Totilas and all other horses

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 22:45

theo45 schreef:
celano schreef:
Wie zijn 'wij'?

Wij zijn enkele zeer ervaren rotten in de paardensport in de ruimste zin des woord.
Beetje kinderachtig om dit soort dingen te doen zonder je naam erbij te noemen.

Dopingbeleid in de paardensport is al belachelijk streng, het zou in het belang van de paarden zijn als dat wat milder werd.

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 22:47

theo45 schreef:
celano schreef:
Wie zijn 'wij'?

Wij zijn enkele zeer ervaren rotten in de paardensport in de ruimste zin des woord.

:')

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 22:48

theo45 schreef:
celano schreef:
Wie zijn 'wij'?

Die op Bokt zieltjes komen winnen. :+ Niet genoeg bijval van de overige ervaren rotten in het vak?

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 00:37

theo45 schreef:
celano schreef:
Wie zijn 'wij'?

Daar ben ik nu bijzonder van onder de indruk (NOT).

Als je niet met namen komt, schaar ik dergelijke uitlatingen onder "bluf"....:D

De bal ligt bij jullie, bewijs het maar.

O, en PB-tjes worden ongelezen verwijdert. Als je al met dergelijke grootspraak komt, onderschrijf het dan pubiekelijk, voor iedereen te lezen. Op Bokt!

Tessa_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 01:01

Volgens mij ligt het grootste probleem bij de mensen die proberen ook even snel te gaan rijden zoals Anky, maar die eigenlijk maar half weten wat de bedoeling is en zo hun paard de prak in helpen..
Bonfire won een OS op zijn 17e en Salinero is heel misschien een mogelijkheid voor deze OS terwijl hij ook al 18 is.. als het zo schadelijk zou zijn dan was dat toch ook nooit gelukt omdat ze dan allang versleten/kapot gereden waren? (Zo schadelijk als het toegepast wordt door iemand die weet wat ze doet dan hè.. ik heb het dus niet over die 'laat ik dat ook eens proberen.. ik denk dat het ongeveer zo moet' mensen)

setteke

Re: Totilas and all other horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 01:12

Snel is nooit goed.

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 02:19

theo45 schreef:
celano schreef:
Wie zijn 'wij'?

Oh.. die van freestyle-dressage die je enige tijd geleden probeerde te promoten?

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 09:27

theo45 schreef:
celano schreef:
Wie zijn 'wij'?

_O- :') Echt, zo wordt je een stuk serieuzer genomen +:)+ Dit klinkt allemaal nogal penny :=

Abacab

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 09:34

theo45 schreef:
celano schreef:
Wie zijn 'wij'?

Kom dan maar op met referenties en een CV. Ik kan hier ook wel roepen dat ik in 1932 OS gereden heb }:0

Jilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 09:35

theo45 schreef:
celano schreef:
Wie zijn 'wij'?

ik dacht al wat stinkt het hier :Y)

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 09:54

Abacab schreef:
theo45 schreef:

Kom dan maar op met referenties en een CV. Ik kan hier ook wel roepen dat ik in 1932 OS gereden heb }:0

_O- _O-

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 09:55

Abacab schreef:

:oo was jij dat? :wow:

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 10:03

haha ik denk dat er nergens zo streng gecontroleerd wordt als op dat niveau. Volgens mij vind er op het "landelijke" niveau hier in de buurt veel meer wat onder de categorie "mishandeling" valt.
Noem maar mensen die amper stil kunnen zitten en met slof gaan rijden, paarden bovenin "getrokken" (wat nog VEEEEEL erger is als LDR) stiekem te scherpe bitten in (gebeurt landelijk HEEEEEL VEEL, dit zul je internationaal echt niet zien). Scherpe sporen, want mijn paard is niet voor het been.
Mensen die denken (bij het springen) hun paarden even nettere manieren te moeten leren en dit op hardhandige wijze doen. (gebeurt internationaal wellicht ook, maar landelijk minstens zoveel).
Nee, de Freestylers die hun paarden allemaal op de voorhand laten lopen en die dan beginnen te klagen over HK ontstekingen en andere beenbeschadigingen?
Paarden op topniveau verslijten in verhouding helemaal niet sneller dan het paard hier in de buurt die helemaal foutief gereden worden.
Als je bonfire, salinero, Shutterfly en zo nog een paar (oudere) topsportpaarden nog ziet lopen, :Y) nee, die hebben het echt slecht gehad!

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 10:07

kijk naar karwall van jenny die is 20 en loopt ook nog mee, in de wereld beker

theo45

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-12 10:14

Sky_As schreef:
haha ik denk dat er nergens zo streng gecontroleerd wordt als op dat niveau. Volgens mij vind er op het "landelijke" niveau hier in de buurt veel meer wat onder de categorie "mishandeling" valt.
Noem maar mensen die amper stil kunnen zitten en met slof gaan rijden, paarden bovenin "getrokken" (wat nog VEEEEEL erger is als LDR) stiekem te scherpe bitten in (gebeurt landelijk HEEEEEL VEEL, dit zul je internationaal echt niet zien). Scherpe sporen, want mijn paard is niet voor het been.
Mensen die denken (bij het springen) hun paarden even nettere manieren te moeten leren en dit op hardhandige wijze doen. (gebeurt internationaal wellicht ook, maar landelijk minstens zoveel).
Nee, de Freestylers die hun paarden allemaal op de voorhand laten lopen en die dan beginnen te klagen over HK ontstekingen en andere beenbeschadigingen?
Paarden op topniveau verslijten in verhouding helemaal niet sneller dan het paard hier in de buurt die helemaal foutief gereden worden.
Als je bonfire, salinero, Shutterfly en zo nog een paar (oudere) topsportpaarden nog ziet lopen, :Y) nee, die hebben het echt slecht gehad!

Er wordt lang niet streng genoeg gecontroleerd en door de verkeerde mensen. En er zou ook gecontroleerd moeten worden op de stallen, rijscholen en maneges. En onverwacht zonder aankondiging. De misstanden die je noemt zijn zeer terecht en moeten inderdaad allemaal aangepakt worden. Die toppaarden die je noemt dat zijn er maar enkele enje weet ook niet hoe die op de been zijn gehouden. Je kunt beter een lijst maken van toppaarden die vroegtijdig versleten waren. Zoals Goliath etc

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Re: Totilas and all other horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 10:19

sorry hoor, maar ik weet niet of jij weet wat er bij de topsporters allemaal gebeurt, maar die gaan ook naar de fysio en dat soort dinge. paarden die op hoog nivo lopen ( zz-z en hoger), moeten ook behandeld worden en bij gehouwen, anders gaan ze ook gewoon kapot. waarschijnlijk zijn die paarden niet goed bijgehouwen, door fysio en da. een paard dan gp loop, moet een prestatie leveren wat eigenlijk niet natuurlijk is, net als bij een topvoetballer. dus waarom moet een top voeballer wel behandeld worden en een toppaard niet?

Jilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 10:19

maareeehhh......
wie ben je dan????
ik hoop niet dat je echt oud en rottend bent

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 10:35

theo45 schreef:
Er wordt lang niet streng genoeg gecontroleerd en door de verkeerde mensen. En er zou ook gecontroleerd moeten worden op de stallen, rijscholen en maneges. En onverwacht zonder aankondiging. De misstanden die je noemt zijn zeer terecht en moeten inderdaad allemaal aangepakt worden. Die toppaarden die je noemt dat zijn er maar enkele enje weet ook niet hoe die op de been zijn gehouden. Je kunt beter een lijst maken van toppaarden die vroegtijdig versleten waren. Zoals Goliath etc

En wie gaat dat betalen?

En als je dan toch een lijst gaat maken, dan een dubbele 'goede paarden op hoge leeftijd' en 'paarden die te vroeg versleten waren', incl reden. Alleen n lijst maken die jouw punt ondersteund heeft natuurlijk totaal geen zin.

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 10:43

theo45 schreef:
celano schreef:
Wie zijn 'wij'?

En blijven hangen in de oudheid.
Nieuwerwets is echt zo erg niet. Geloof niet dat door dit rijden paarden eerder stuk zijn, denk dat er ander soort paarden werden gefokt voor de sport vroeger.
De medische wereld is veel breder geworden waardoor er meer wordt gevonden . Denk dat er net zoveel paarden stuk zijn toen en nu maar nu kan het met foto's ,mri,scan aangetoond worden.
U begrijpt wel ik teken niet .

Abacab

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 10:45

s6801881 schreef:
Abacab schreef:

:oo was jij dat? :wow:

Nou ja, doe maar niet net alsof je me niet kent hoor.
Zeker nog steeds verbolgen over het feit dat jij destijds door mijn toedoen in het B-kader belandde }:)

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 10:52

Fiffill schreef:
Ik denk dat weinig mensen deze petitie gaan tekenen := ik vind ook dat als je al zoiets opstart, je dan beter kunt uitkomen voor je eigen naam want zeggen dat je een "oude rot in het vak bent" voegt natuurlijk weinig toe.

Zwerfkei schreef:

Pijnlijk...

En iemand pakken op schrijffouten vind ik zeer triest.
Overigens heeft hij zelfs in zijn profiel aangegeven dat hij foutjes kan maken ivm een vorm van dyslexie. En dan nog, ik zie dit soort mierenneukerij als laatste redmiddel voor iemand die geen betere argumenten heeft. Kunnen mensen niet een keer ophouden met elkaar op die paar verkeerde lettertjes te gaan pakken? Als dit je enige bijdrage aan dit topic is... dat vind ik eerder pijnlijk te noemen.

Ik sluit me helemaal bij je aan, Fiffill. Zowel voor wat de petitie betreft als je opmerking over Zwerfkei.

Abacab

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 10:54

theo45 schreef:
Je kunt beter een lijst maken van toppaarden die vroegtijdig versleten waren.

Ik heb nog nergens zo veel misstanden gezien als in de alternatieve hoek van het paardrijden. In de sport is de controle erg streng en zijn de paarden bijzonder kostbaar en soms een onderdeel van de kostwinning. Dat maakt dat mensen een stuk zorgvuldiger met ze omgaan. Net als dat de ridders uit de Middeleeuwen bijzonder zorgvuldig omgingen met hun strijdros, zo zorgvuldig gaan mensen op met paarden in de top-sport.
In het alternatieve en recreatieve gebeuren de grootste misstanden. Mensen hebben daar niet de specilistische kennis en beschikken niet over ongelimmiteerde middelen om hun paarden de beste veterinaire begeleiding te geven, voor hun is het paardengebeuren een hobby.
Overal gebeuren misstanden, en in het top-segment zie je gelukkig de minste misstanden.

Conny_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 10:57

Elk paard wordt op een andere manier getraind omdat elk paard ander is.. Dus het ene paard zal beter worden door een LDR training en een ander paard heeft een andere aanpak nodig. En zolang dit met respect gebeurt denk ik niet dat hier moeilijk over gedaan hoeft te worden. En als je er niet tegen kunt moet je misschien gaan fietsen :)

Ikima

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 11:00

Ik ben ook een oude rot in de paardensport maar dat zegt niet dat ik er verstand van heb. _O-
Als al die toppaarden zo slecht gereden en behandeld werden zoals TS ons wil laten denken dan waren die "mishandelde" paarden van b.v. Anky nooit op zo'n hoge leeftijd Olympisch kampioen geworden.
Menig recreatieknol haalt die leeftijd bij lange na niet dankzij het gepruts van de ruiter.
Dat er veel doping gebruikt wordt? In de top kom je niet eens het terrein op met een paard die een Valeriaantje geslikt heeft.

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 11:04

theo45 schreef:
Sky_As schreef:

Volgens mij ga je hier weinig zieltjes winnen.
Hoe goed we het op bokt ook met paarden voor hebben. Je argumenten slaan nergens op. En strakke neusriemen e.d. Ik denk dat iedereen wel graag ziet dat daar streng op gecontroleerd wordt.
Maar nog steeds, verbeter de wereld, begin bij jezelf. Eerst beginnen de duitsers over hoe slecht dat LDR wel niet is, en hoe slecht Totilas wel niet gereden is, maar vervolgens wel Sjef Janssen smeken of hij alstjeblieft les wil geven.
(dan weet je bij voorbaat al dat er stukjes LDR in je training voor gaan komen).....nope, vind alles erg naief overkomen. De paarden bij Anky worden (op een enkeling na) ontzettend oud, worden op deze manier getraind, zien er ook op hun oude dag nog super en gezond uit. Deze paarden komen meer uit hun stal dan het gemiddelde bokt-paard (jep, de paarden van Anky komen dagelijks op de wei (wie regelmatig langs erpt rijdt, zal ook bonfire, salinero en Painted black buiten hebben zien staan>> zelfs onder gezelschap van shetlanders!), worden gelongeerd/gereden of aan de hand gestapt)
Als je aan topsport doet, moet je misschien ook wel eens net een stapje verder gaan om tot het ideaalbeeld te komen. Soms moet het net iets meer. En hier zijn grenzen. Paarden waarbij deze grenzen overschreden zijn, zullen dit ook heus wel zelf aangeven (Gribaldi die staakt in de piaffe, zo ook enkele paarden van Isabelle Werth)

Ik geloof niet, dat zonder betere argumenten hier meer dan 5 mensen je petitie gaan tekenen....