Denken jullie na over de les die je gehad hebt?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

xChoco

Re: Denken jullie na over de les die je gehad hebt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 19:30

Ik denk er zeker over na, meestal neem ik de les in mijn hoofd nog even goed door. Wat ging er nou goed en wat ging er nou slecht en hoe kan ik dat verbeteren. :)

Savannah_XxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 19:32

In een priveles wijzen ze je gewoon op je fouten , daarom doe ik dat liever.

Nynke_Mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 22:24

Ja ik probeer het wel te onthouden. De dag erna rijd ik meestal ook en herhaal ik hetgene wat ik heb geleerd en geoefend weer.

4catootje5

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 21:07

ik schrijf het altijd op doe ik zowiezo ook zonder les. dan schrijf ik verhaaltje wat we gedaan hebben dan wat ze heeft uitgelegd wat ik nog moet oefenen en wat goed ging. zo kan ik als ik er mee door ga nog even nakijken en het is leuk om je vooruitgang telezen!!

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 22:16

Goh, wat goed zeg. Een dagboek, doelstellingen in een POP. Ik dacht altijd dat ik gewoon goed les kreeg en dat was het maar jullie zetten me nu wel aan het denken.

Als ik er nou eens thuis zo actief mee aan de slag zou gaan dan zal mijn instructrice zichzelf een stuk minder hoeven te herhalen :D

nikki23

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 14:55

Hoi /3
Ik denk er wel vaak over na wat ik fout doe (of goed) en probeer daar ook altijd van te leren -:)
Het is vaak wel positief, maar natuurlijk niet als ik een enorme blunder heb gemaakt :P
Meestal als ik iets niet snap ga ik erover informatie opzoeken en snap ik het dan nog niet, dan vraag ik het de volgende keer gewoon! :j

Ik zag ook dat iemand een soort dagboekje bijhoud, dat lijkt me een erg goed idee!
Dat ga ik ook doen denk ik :D

Sachet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 19:07

Wat ik in mijn les heb geleerd, neem ik mee naar de volgende keer dat ik op mijn paard stap..:)

Amyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 19:16

Ik heb een schriftje, en na elke les wordt daar in gezet wat we hebben gedaan, waar ik op moet letten de komende week, wat juist wel goed ging etc. Meestal weet ik heel veel dingen niet meer die we tijdens de les hebben gedaan, en dan lees ik even in het schriftje en dan weet ik het weer:)

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-12 10:19

Dankjewel voor alle reacties! Ik ga ook een schriftje bijhouden is echt een goede tip!

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 15:08

Ja absoluut. Als het echt onwijs goed ging dan kan ik daar nog wel 2 weken helemaal blij van zijn en als ik mezelf weer heb kunnen verbeteren is dat ook fijn =)
Als het minder goed gaat natuurlijk ook, dan denk ik: Wat moet ik de volgende keer doen om te zorgen dat ze .. niet meer doet?'
Lijkt me ook wel logisch, nadenken over je goede en slechte dingen. Als je dat niet zou doen, zou je toch ook veel moeilijker beter worden?! :)

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 15:09

Amyyy schreef:
Ik heb een schriftje, en na elke les wordt daar in gezet wat we hebben gedaan, waar ik op moet letten de komende week, wat juist wel goed ging etc. Meestal weet ik heel veel dingen niet meer die we tijdens de les hebben gedaan, en dan lees ik even in het schriftje en dan weet ik het weer:)

Wow dat is een goede tip, dat lijkt mij ook wel wat om te gaan doen!

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 23:45

Heb al heel lang niet meer gelest, maar ik hield ook een dagboek bij. Zo moest je bewust weer alle onderdelen die geoefend waren ophalen en kon ik er de volgende dag ook makkelijker mee verder werken. Mijn bijrijdster doet dit nu ook.

Manon_vdv

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 11:15

als ik les gehad heb denk ik er altijd wel aan terug van hoe moest dit ook alweer?
wat moest ik oefenen?
waar moest ik aan denken? etc.
en ik zal ook een dagboek bijhouden!
dat is een goede!

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 11:36

Ik had van de week weer een mail in mijn inbox waarin onze nieuwe ontwikkelingen stonden. Met daarbij de nieuw gedane oefeningen uitgeschreven, met het waarom erbij. Die heb ik dus uitgepribt en zit nu weer in mijn boekje op stal.
Handig om even terug te lezen en ook echt met de juiste uitleg erbij, niet zoals ik het zelf tijdens de les heb onthouden.

fibitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 21:47

Ik denk er altijd over na. Meestal overloop ik in mijn hoofd de dingen die we die les gedaan hebben nog eens door (als ik naar huis aan het rijden ben meestal). Ik hou ook een trainingsdagboek bij (voor mijn paard) dus wanneer ik dit inschrijf, dan denk ik ook na over de les. Onder andere wat we die les goed en slecht deden. Zo leer je uit je fouten :)

xElinexStone

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 18:54

Hoe je er verder mee aan de gang gaat of andere dingen?
Ik denk wel vaak over wat je hebt geleerd. Ik heb een eigen paard sinds kort & heb al die tijd daarvoor op manege pony's & paarden gereden. Als ik in de les op een manege paard/pony iets leer probeer ik dat de volgende keer op ons eigen paard toe te passen.

MarimaCarona

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 18:58

ik heb sinds kort les met mijn jonkie en schrijf na elke les even de belangrijkste punten in een agenda, kun je het even na lezen en weer een oplossing bedenken als je ergens tegen aan loopt.

R0oszs

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 19:02

Ik let tijdens de les goed op en corrigeer meteen waar nodig, onthoud dingen wat er gezegd wordt en na les spreken we nog even na hoe het ging.
Ik heb elke week (prive)les en daar leer je het meest van dan groepslessen,
vind groepslessen meer voor de gezelligheid eigenlijk :)

xElinexStone

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 19:02

MarimaCarona schreef:
ik heb sinds kort les met mijn jonkie en schrijf na elke les even de belangrijkste punten in een agenda, kun je het even na lezen en weer een oplossing bedenken als je ergens tegen aan loopt.

Dat is eigenlijk wel een goed idee! Zou ik ook eens moeten gaan doen. Ik denk dat je daar inderdaad heel veel meer van leert dan alleen de les rijden!

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 19:09

Ik denk ook zeker na na een les. Eigenlijk precies hetzelfde als na een wedstrijd. Wat ging goed, wat ging minder goed, waar moet ik aan werken. Goed is ook om af en toe na te denken hoe ver je al gekomen bent. Ook bedenk ik van te voren hoe ik een oefening ga aanleren, welke stappen ik er voor moet nemen en wat ik er mee wil bereiken en wat voor nut het heeft.

het grappige is wel dat ik wel eens heb dat ik jaren geleden iets gehoord had waarvan ik dacht wat moet ik er mee?! jaren later denk hey daar heb ik nu wat aan :)

NadineBlabla

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 19:47

ik neem s'avonds in bed mijn les nog altijd goed door en denk dan zelfs in mijn hoofd dat ik in zo'n zelfde situatie zit en deze op moet lossen enzo, heel leerzaam :j
ik heb ook geprobeert een dagboek bij te houden, helaas was ik niet consuquent genoeg.. :+

heb vannochtend les gehad, straks dus lekker terug denken en info herhalen :Y)

Harvey01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 00:48

Ik neem trainingen altijd nog in mijn hoofd door en neem ze vaak op zodat ik kan zien wat er verkeerd of goed ging. Extra waar voor je lesgeld : *D

Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 00:58

Als je niet nadenkt over je les hoef je naar mijn idee ook niet te lessen. Ik ben erg bewust bezig met de dingen waar we in de les aandacht aan besteden, zodat ik die dingen ook weer op kan pakken op de dagen dat 'zelf' rij. Daarbij probeer ik (niet altijd even consequent :') ) een trainingsdagboek bij te houden zodat ik nog eens terug kan lezen waar ik aan gewerkt heb. Erg fijn!

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 01:12

NadineBlabla schreef:
ik neem s'avonds in bed mijn les nog altijd goed door

Verstandige plek :j , een stuk veiliger dan op de fiets...Ik zat na de les altijd nog zo met mijn hoofd bij wat we gedaan hadden dat ik vaak ineens weer thuis was, had ik volledig op de automatische piloot gefietst, ook bij een paar pittige kruisingen :oo . Dus ja, ik denk ook altijd wel na over wat ik geleerd heb, neem na een les, zelfs bij gewoon rijden, altijd wat ik gedaan heb in mijn hoofd nog even door, en bedenk dan wat goed ging en waar nog knelpunten zitten en hoe ik die kan oplossen.

Een dagboek oid is ook een hele goede :j . Alleen al om je vorderingen bij te houden zodat je geen humeurige lesgevers hebt als je weer eens verzucht dat je het ook gewoon nooit zult leren (en dan niet ten nadele van lesgever, die was hartstikke goed, ik vond mijzelf gewoon een kneus) maar dat dan blijkt dat je je druk maakt om dingen waar je een maand daarvoor nog niet eens aan durfde te denken.

NadineBlabla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 08:49

dan is een lekker warm bedje toch ietsjes veiliger idd :oo :')