paar dat stapelgek op elkaar is, los, vrollijk en makkelijk. En Adelinde en Parcival als een bij elkaar gezet koppel dat heel goed samen technisch kan dansen. Er straalt voor mij gewoon te weinig van uit.
Lizzyy schreef:Inderdaad..
Tijdens Indoor Brabant heb ik Adelinde en Toots gezien, vond dat ze hem onwijs tegenwerkt(t?)e,
ze hield hem van voren onwijs tegen, het zal vast geen makkelijk paard zijn, en nee ik kan echt niet beter rijden dan Adelinde, maar dit viel mij wel erg op.
Zonde, want de scores van haar en Parzival zijn om trots op te zijn!
bigone schreef:Adelinde kan zeker wel rijden, echter, sinds zij een aantal jaren geleden bij Sjef is gaan trainen lijkt Adelinde een kopie van Anky te worden qua houding, kijk maar eens een filmpje van jaren terug en nu, dan denk ik dat je duidelijk verschil ziet. Ik vond het vroeger beter ogen maar misschien word je daar geen kampioen mee.