_Esther_87_ schreef:Ik stap ook lang, ongeveer 10 minuten. Máár die stap is wel een echte warming-up, er word dus wel gewoon gewerkt! Veel wendingen, buigen alle kanten op, soms wat tempowisselingen (paar passen middenstap en weer terugkomen) of al eens halthouden. Ook zijgangen horen bij de oudere paarden standaard bij het instappen. Gewoon eens voor mijn been zijwaarts de diagonaal overduwen, of op een volte een aantal passen de achterhand naar binnen zetten, stuk schouderbinnenwaarts, noem maar op. Iedere dag anders.
Daarna draaf ik aan en ga ik eigenlijk op dezelfde manier door. Afhankelijk van het paard is hij dan al wat hoger of juist ronder ingesteld. Ik blijf vooral buigingsoefeningen doen, draaf zo een aantal minuten en dan gaan we galopperen. Wederom afhankelijk van het paard. Een paard dat moeite heeft met de galop rijden we eerst heel uitgebreid los in draf, paard dat juist gemakkelijk galoppeert werk ik daarin los.
Na de training draaf ik op allebei de handen een aantal rondjes lang en laag, dus echt halsstrekken, daarna ga ik stappen. Ik stap nooit droog, enkel op adem. Paard op adem, dan dekentje op, afzadelen, beentjes afspuiten en lekker op stal.
ik doe precies hetzelfde
enkel stap ik wel in met een fleecedeken op vanwege de kou wat ze echt niet fijn vind
dan word ze druk en drammerig als er geen deken op ligt.