Waarom rij je een clinic?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 14:38

Urielle schreef:
6. omdat ik het leuk vind om van een andere instructeur zijn (of haar!) kijk op de zaak te krijgen.

Alleen deze reden eigenlijk. Tijdens een clinic verwacht ik niet enorm veel te leren. De tijd is kort en vaak rijd je met een paar anderen, waardoor je niet heel veel aandacht krijgt. Het is veel minder intensief dan een les en de instructeur kent je ook nog niet, dus het is even aftasten. Maar soms krijg je ineens een ander maniertje, net een andere tip die goed werkt en daar doe ik het voor.

Maar ik rijd vrijwel nooit clinics. Alleen dit jaar toen het georganiseerd was vanuit de vereniging. Ik wil er niet ver voor rijden.

Ayleen_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 15:24

Sjolvir schreef:
Je kan om diverse redenen op een clinic gaan.

Wat zijn jullie beweegredenen?

1. Je wilt wat leren, dus als er tijdens clinic iets fout gaat, is dat niet erg, het is per slot van rekening eigenlijk gewoon een les.

2. Je wilt daar foutloos rondrijden en vooral jezelf showen, dus er mag niets fout gaan!
Dat datgene wat normaal fout gaat dan niet gebeurt dus allicht geen tips opleverd, maakt niet uit.

3. Ik rij toch al foutloos, dus je hoeft er niet heen om wat bij te leren.

4. Om paard op andere locaties te laten lopen en zo ervaring op te laten doen.

5. Andere reden....

Ik ga vooral voor 1 en 4! Je wilt natuurlijk iets leren van een clinic! En omdat mijn pony nog jong is wil ik hem ook graag ervaring op laten doen! Maar ik geef toe dat als het goed gaat ik het ook wel leuk vind als er wat mensen kijken :$ maarja van te voren weet je nooit of het goed zal gaan of niet!

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 15:39

Ik heb nog nooit een clinis gereden. M´n reden om dat niet te doen is 1. omdat het meestal veel geld kost en 2. Mijn gevoel zegt dat het onmogelijk is om in 3 kwartier 2 ruiters en hun paard zo te leren kennen dat ze weten hoe ze iemand een stap vooruit kunnen laten maken.

Aan de andere kant. Ik heb me opgegeven voor een gratis clinic :D Ik denk dat de basis er wel aardig in zit en hoop door de kijk van een andere instructeur een frisse blik op het rijden te krijgen. Ik les al jaren bij dezelfde persoon. Ben er erg blij mee maar misschien dat iemand net even een andere tip heeft of zegt hoe je het ook kan doen. Ik verwacht alleen geen wonderen (wat ik misschien eerder wel heb verwacht) Wat ik meestal ook wel heel leuk vind is het kijken van een clinic. Hierdoor hoor je ook weer andere dingen en kan je op je gemak toepassen later.

R0oszs

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 16:58

Ik zou naar een clinic gaan omdat elke instructeur zijn eigen kijk op dingen heeft, op vreemd terrein te rijden en het is dan ook mooi meegenomen dat er iemand in de baan is die dan instructies geeft hoe je dingen op kunt lossen als hij op iets reageert buiten de baan. Op wedstrijd heb (ik) dat niet dus dat vind ik ook fijn. Dus eigenlijk 1 en 4 :)

Heavyhorse

Re: Waarom rij je een clinic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 17:02

oke oke

Dressuurgek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 16:07

Ik heb een paar jaar geleden een keer een clinic gereden bij een bekend persoon maar dat doe ik nooit meer. De methode die hij hanteerde is voor mijn paard gewoon niet dé methode.

Ik krijg nu goed les en ik heb doelstellingen bepaald voor mijzelf, en ik wil niet dat dit door een clinic in de war wordt geschopt. Les bij verschillende personen kan best goed zijn maar dan wel met dezelfde visie. Ik zou ook nooit naar de KNHS instructieweken gaan, dan heb je helemaal 10 verschillende meningen. Dan plan ik bij mijn eigen instructie wel een trainingsweek in, ben ik nog goedkoper uit ook.

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 09:03

In feite rij ik nooit clinics omdat ik buitengewoon tevreden ben over m'n eigen instructie. Echter zijn er wel een aantal mensen waar ik graag eens een keer les van zou willen hebben, dus dan zou ik me zeker voor de desbetreffende clinic aanmelden als ik de kans daartoe krijg. Zo heb ik een keer een clinic gehad van Patrick vd Meer en dat was echt heel gaaf. Zo zou ik ook in de rij staan voor een clinic van o.a. Emmelie.

Clinics zijn super leerzaam. Voor de show doe ik het niet, hoewel ik daar niet een beetje aan een halflang teugeltje passief aan het wachten ben totdat ik verder geholpen wordt. Ik haal er wel uit wat erin zit, zodat ze me met dat stukje verder kunnen helpen :D Zoveel tijd is er namelijk niet dus snijd ik gelijk het puntje aan waar ik graag verbetering in wil hebben.