Als reactie op de anti-paardensportcollages...

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nynke_Mandy

Re: Als reactie op de anti-paardensportcollages...

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 20:17

Ik wordt er niet echt zt van maar soms denk ik wel. Dat zijn alleen foto's. Sommige mensen zijn idd zielig voor een paard. Trappen, meppen, etc. Dat vindt ik zielig. Een bit is niet zielig als je het goed gebruikt. Ongelukken gebeuren. Net zoals autoongelukken, waarom daar geen collages over?

'De foto's die zulke mensen gebruiken laten slechte dingen zien soms. Maar de meeste foto's op het internet zijn toch van vrolijke, gezonde paarden. Waarom zetten ze daar dan geen foto's over?!

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 16:45

Helemaal mee eens! Mooi gemaakt ook. :)

wabisabi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 16:46

Quir schreef:
Mensen die dat plaatsen hebben geen verstand van paarden, daarnaast in 99% van de gevallen zijn nou net die mensen de klunzen in de paarden sport...

Ik heb er geen boodschap aan, als ik iemand zie met zo'n onzin ding in een profiel of wat dan ook. Moet je vooral eens op zoek gaan naar foto's van desbetreffende persoon, zie je hetzelfde effect als waar ze zo op tegen zijn.

Ach je hebt klunzen en je hebt klunzen en juist deze mensen zijn de grootste klunzen, die de klok hebben horen luiden, maar niet weten waar de klepel hangt.

Wil niet zeggen dat ik de foto's goedkeur of zo, maar vaak zijn het moment opnames of gewoon puur ongelukkige ongelukken. Tsja die gebeuren nu eenmaal, er zijn ook tig mensen die met de auto tegen een boom aan knallen.

_/-\o_ Helemaal mee eens! Toevallig zat ik laatst te twijfelen om iets in die trant te plaatsen in een topic waar heftig/op het randje wordt gediscussieerd. Ik krijg toch sterk de indruk dat degene die daar het hoogste woord hebben, er zelf weinig van bakken.

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 17:19

gliss schreef:
Quir schreef:
Mensen die dat plaatsen hebben geen verstand van paarden, daarnaast in 99% van de gevallen zijn nou net die mensen de klunzen in de paarden sport...

Ik heb er geen boodschap aan, als ik iemand zie met zo'n onzin ding in een profiel of wat dan ook. Moet je vooral eens op zoek gaan naar foto's van desbetreffende persoon, zie je hetzelfde effect als waar ze zo op tegen zijn.

Ach je hebt klunzen en je hebt klunzen en juist deze mensen zijn de grootste klunzen, die de klok hebben horen luiden, maar niet weten waar de klepel hangt.

Wil niet zeggen dat ik de foto's goedkeur of zo, maar vaak zijn het moment opnames of gewoon puur ongelukkige ongelukken. Tsja die gebeuren nu eenmaal, er zijn ook tig mensen die met de auto tegen een boom aan knallen.

_/-\o_ Helemaal mee eens! Toevallig zat ik laatst te twijfelen om iets in die trant te plaatsen in een topic waar heftig/op het randje wordt gediscussieerd. Ik krijg toch sterk de indruk dat degene die daar het hoogste woord hebben, er zelf weinig van bakken.

Ja hoor, de beste stuurlui staan aan wal. Ik weet eigenlijk zeker dat de mensen die hier op bokt het hoogste woord hebben, amper weten wat de kop of de kont is. Laat staan de dat ze het verschil weten tussen renvers of travers en de hele mikmak.

Maar ook de grootste tegenstanders van de slof, rijden thuis stiekem met slof...
De grootste miepleuten over ldr, lopen te snokken in de mond met 1 of ander zwaar bit...
En zo kunnen we denk ik een hele bokt pagina vol schrijven.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 17:24

Wat leuk...Anky staat er ook op.

Muppett

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 17:26

Mooie collage, die mag wat mij betreft wel uitgebreid worden ;) Ken zoveel mensen die alles voor hun paard over hebben, keurig rijden en lol hebben met hun knol. Daar mag ook wel eens aandacht voor zijn ipv die azijnpisserij.

Barbulet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 17:26

Ik vind dat je helemaal gelijk hebt TS. Altijd maar dat gezeur en mensen die alles over één kam scheren, heel vervelend!
Er staat onder; kopieer deze collage. Dus ik mag 'm op m'n pro zetten? :)

shirleyp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-12 17:32

Leuk, al die reacties! Kopiëren is wat mij betreft toegestaan hoor! Ik heb eenvoudig gegoogled en wat beelden bij elkaar geplakt die in mijn ogen staan voor 'happy athletes'. Ik heb mezelf er ook bij gezet, om wat verschil in niveau te tonen :D

shirleyp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-12 17:33

Muppett schreef:
Mooie collage, die mag wat mij betreft wel uitgebreid worden ;) Ken zoveel mensen die alles voor hun paard over hebben, keurig rijden en lol hebben met hun knol. Daar mag ook wel eens aandacht voor zijn ipv die azijnpisserij.

Voel je vooral vrij om zelf een leuke ode-aan-de-paardensport-collage te maken! Ik ben benieuwd!

Barbulet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 17:36

Oké hartstikke mooi!

Ja precies, geeft een heel fijn beeld van de dressuur. En zo is het ook eigenlijk altijd, wat veel mensen helaas vergeten. Jammer dat overal uitzonderingen zijn en mensen die inderdaad niet zo handig zijn. Maar goed dat zie je ook bij springen, en eventing e.d.

Dorien_68

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 20:15

Héhé, eindelijk zo'n collage. Heb daar al een tijd naar geZicht want ik dacht al dat ik toch niet de enige kon zijn die ook de optimistische dingen ziet. Mijn complimenten _/-\o_

Kadankovitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 19:57

Ik ben erg blij met dit topic. Ik ben opgehouden, net als Hermelientje,met schrijven in het topic "Totilas and other horses", omdat er zo oneerlijk en onobjectief werd geredeneerd. Alles wordt krom gepraat. Ik las de term "azijnpisserij'', dat is het, heel juist. Ik ben blij dat ik ook mensen zie die paardrijden nog positief zien.
Bedankt!!!

Illusion1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 22:34

Mooi topic. Laten we vooral niet het plezier in de paardensport uit het oog verliezen. Sommigen onder ons zijn zo goed om de über negatieve beelden in kaart te brengen. Natuurlijk gebeuren er vreselijke dingen. Steek ik zeker niet onder stoelen en banken.

Naast het mensen confronteren met zeer negatieve collage's zijn er ook mensen die dat kunnen met filmpjes. Ik was een beetje op YouTube aan het surfen en kwam dit filmpje tegen. Heerlijk muziekje, mooie beelden, blije en hardwerkende paarden, gelukkige ruiters, tevreden toeschouwers. Zo kan het ook! En dit is eventing. Deze tak van paardensport wordt zo snel negatief weergegeven, terwijl dit mijns inziens juist de mooiste discipline is. Hier beelden van de zonnige kant:

Kadankovitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 01:56

Inderdaad heel mooi!!

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 18:12

Ik snap niet waar iedereen zich druk over maakt. Iedereen heeft wel zijn eigen manier en ideeën over het rijden/omgang met paarden en alles er omheen. Als hun vinden dat de dressuur van dat getrek en plukwerk is, prima toch.. laat ze die foto's maar plaatsen, je weet zelf immers wel beter :). Maak me er niet druk om, ik doe toch wat ik zelf het beste vind voor het paard, in overleg/samenwerking met evt. de eigenaar/instructeur. En je veranderd heus wel eens iets van mening/gewoonte en dat is ook alleen maar goed denk ik.

Kadankovitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 20:40

Henrieke,daar heb je ook gelijk in. Dit topic is alleen een reaktie op een 'teveel' van het negatieve. En vele hier vinden het aangenaam dit gevoel eens onder de aandacht te brengen in een tijd dat er al zoveel negativiteit is.

Feria

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 20:57

Mooie collage en mooi filmpje ook :j Voor de meeste paarden moet eventing wel leuk zijn, lekker rennen zonder omheinigen, lekker in de natuur. Lijkt me zalig :j

Clienie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 21:02

:j +:)+ _/-\o_

Om het maar in het kort uit te beelden!

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 21:07

Ik heb lekker wel zo'n collage in m'n profiel :D :D
Je bent zelf ook krom bezig als je dan beweert dat iemand die dat heeft geen verstand van paarden heeft.
Paardensport in wedstrijden daar gaat gewoon veel fout in, paarden gaan er ten koste van. Ik zou blij zijn als die hele wedstrijdsport afgeschaft zou worden, want mensen doen het allemaal om geld of om zich te bewijzen en dan wil je niet verliezen.

Edit: Na de reacties eens goed door gelezen te hebben kom ik tot de conclusie dat ik de reacties allemaal onzin vind _O-
Dat is pas generaliseren gelijk zeggen dat diegene met zo'n collage dressuur zielig vind. Engelse dressuur vind ik inderdaad not done. :n
Dat gaat alleen maar om zo snel mogelijk ergens willen komen, maar uiteindelijk schiet het helemaal niet op. Paard in de krul trekken en je rijd dressuur.. Ja tuurlijk.. :roll:
Momentopnames zijn momenten, ze gebeuren en het zijn grove fouten, hoewel de ruiters zelf het waarschijnlijk niet eens fouten vinden.
Laatst bijgewerkt door saskiakefie op 03-03-12 21:17, in het totaal 1 keer bewerkt

shirleyp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-12 21:13

saskiakefie schreef:
. Ik zou blij zijn als die hele wedstrijdsport afgeschaft zou worden, want mensen doen het allemaal om geld of om zich te bewijzen en dan wil je niet verliezen.

En jij maakt die tekeningen in je onderschrift zeker voor de lol :D

Ik heb niets tegen de wedstrijdsport. Ik ken voldoende niet-wedstrijdruiters die paardonvriendelijk rijden, ik denk niet dat het iets zegt over je vriendelijkheid in het rijden.

Illusion1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 21:16

saskiakefie schreef:
Ik heb lekker wel zo'n collage in m'n profiel :D :D
Je bent zelf ook krom bezig als je dan beweert dat iemand die dat heeft geen verstand van paarden heeft.
Paardensport in wedstrijden daar gaat gewoon veel fout in, paarden gaan er ten koste van. Ik zou blij zijn als die hele wedstrijdsport afgeschaft zou worden, want mensen doen het allemaal om geld of om zich te bewijzen en dan wil je niet verliezen.

Beetje kort door de bocht. Vind je ook niet? Hele wedstrijdsport afschaffen? Ik ben zelf een hobby ruiter die vanuit het oogpunt "lol met je knol" meedoet aan wedstrijdjes. Geld? Haha! Het kost me alleen maar geld. Bewijzen? Hmmmm, nee, dank je. Zal me mijn reet roesten wat de resultaten zijn. Nogmaals, als we maar lol hebben. En inderdaad, er zijn een hoop rotte appels. Maar om nu de hele wedstrijdsport de nek om te draaien. Ah, nee...

Ik heb je collage gezien. En dit was zeker niet de eerste keer dat ik deze voorbij heb zien komen. Jammere van die collage is, dat deze door iemand (wie?) is samengesteld en dat veel mensen zich er bij aansluiten. Beetje makkelijk.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 21:21

Ik heb m'n bericht even aangepast, wat bij toegevoegd.
ShirleyP: Oowja tekeningen maken gaat ten koste van paarden :D Da's waar ook, wat een domme vergelijking zeg :\
En ja ik doe het voor de lol.
Illusion: Wat gebeurd er dan met de collage van ts? :') Juist precies hetzelfde :)*
Waarom doe je wedstrijden? Alleen voor de lol? Is het ook leuk om te verliezen? Wát is er precies leuk aan?

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 21:31

Er zijn ook meeeeer dan genoeg mensen die wedstrijden rijden voor de lol en het plezier en ook meeeeer dan genoeg mensen die alle tijd nemen met het paard. DUs wat noem je nu generaliseren? Denk dat jij dat eerder doet. :+

shirleyp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-12 21:34

saskiakefie schreef:
Waarom doe je wedstrijden? Alleen voor de lol? Is het ook leuk om te verliezen? Wát is er precies leuk aan?

Ik rijd wedstrijden omdat ik het leuk vindt om om vreemd terrein aan een onafhankelijk iemand te laten zien wat ik en mijn paard al kunnen. Of om over toffe hindernissen te springen. Of om lekker op een voor ons onbekend terrein in flinke galop over stoere hindernissen te gaan. Daarnaast wil ik graag steeds beter worden en het lijkt me leuk om dat met regelmaat te toetsen.

Paarden lijden niet bij het maken van een tekening. Mijn paard lijdt ook niet onder mijn (lichte) wedstrijddrive.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 21:41

Je zegt het al: 'Wat ik en mijn paard al kunnen' Jezelf dus proberen te bewijzen. Prima als je dat wilt, maar dan zonder paard. Beter worden kan ook zonder wedstrijd, dat kan met lesgevers/instructrices.
Ik geloof er niet in dat je het doet puur en alleen voor de lol. Je wilt toch graag winnen, het is een wedstrijd immers. Het lijkt me niet dat je even vrolijk bent als je verliest of wint. Nou zit er ook wel een verschil in tussen op basisniveau een wedstrijdje dan beroepsmatig wedstrijden rijden. Maar dan nog waar ligt de grens? Misschien zal de een het niet zwaar laten tellen, maar de ander wil persé hoog scoren.