Ja zit ook nog een groot verschil tussen.
Inderdaad, alleen loopt het paard in de foto die ik er bij zetten normaal gesproken niet zo. Dat zie je duidelijk aan de bespiering. Paarden die altijd in een valse knik lopen hebben een lange iele hals met weinig bespieren, ook de rug, lenden en achterhand zijn arm bespierd en de kont vormt vaak een dakje (ruggengraat steekt duidelijk wat uit).
Als je inderdaad zoekt op nageeflijk of aan de teugel op google, zie je eigenlijk alleen maar paarden die in een valse knik lopen. De een wat meer dan de ander.
Vaak ontbreekt de verbinding van achterhand naar het hoofd.
De nek (punt achter de oren) moet het hoogste punt zijn en niet de 3/4/5e wervel, wat met een valse knik wel zo is. Ook duiken veel paarden "erachter" en nemen geen druk meer op de teugel. Je moet namelijk lichte druk in je hand hebben, de ruiterhand moet een verende verbinding creeeren en dan vormt het paard vanzelf (mits de achter hand aan het werk is!!!) een verende en elastische verbinding over de gehele boven lijn van het paard.
Paard wat correct nageeflijk is, is goed bespierd. Dat wil zeggen een mooie hals boven op (dus de boven kant van de hals bespierd, niet de onderkant) en de ruggengraat mooi gevuld zijn (ook op de kont).
Aan een paard wat op stand staat, kan je al heel makkelijk zien op wat voor manier het dier loopt of gereden wordt. Negen van de tien keer is dat van voor naar achter, in plaats van achter naar voor. Het maakt 500x niks uit of jouw paard nu 3 maanden met de kop in de lucht of tussen de sterren loopt, op het moment dat jij de achterhand (de motor) aan het werkt gaat zetten en dat voor elkaar krijgt. Daalt je paard vanzelf met het hoofd (hoef je NIKS voor te doen behalve de motor aan de gang krijgen en houden en zorgen voor een elastische/verende verbinding met de hand). Op het moment dat het paard durft te gaan ontspannen en de motor vanzelf aan de gang heeft leren houden kan je pas echt aan de hoofd hals houding gaan werken. Dan ga je pas kijken wat belangrijk is voor het dier, is het een die makkelijk hoog loopt ga je m omlaag rijden, als ie omlaag loopt juist omhoog.
Er zijn boeken vol over te schrijven, maar er is maar 1 punt belangrijk. De motor!
Luchtzuigers hebben ook erg vaak opgezette klieren, veel op de wei staan kan opgezette klieren veroorzaken...
Excuses, maar een duidelijk foto van een valse knik! Niet boos worden! Dat ben ik al op mijzelf
. bijna te vergelijke met een foto... je hebt er weinig aan omdat het nniet zekerf is of het altijd zo is, maar toch kkun je er wel wijzer uit worden...

