Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Sombra schreef:Ik vind het onmogelijk om jezelf te verbeteren zonder les. Er zijn toch kleine foutjes die er in sluipen en die uiteindelijk in je nadeel werken. Daarnaast kun je de kennis wel bezitten maar om het uit te voeren is een ander verhaal, vooral als het om je eigen paard en jezelf gaat.
Ik heb het nu wel over goed rijden, LDR kun je makkelijk zonder les want of je nou begeleiding krijgt of niet de methode rammelt aan alle kanten en is niet bevordelijk voor het paard dus als ruiter kun je het ook nooit goed leren omdat de methode niet goed is.
Als je niet weet waar je over praat, doe dan ook geen domme uitspraken...
NumeroUno schreef:max66 schreef:ik heb 1 x per maand les en kan hier weer een paar weken mee verder!
dit is inderdaad ook een goede. vraag dan ook na de les om tips waar je aan kan werken en dan ben je vaak wel weer een maandje zoet
Kadankovitch schreef:Eigenlijk zal iedereen het er wel over eens zijn dat geregeld les krijgen of getraind worden het beste is. Maar voor sommigen zit dat er niet in. Soms om financiële redenen, soms omdat geen geschikt persoon hebben kunnen vinden.
Dat laatste is toch interessant om bij stil te staan. Mijn opvatting is dat slecht advies erger is dan geen advies. Ook de goedbedoelende vriend of vriendin kan schade aanrichten. Blijven zoeken naar de geschikte hulp, is op de lange termijn beter dan elke hulp.
Kadankovitch schreef:Ja, en dan ligt het aan jezelf wat je doet met de adviezen als je bijvoorbeeld een maand moet wachten. Maar slechte adviezen helpen je alleen achteruit. Wat overblijft is de vraag; wat deugt en wat niet???? Die vraag is niet beantwoord met simpele opmerkingen van het type 'kort door de bocht'. Vandaar de vraag!!
Romana01 en Max66; wat waren bij u de punten waardoor u wist de juiste instructeur te pakken te hebben?
Kadankovitch schreef:Romana01 en Max66; wat waren bij u de punten waardoor u wist de juiste instructeur te pakken te hebben?