haha ik denk dat er nergens zo streng gecontroleerd wordt als op dat niveau. Volgens mij vind er op het "landelijke" niveau hier in de buurt veel meer wat onder de categorie "mishandeling" valt.
Noem maar mensen die amper stil kunnen zitten en met slof gaan rijden, paarden bovenin "getrokken" (wat nog VEEEEEL erger is als LDR) stiekem te scherpe bitten in (gebeurt landelijk HEEEEEL VEEL, dit zul je internationaal echt niet zien). Scherpe sporen, want mijn paard is niet voor het been.
Mensen die denken (bij het springen) hun paarden even nettere manieren te moeten leren en dit op hardhandige wijze doen. (gebeurt internationaal wellicht ook, maar landelijk minstens zoveel).
Nee, de Freestylers die hun paarden allemaal op de voorhand laten lopen en die dan beginnen te klagen over HK ontstekingen en andere beenbeschadigingen?
Paarden op topniveau verslijten in verhouding helemaal niet sneller dan het paard hier in de buurt die helemaal foutief gereden worden.
Als je bonfire, salinero, Shutterfly en zo nog een paar (oudere) topsportpaarden nog ziet lopen,

nee, die hebben het echt slecht gehad!