af en toe op ander paard rijden tegen eenkennigheid ruiter?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Princesj

Re: af en toe op ander paard rijden tegen eenkennigheid ruiter?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 13:42

Laatst heb ik op het paard van m'n instructrice gereden, die alle oefeningen goed beheersd en dat was echt een eyeopener! Mijn eigen paard heb ik alles zelf aangeleerd, maar sommige oefeningen zijn af en toe best fijn om weer even uitgelegd te krijgen door een ervaren paard!

Shanelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 13:45

Het is idd goed voor je ontwikkeling als ruiter om verscheidene paarden te rijden vind ik. Maar voor mij hoeft het niet zo, ik vind het echt niet leuk om op een ander paard te rijden! :') Achteraf besef ik wel des te meer hoeveel ik aan m'n eigen paard heb. :+:

quincy1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 18:00

Heeey

Ik heb precies het zelfde probleen want ik heb namelijk al 5 jaar een eigen pony en het zins die tijd bijna niet meer op andere paarden gereden. Dit vind ik heel erg jammer. Ik laat ook wel eens af en toe iemand anders op mijn pony rijden hooor. vind dit ook heel interesant om te zien hoe ze loopt enzo want als ik er op zit zie ik dat niet xd of licht dat aan mij :o Haahahah

_JTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 18:05

Zelf doe ik het ook. Heb dan geen eigen paard maar als bijrijder is ook veel mogelijk. Bij mijn vorige paard had de eigenaresse nog een paard en dan ruilden we af en toe. Die twee paarden verschilden ook als dag en nacht en was leuk om op een ander paard de knopjes op proberen te vinden.

Bij mijn huidige bijrijdpaard ruil ik eigenlijk nooit, maar rij ik af en toe een paard van stal als dat word gevraagd. Paard wat ik rij durven veel mensen niet op, terwijl het een schat van een beest is en eigelijk niks fout doet. Merk dat op die stal een aantal mensen wel vastgeroest zijn aan hun eigen paard.

Alyss_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 16:01

Ik ben zelf wel van mening dat je veel leert van verschillende paarden rijden! Zelf ben ik gewoon een manege ruiter, maar zeker van de wat 'extreme' paarden leer je weer dingen, die je op alle paarden toe kan passen.
Zo zat ik laats bijvoorbeeld een tijdje op een paard dat de hele tijd van de hoefslag viel als je je buitenteugel er niet goed bij had. Nou, na ongeveer 2/3 lessen gebeurt het niet meer, want dan heb je goed door hoe je je buitenteugel er weer even goed aanhoudt. Dit was voor mij weer even een 'eye-opener', omdat het paard wat ik daar voor reed, mij qua stuurwerk een beetje lui maakte :p

Verity

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 17:49

Ieder paard is anders en ieder paard heeft zijn eigen trekken en passen. Ik denk inderdaad dat je er veel meer van leert dat telkens op een paard rijden. Je leert je denk ik beter ontwikkelen in het paardrijden dan als je telkens op het zelfde paard rijdt.

Chantal_00

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 18:23

Ik denk dat het voor de ruiter beter is als hij zich leert aanpassen aan steeds een ander paard, maar dat het voor het paard beter is als hij een ruiter heeft die hem kent...

seran313

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 15:39

Het hangt denk ik heel erg van de ruiter af. Maar over het algemeen af en toe een ander paard rijden zal meestal wel beter zijn.

KWIBBELxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 15:17

Ja! Ik zelf heb al op heeeel veel pony's en paarden gereden en als je op veel paarden rijd, wil dat niet zeggen dat je daardoor beter rijdt maar wel dat je je sneller kan aanpassen :)

xChoco

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 17:40

Ik vind het erg goed, je leert er veel van en het is ook erg leuk om te doen.
Mijn paard heeft iets aan haar rug waardoor ik 6 weken niet heb kunnen rijden, in die 6 weken heb ik op verschillende paarden gereden van andere en dat was erg leerzaam. Ik zou het zeker vaker willen doen en ik heb ook met een vriendin afgesproken dat we, als mijn paard weer beter is, een paar keer gaan ruilen omdat haar paard weer heel anders is dan de mijne. :)

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 20:49

Zou het wel graag willen maar heb er op dit moment niet de mogelijkheid voor omdat de tijd me ontbreekt en ik ook niemand in mijn vrienden/kenissenkring heb die hiervoor een paard heeft wat uit te lenen is. Tot 2 jaar geleden reed ik wel af en toe op een paard/pony van een ander maar rij nu alleen nog die van ons. Denk er wel vaak over na omdat die van ons al 20 is en niet meer het eeuwige leven heeft.