Huertecilla schreef:Wat is voor de veiligheid in de openbare ruimte gewenst?
Mag een paard bij de gevallen ruiter vandaan naar huis bolderen of moet het bij die ruiter blijven?
Moet een paard zó opgevoed zijn dat vreemden het kunnen pakken en meenemen in een dergelijke situatie?
Míjn mening is:
- dat een paard betrouwbaar veilig bij de ruiter moet blijven en niet als een ongeleid projectiel naar huis mag bolderen
- dat een paard NIET door elke vreemde gepakt en weggeleidt moet kunnen worden ivm onkundige tot gevaarlijke situatie aanleiding gevende goedbedoelende ´helpers´ en diefstal
- dat de ruiter contactgegevens bij zich dient te dragen (kan in de mobiel) opdat het paard opgehaald wordt
Ik zou willen dat hij bij mij blijft. Maar hoe goed de opvoeding ook is het blijven dieren en ik ga er dan ook nooit 100% vanuit dat ze bij mij blijven.
Gaat paard toch aan de ren dan hoop ik dat hij zich door de eerste de beste persoon (wie dat dan ook mogen zijn) laat pakken voordat hij op een auto knalt met een jong gezin erin. (liever paard dood dan kinderen dood of invalide)
Er achteraan rennen heeft totaal geen zin of je moet zelf de 50km per kunnen halen dan misschien wel. Ik denk dat en schietgebedje beter op zijn plaats is als je paard aan de kletter gaat.
Contact gegevens zijn een kleine moeite om bij je te hebben.

het paard zou het bij zich moeten hebben 
of volgen wij elkaar niet?
mijn pony rent meestal weg, maar ik kan haar wel zo pakken als ik haar weer heb ingehaald.
ik zie meteen voor me dat je paard weggaloppeerd en ik zie jou er nog sneller achteraan rennen om hem in te halen 
Voor degene die het paard vangt is het wel handig om te weten waar het paard heen moet (of voor degene die hem uiteindelijk thuis wil brengen).