laura1986 schreef:Ik heb het slechts 34 seconden volgehouden om het filmpje te kijken... ben een watje wat dit betreft.
Was toch al tegen rollkur/ alles achter de loodlijn, dus voor mijn rijden zal het niet uitmaken. Maar als ik zie hoe er op bokt/wedstijden/in het algemeen gereden wordt, dan hoop ik dat dit filmpje mee kan helpen om mensen na te laten denken waar ze mee bezig zijn, en beter (bij voorkeur goed) te gaan rijden..
Vriendelijk / goed voor het paard achter de loodlijn bestaat niet. Zo is het paard gewoon niet gebouwd!
Kom de mijne maar proberen dan. Die gaat ontzettend vast zitten in zijn lijf als je hem niet voldoende loswerkt...En voor hem hoort daarbij dat hij (soms flink) achter de loodlijn komt. Hij is zodanig gebouwd dat hij zijn lijf anders niet correct gaat gebruiken. Maar he, je mag het best komen proberen als je denkt dat het jou wel lukt...
Waarom lijkt iedereen te denken dat alleen zijn eigen methode voor alle paarden maar moet werken? Wat is er gebeurt met je aanpassen aan het paard waar je op zit, kijken hoe je dat ene lijf zo optimaal mogelijk kunt trainen? Waarom van te voren al bepalen waar je dat hoofd wilt hebben?
Een soort van RT-HAW achtige kijk die men op foto's kan hebben. Volgens mij heb je er zelfs een speciaal forum voor hier op Bokt? (!)