Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
ponyparadijs schreef:Hoe oud is hij Joolien?
Ziet in het filmpje aardig wat onbalans.
Joolien schreef:Apart Muisje, want hij is niet echt vlak. Omdat hij achter zo groot doorspringt mist hij aardig wat balans.
http://www.youtube.com/watch?v=V1VyokvGoVo
Dit is de linker galop, die vind hij makkelijker.
Urielle, hij was ontzettend moeilijk uit te zitten.
Hier zie je dat ook goed. Ik ben hier niet sterk met mijn hand, maar hij loopt hier tegen mijn hand aan en ik los dit op met been.
Urielle schreef:Persoonlijk vind ik eigenlijk niet dat hij op deze foto's goed op eigen benen loopt, ik weet niet wat anderen daarvan denken maar mijn beeld: hij gebruikt je hand nog wel veel. Is natuurlijk ook logisch als er weinig mee gedaan is voorheen, het is nog een beetje spaghettisliert hier. Je ziet hem ook waar jij meer wilt doorsluiten wat beperken in het achterbeen omdat hij het nog niet kan bolwerken. Wel een leuk dier verder, was een leuke combi geweest als je hem nog reed.
knetterhard schreef:
ponyparadijs schreef:Dat vindt ik nog niet zo eenvoudig om zelf te beoordelen.
Ik vindt de foto's die jij hebt geplaatst al erg moeilijk.
Foto 2 heb ik namelijk wel het idee dat het paard draaft. Maar dat het tactmatisch niet correct loopt. Ik zoe de galop die Joolien aanhaalt wel als ik goed kijk maar dan klopt de foto niet.
Als je alleen de voorhand bekijkt lijkt het galop omdat beide voorbenen niet aan de grond zijn. Maar met de achterhand erbij denk ik eerder aan een draf die wat opgenaait is. Waar ik dat nou uit afleidt weet ik ook niet helemaal te verwoorden.
Hier een aantal foto's van mijn paard:
De eerste foto van de keuring is ze duidelijk heel stuwend. Terwijl ze op de 2de foto al meer draagt.
Mijn inziens draagt ze daar nog niet voldoende. Maar er is wel verbetering.
Overigens is het rug gebruik op foto 1 beter dan foto 2 denk ik.
aerdenhout1 schreef:Ik denk dat je naar aanleiding van deze foto's en verder niets van het paard weet, weinig zinnigs kan vermelden.
Een paard dat net een blessure heeft gehad, een paard van 25 of een paard van 2 jaar geeft ook al een wereld van verschil natuurlijk!
De foto hierboven van joolien vind ik de rijfoto b.v niet zo fijn. Amazone zit erg in de mond ( lijkt in elk geval, maar het is natuurlijk een moment opname) en de beenligging is ook niet je van het.
Zou ik hier advies moeten geven dan zou ik zeggen... losser aan de voorkant en meer op het achterbeen plaatsen.
aerdenhout1 schreef:Helemaal mee eens! Ik kan combinaties goed beoordelen, maar niet van een plaatje. Petje af voor mensen die dat wel kunnenIk denk dat je naar aanleiding van deze foto's en verder niets van het paard weet, weinig zinnigs kan vermelden.
Een paard dat net een blessure heeft gehad, een paard van 25 of een paard van 2 jaar geeft ook al een wereld van verschil natuurlijk!
koeke schreef:aerdenhout1 schreef:Helemaal mee eens! Ik kan combinaties goed beoordelen, maar niet van een plaatje. Petje af voor mensen die dat wel kunnenIk denk dat je naar aanleiding van deze foto's en verder niets van het paard weet, weinig zinnigs kan vermelden.
Een paard dat net een blessure heeft gehad, een paard van 25 of een paard van 2 jaar geeft ook al een wereld van verschil natuurlijk!. Ik heb best getwijfeld om in het 'Aan de teugel' topic mee te praten, maar kies er bewust voor dat niet te doen.
Frappant vind ik overigens dat in de eerste post alleen tekeningen van paarden staan.
sefanja schreef:Ik vind het altijd knap als mensen een foto kunnen beoordelen, zeker gezien het moment opnames zijn...
Jullie hebben zeker enorm verdiept in gangen en het lichaam....
Ik ben benieuwd wat jullie over deze foto kunnen zeggen:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-SESMHU4W.jpg