Gert van het hof

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

loes-freke

Re: Gert van het hof

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 20:50

nou ja ik denk er anders over, maar laat me hier niet over uit.

mooiste was dat tijdens springen in hardenberg van zijn paard viel.
en dat stond hem niet best aan.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 21:06

Waarom zouden de wetten van de zwaartekracht niet gelden voor Gert?
Van je paard vallen is geen schande hoor. Gebeurt de beste ruiters...en die zijn dan ook niet blij.
Maar om daar een beetje schamper over te doen....:n

storrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 21:21

Ik vind het geweldig om te zien en heb veel respect voor hem. Maar wat ben ik blij met onze brave quarters :D

Miranda06

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 21:24

loes-freke schreef:
nou ja ik denk er anders over, maar laat me hier niet over uit.

Hier hetzelfde ik zou mijn paard daar persoonlijk niet heen brengen
Maar goed dat is met zoveel van die mensen zo de 1 vind iemand top
en de anders vind het niks.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 23:14

Ik heb er niets mee, moest dit de laatste redmiddel zijn om mijn paard te beleren dan bleef die toch gewoon op de wei dan maar niet rijden. Ik vindt het veel te stressvol en ik denk dat mensen die geduld en tijd hebben het zelfde en of misschien beter kunnen bereiken. Maarja dat kost tijd en te veel geld dus is de snelle manier waarschijnlijk aantrekkelijker voor de meeste ruiters.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 00:10

Enige tijd geleden heb ik een giga reltopic gehad omdat ik heet filmpje had getoond van mijn paard dat zadelmak werd gemaakt bij Gert.
[RIJ-ITP] Challenge (Asca Z) nu een maand zadelmak

Ik ben erzelf helemaal super tevreden over. Mijn paard was gruwelijk eenkennig en daarbij hondsbrutaal.
Ik heb zelf heel veel ervaring met jonge paarden en zadelmak maken, maar deze jongen ging mijn pet te boven. Nadat hij bij Gert is geweest is hij 100% in de gunstige zin veranderd. Hij is nog steeds eenkennig, maar wel benaderbaar door meer mensen dan alleen ik.

kehdra

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 01:39

ik ben zo benieuwd naar het vervolg traject. Gert rijd de paarden dus eerst, maar dan? iemand die het weet?
Traint Gert ze verder, of is het daarna aan de eigenaar/ruiter?

Klimop

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 07:36

@_lautje_, ik heb net de eerste paard minuten van jou filmpje gekeken en ik zie een heel ander paard dan jij in deze omschrijving zet... misschien komt dat omdat hij volledig overdonderd is (dat is ook één van de dingen waarom deze manier me niet aanstaat), maar hij probeert niet eens te vluchten bij het opstappen en doet niks raars (qua bokken oid) als er één of andere randdebiel achteraan rent om 'm op te jutten.. vind 'm eigenlijk verschrikkelijk braaf overkomen, als je ziet wat ie allemaal te verduren krijgt.. :n als dat niet zo is kijk ik het filmpje wel een andere keer af, heb nu geen tijd
Overigens zou het inderdaad goed kunnen dat het paard nu super ohz loopt, maar toch ben ik van mening dat het paard ook op een andere, minder chaotische manier mee gestart kon zijn...

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 08:20

Hij was idd zo braaf door her overdonderen. Thuis was het nl niet mogelijk er op te klimmen. En dat paard is ontsettend opgeknapt na jet zadelmak maken. Hij was niet benadrrbaar voor andere mensen Dan ik en na een weekje bij gert is dat in positieve zin heel erg veranderd.
Challenge is ondertussen verkocht naar een meisje van 15 als eerste paard en dat gaat fantastisch! Dat was echt ondenkbaar.

Maar als je een beetje je verdiept had, had je he weten dat dat achterlijke erachter aan rennen is om het paard voorwaarts te houden zodat hij niet kon uit testen hoe hoog her dak was.
Overigens was dit paard al wel vaak met zadel gelongeerd en hadden we al een keer (geprobeerd) te hangen. Helemaal bleu was hij dus niet.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 08:22

Kehdra wat daarna gebeurd ligt aan de ervaring van degene die er op moet. Ik kan zelf alles doen en stap er dan ook snel zelf op, maar mensen die geen ervaring hebben kunnen hem beter wat meer laten bevestigen. Door gert of iemand anders.

freeride

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 14:59

Klimop schreef:
@_lautje_, ik heb net de eerste paard minuten van jou filmpje gekeken en ik zie een heel ander paard dan jij in deze omschrijving zet... misschien komt dat omdat hij volledig overdonderd is (dat is ook één van de dingen waarom deze manier me niet aanstaat), maar hij probeert niet eens te vluchten bij het opstappen en doet niks raars (qua bokken oid) als er één of andere randdebiel achteraan rent om 'm op te jutten.. vind 'm eigenlijk verschrikkelijk braaf overkomen, als je ziet wat ie allemaal te verduren krijgt.. :n als dat niet zo is kijk ik het filmpje wel een andere keer af, heb nu geen tijd
Overigens zou het inderdaad goed kunnen dat het paard nu super ohz loopt, maar toch ben ik van mening dat het paard ook op een andere, minder chaotische manier mee gestart kon zijn...

Er is niets chaotisch aan de manier waarop de schimmel ZM is gemaakt, dat trekken is bedoelt om hem te laten flexen naar links en naar rechts, daarmee krijgen ze vorowaartse neiging, en gaat ie dus lopen, ipv ontploffen op de plaats.Verder is een bit in, een longeerlijn en een zweep en iemand die longeerd waardoor een paard direct de eerste keer met een ruiter op zijn rug ook nog op een volte moet veel stresserender omdat ie daarvoor de balans nog niet heeft.
Edit: uit het feit dat dit paard niet direct op lichte druk wilde draaien blijkt dat ie voor de duvel niet bang is hoor, de meeste 3 jarigen draaien direct een kwartslag minimaal bij lichte vraag.

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 15:09

Ik rijd nu een paard dat door Gert is ingereden, heb er nu twee keer opgezeten, maar echt zo superbraaf!

Klimop

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 15:22

Ik weet dat het paard geen bit in heeft (gelukkig maar, anders had ik 'm meteen af gezet) maar het geeft imo een heel gespannen beeld en ik vind Gert vh Hof heel onrustig met handen en benen, terwijl het paard uberhaupt nog niets eens weet wat 'been geven' is?
Ik zie gewoon een paard wat met zoveel dingen tegelijk wordt geconfronteerd dat hij niet weet wat hem overkomt, dit bedoel ik met 'chaotisch' en de één vindt dit een goede methode en ik nou eenmaal niet...
ik vraag me ook af waar meteen die hindernissen goed voor zijn? Om het paard af te leiden, oftewel nog meer te overdonderen?
Ik heb trouwens nooit gezegd dat ik een voorstander ben van een paard de eerste keer ohz aan de longe, met longeerzweep op een volte zetten ;) Dit kan idd net zo'n/een nog ergere panieksituatie veroorzaken.

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 15:47

Ik denk dat het er bij die shows ook anders aan toe gaat, heb wel wat video's gezien en tja, vind het er ook niet altijd leuk uitzien..

Maar het paard wat 'wij' hebben weggebracht, was het longeren al gewend, kende de commando's. Had al een zadel opgehad, zelfs al redelijk aangesingeld. Er had alleen nog nooit iemand opgezeten.. En wat ik begreep, is Gert erop gaan zitten, en heeft het paard geen pas verkeerd gedaan. Hij is dus ook erg snel naar buiten gegaan, ik meen de eerste keer al? Paard lekker lange teugel, Gert al bellend...Alsof ze dit al jaren deden!

Klimop

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 16:08

@Marocje; Omdat hij zoveel ervaring heeft met (verschillende) paarden straalt hij veel zekerheid uit wat het paard natuurlijk overneemt, dat heeft hij als voordeel en daarom boekt hij (denk ik) zo snel succes. Maar bij jouw voorbeeld had het paard volgens mij al een hele aardige basis achter de rug en zal iemand anders (die ook sterk in zijn schoenen staat en niet onzeker is) er ook vlot mee weg zijn gereden.. maar je weet het natuurlijk niet! IK geloof iig niet dat dat alleen aan zijn 'methode' heeft gelegen ;)

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 16:49

Jahoor, daar heb je helemaal gelijk in! De eigenaars hebben hun andere paarden wel zelf ingereden, maar ivm rugklachten durfde ze dit nu niet meer aan. Dit paard liet al zoveel zien tijdens longeren (heeft echt gigantische zweefmomenten, leek wel een actieve passage ofzo?) zoveel beengebruik... Maar het inrijden is dus heel goed gegaan, hoewel de eigenaar er toch eens is afgevallen toen ie net terug was: het scheen bijna niet te zitten te zijn, en icm de onstabiliteit van zo'n jong paard.. (Paard deed pasje opzij, verder niks..)

Maar ik wilde maar aangeven dat dus niet iedereen zijn paard wegbrengt naar Gert omdat ie 'wild' zou zijn ofzo. Dit was echt om het inrijden, en de eigenaars hadden/hebben hier een goed gevoel bij.

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 17:06

Ik heb er met zadelmak maken ook een op de grond om ze wanneer nodig goed voorwaarts te laten gaan. Liever te hard als omhoog. Is ook niet iets waar ik me aan stoor.

Het overbluffen is natuurlijk dé manier om moeilijke paarden toch goed te beleren...

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 17:09

Zijn houding stoort me ook niet: het gaat erom dat ie balans houd en het paard zo min mogelijk in de weg zit. Hij kan wel keurig gaan zitten maar daar word het algemene beeld denk ik niet fijner van. :)

Het omtrekken voor het omhoog komen vind ik ook echt niet onvriendelijk.
Het springen om af te leiden ook niet.

De gemiddelde ruiter zit ook niet keurig op het paard. :D Kunnen ze er beter gelijk aan wennen dat het een beetje hobbelt boven de rug. :D

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 17:20

Ik zie dit 1000 keer liever dan de meeste mensen die paarden inrijden. gert stapt erop alsof het de normaalste zaak van de wereld is en is goed consequent. Hij laat het paard in zijn waarde en laat hem lekker vrij lopen. Een paard opsluiten bij het inrijden door middel van een longeerlijn vind ik veel minder fijn, dan kan het paard nergens heen.

Klimop

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 17:38

beetje off-topic hoor, maar... Kan het paard hier wel 'ergens heen' dan...? Imo loopt hij nog steeds in een afgesloten bak ;) Als een paard echt ervandoor wil gaat ie wel... dan houdt een mens met een longeerlijntje hem echt niet tegen :D
Maar het feit dat hij de paarden voorwaarts ipv 'bij zich' houdt is inderdaad (imo) één van de positieve punten :j

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 21:28

Als een paard al goed aan de longe kan lopen voelt 'ie zich dan toch ook helemaal niet opgesloten?

Ik beleer overigens alles in de cirkel als ik er de eerste keer op ga zitten.
Na 1/2 x ga ik naar de binnenbak en dan ook gelijk los.

Maar hoe voelen die beesten van mij zich dan, in een cirkel. :D |o :Z
:)ddd ennogeenrondjeennogeenrondjeennogeenrondje.

Hihi.

Ils_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 17:38

Ik heb zeer veel respect voor deze man. Hij krijgt grotendeels afdankers, waar niemand iets meer mee kan.
En eraf vallen dat gebeurd niet zomaar bij Gert. Ik zou er zo een paard na toe kunnen brengen, heb er geen problemen mee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 19:16

Dat paard heeft vast een paar dingen geleerd;

- ik kan door alle soorten van druk heen denderen
- opstappen is vervelend want 70 kilo dat tegen je schoft wordt gedrukt is niet fijn
- als ik netjes stilsta wordt ik het meest bedreigd (iedere keer ls paard gewenst gedrag vertoont wordt de druk opgevoerd)

Ik durf hier wel te beweren dat alles wat hij doet ook op een hele andere manier kan die wel echt trainingswaarde heeft voor het paard ipv alleen maar laten ondergaan. Maar voor mij is dit niet beter of slechter dan de mnier waarop de meeste sportpaarden zadelmak gemaakt worden.

Zoals eerder gezegd; zadelmak maken hoeft niet stressvol te zijn, ook neit voor "moeilijke" paarden.

Kadankovitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 19:25

Hij toont zich als een vakman, rustig en beheerst. Chapeau

Sachet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 19:14

Ik heb echt enorme respect voor deze man..;) Des tijds heeft hij op mijn probleem paard gereden en mij aangeraden dit paard per direct te verkopen. Hoe veel pijn dit ook heeft gedaan, hij heeft mij gered van mijn paard..