Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
griebels schreef:misschien willen ze alleen maar plezier met hun pony hebben...
loversyl schreef:Maar wat bedoelen jullie precies met onervaren ruiters?
Want ik vind mezelf niet ervaren maar ik heb wel een jaar een opleiding paardensport gedaan en 3 jaar eigen paard en nu een jaar mijn jongere dan zeg maar.
freeride schreef:Marian01, dan ben jij dus 1 van de uitzonderingen, jij hebt wellicht ook plezier bovenaan je lijstje staan, en loopt daardoor ook niet tegen 'problemen' aan? het is voor een paard ook niet per definitie beter om een topruiter te hebben hoor,een goede eerlijke ruiter is belangrijker.
Ik doel met dit topic ook eerlijk gezegd vooral op de onervaren ruiters die met een jong paard met goede afstamming denken effe dressuur of spring wedstrijden te gaan rijden...en dan ontstaan de problemen omdat de niet zo ervaren ruiter vaak wel iets wil van een jong paard, maar dit niet correct en duidelijk kan overbrengen op een paard dat de oefeningen niet kent, laat staan begrijpt.
friesiszwart schreef:buiten het feit dat een jonger paard vaak voordeliger in aanschaf is worden oudere paarden vaak afgekeurd waardoor iemand ie op zoek gaat dan automatisch bij de jongere paarden gaat kijken naar een leuk paard. Toen ik mijn eerste paard kocht zocht ik ook een paard richting de 10 jaar maar nadat verschillende paarden afgekeurd waren heb ik uiteindelijk een driejarige gekocht.