Mindfields schreef:Dat dit uberhaupt nog geen algemeen goed is begrijp ik niet zo goed. Er zijn blijkbaar nog best veel mensen die echt niet begrijpen hoe een paard denkt, of hoe het zich voelt met een andere diersoort op zijn rug die van alles van hem wil, en dat vraagt door met ledematen tegen zijn buik aan te duwen of schoppen, en verder via twee touwtjes dingen vraagt vanaf achter zijn hoofd. Tel daarbij op dat we van een paard verlangen dat hij EN bodybuildertraining doet voor kracht EN ballettraining voor de lenigheid, en dat dat erg lastig is voor spieren die dat allemaal moeten doen. Dit zou basiskennis moeten zijn die vanaf het eerste prille begin aan manegeruiters dient te worden vertelt.
Dit ZOU inderdaad basiskennis moeten zijn die vanaf het eerste prille begin aan manegeruites dient te worden verteld, helaas heb ik die basiskennis nooit gekregen vanaf de manege waar ik reed.
En ik ben nog bezig met mijn basiskennis te vergaren, dat moet ook gebeuren toch?
Ik vindt het bij zo'n jong paard pas klieren, als hij bijvoorbeeld 6 weken lang netjes halt kan houden en het dan plotseling vertikt. Dan is het imo geen onbegrip of zeer moeilijke oefening, maar gewoon weer even kijken of de ruiter misschien deze keer wél toegeeft. 
) en zoentjes geeft en beide heb ik nooit aangeleerd.
) maar dat is dan meer omdat ik niet weet waar het vandaan komt.. Wat zou dit bijvoorbeeld kunnen zijn?
Maar goed, de komende week laat ik het even voor wat het is en daarna ga ik gewoon opnieuw beginnen in de longeerbak. Misschien hebben we de laatste tijd wel wat teveel van hetzelfde gedaan of komt het doordat de lente in de lucht is
Als het aan de gang blijft ga ik de osteopaat maar weer eens bellen, het wordt wel weer eens tijd voor een controlebezoekje denk ik.
Zou inderdaad kunnen maar ook bijvoorbeeld hij draaft continue netjes over de hoefslag en opeens komt 'ie naar het midden (zonder te schrikken). Dan is dat imo wel gewoon even donderen. Ben trouwens wél van mening, dat ook achter donderen en klieren vaak wel een soort reden zit. Inderdaad dat het moeilijk is, dat het paard een keertje geen zin heeft, of dat het paard zich verveeld.