Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Ze kan redelijk gek doen, en alleen die slof al om maakt haar een stuk braver, vind t wel zo veilig
)
. Maar ja, de praktijk is toch vaak anders. Ieder zal moeten roeien met de riemen die hij heeft.
schoentje schreef:ik zie liever een paard met z'n koppie ontspannen naar beneden lopen met een hulpteugel, dan met z'n hoofd in de lucht, rug weg gedrukt en een vringende en butsende ruiter erop, zonder hulpteugel omdat het zo paardvriendelijk is.
Vaak kan een hulpteugel kan goed helpen om even door dat moeilijke randje heen te komen. Een paard dat met z'n hoofd omhoog loopt heeft een strakke rug en zit daardoor oncomfortabel, doordat een paard dan moeilijker zit is het moeilijker het paard weer nageeflijk te krijgen.
helaas word een hulpteugel wel vaak verkeerd gebruikt. Als dit gezien word mag daar best wat van gezegt worden vind ik, maar op Bokt zitten veel mensen die een grote behoefte hebben aan commentaar leveren op andere mensen, zonder zelf enige kennis van zaken te hebben.
Trennie schreef:Prestige___ schreef:want iedereen is hier zo pro natuurlijk..![]()
![]()
Van waar haalt iedereen die onzin? en vragen dat er geen commentaar op word gegeven.
Ik ben een voorstander!
Dat vind ik zowiezo een probleem hier op bokt.
Jij neemt nu het voorbeeld slof, maar deze houding / invalshoek en manier van reageren komt op veel manieren terug op bokt.
En ik stoor me daar ook ontzettend aan.
Neem alleen al het pro natuurlijk:
Veelal zijn dit mensen met paarden die niet hoog in het bloed staan of enorm braaf zijn. Velen hebben weinig tot geen ervaring met hetere paarden en beseffen dan niet dat dit soort paarden om een hele andere aanpak vragen om er velig verantwoord en vooral technisch goed mee om te gaan wat rijden betreft.
Wordt het rijtechnisch wat moeilijker, en wordt een probleem voorgelegd, dan is het standaard antwoord: ga grondwerken, werk aan het leiderschap etc. En allemaal zo vriendelijk en zo lief mogelijk waarbij vooral geen gebruik mag worden gemaakt van een bit, sporen, zweep, slof of noem maar op.
Het erge vind ik dat dergelijke mensen hun eigen paard niet eens voor elkaar hebben, maar wel van de stellige mening overtuigd zijn dat dit wel zo is.
Dan heb ik het over los zijn, nageeflijk zijn, en tot dragen komen.
De cap is ook zo'n eindeloze discussie waar ik echt niet goed van word. Ook als er expliciet gezegd wordt dat iemand daar geen opmerkingen over wil, wordt daar gewoon aan voorbij gegaan en draait zo'n topic uit op een discussie over het wel of niet dragen van een cap.
Ik vind dat gewoonweg onbeschofd, want men verziekt daarmee een topic die niet meer gaat over waar deze om geopend is. Bah!
De slof valt daar ook onder, in het zelfde rijtje als zweep, sporen, bitten en welk ander hulpmiddel dan ook. Mits juist gebruikt en met de juiste intentie ingezet, moet dit gewoon kunnen.
En natuurlijk mogen daar vragen over worden gesteld, of mag daar een discussie over op gang komen, maar wel alleen als daar om gevraagd wordt.
Hier op bokt is er gewoon 1 groot manko bij een (groot) aantal gebruikers:
1. Dat men niet goed kan of wil lezen en daarmee oftopic gaat.
2. Eindeloos door blijven posten, zelfs wanneer gevraagd wordt daarmee op te houden.
3. ongevraagd oftopic hun mening of visie spuien en daarmee direct een oordeel vellen.

Trennie schreef:Prestige___ schreef:want iedereen is hier zo pro natuurlijk..![]()
![]()
Van waar haalt iedereen die onzin? en vragen dat er geen commentaar op word gegeven.
Ik ben een voorstander!
Dat vind ik zowiezo een probleem hier op bokt.
Jij neemt nu het voorbeeld slof, maar deze houding / invalshoek en manier van reageren komt op veel manieren terug op bokt.
En ik stoor me daar ook ontzettend aan.
Neem alleen al het pro natuurlijk:
Veelal zijn dit mensen met paarden die niet hoog in het bloed staan of enorm braaf zijn. Velen hebben weinig tot geen ervaring met hetere paarden en beseffen dan niet dat dit soort paarden om een hele andere aanpak vragen om er velig verantwoord en vooral technisch goed mee om te gaan wat rijden betreft.
Wordt het rijtechnisch wat moeilijker, en wordt een probleem voorgelegd, dan is het standaard antwoord: ga grondwerken, werk aan het leiderschap etc. En allemaal zo vriendelijk en zo lief mogelijk waarbij vooral geen gebruik mag worden gemaakt van een bit, sporen, zweep, slof of noem maar op.
Het erge vind ik dat dergelijke mensen hun eigen paard niet eens voor elkaar hebben, maar wel van de stellige mening overtuigd zijn dat dit wel zo is.
Dan heb ik het over los zijn, nageeflijk zijn, en tot dragen komen.
De cap is ook zo'n eindeloze discussie waar ik echt niet goed van word. Ook als er expliciet gezegd wordt dat iemand daar geen opmerkingen over wil, wordt daar gewoon aan voorbij gegaan en draait zo'n topic uit op een discussie over het wel of niet dragen van een cap.
Ik vind dat gewoonweg onbeschofd, want men verziekt daarmee een topic die niet meer gaat over waar deze om geopend is. Bah!
De slof valt daar ook onder, in het zelfde rijtje als zweep, sporen, bitten en welk ander hulpmiddel dan ook. Mits juist gebruikt en met de juiste intentie ingezet, moet dit gewoon kunnen.
En natuurlijk mogen daar vragen over worden gesteld, of mag daar een discussie over op gang komen, maar wel alleen als daar om gevraagd wordt.
Hier op bokt is er gewoon 1 groot manko bij een (groot) aantal gebruikers:
1. Dat men niet goed kan of wil lezen en daarmee oftopic gaat.
2. Eindeloos door blijven posten, zelfs wanneer gevraagd wordt daarmee op te houden.
3. ongevraagd oftopic hun mening of visie spuien en daarmee direct een oordeel vellen.
[/quote]eenitraM schreef:MaartPaard schreef:ik vind hulpteugels gewoon alleen symptoombestrijding..
Niet mee eens.
Ik vind, als ik kijk naar waarvoor ik de slof gebruik, het een een verrijking van de kennis en de verbetering van de oefening.
Ilse_123 schreef:MiniMouse schreef:Zonder slof je doel bereiken vind ik een verbetering van kennis en verrijking.![]()
Slof is dan meer gewoon makkelijke weg kiezen.
maar is het altijd slecht om een makkelijkere weg te kiezen?