Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Cassidy schreef:Ik hou er helemaal niet van om met MP3 en oortjes in te rijden omdat ik de mogelijkheid wil hebben om ook met mijn oren te rijden en te horen waar een ander is. Ik wil met iemand communiceren als ik aan het rijden ben, en verwacht ook van een ander dat hij hoort waar ik ben. Je afsluiten voor de buitenwereld en domweg je gang gaan en vertrouwen op alleen je ogen (of gewoonweg een ander niet zien) vind ik staatsgevaarlijk en ronduit egoistisch.

M_erell schreef:Er was zaterdag een subtop wedstrijd bij ons in Assen en daar zag ik ook een aantal ruiters in de inrijbak met oortjes in. Ik zelf doe het liever niet, maar de radio staat bij ons wel hard aan dus daar kan ik soms ook nog wel even van meegenieten.
M_D_H schreef:M_erell schreef:Er was zaterdag een subtop wedstrijd bij ons in Assen en daar zag ik ook een aantal ruiters in de inrijbak met oortjes in. Ik zelf doe het liever niet, maar de radio staat bij ons wel hard aan dus daar kan ik soms ook nog wel even van meegenieten.
waarschijnlijk hebben die dan geen muziek op maar krijgen ze instructies via hun oortjes

Met June zou ik het niet zo snel doen, maar mn instructrice zegt ook weleens dat ik een liedje in mn hoofd moet zingen, want dan blijf ik meer in het ritme en paard dus ook, werkt echt! 
Amanda schreef:Ik ontspan er ook makkelijker door, kan me beter concentreren.
Ik ben geen angstige ruiter, maar wel snel afgeleid en bouw zelf makkelijk spanning op als mijn paard dat doet en andersom.
Af en toe meezingen helpt voor mij dan goed om die spanning af te laten vloeien.
Zingen brengt namelijk je ademhaling omlaag en regelmatig.
Precies de reden waarom ik (wel 's) met MP3 in rijd