Rijden met MP3, wat doet het nu?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Mariekyy

Re: Rijden met MP3, wat doet het nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 10:41

Ik rijd buiten vaak met muziek op omdat ik me dan meer ontspan en dan is me paard ook rustiger.

marjolein_el

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 10:45

Cassidy schreef:
Ik hou er helemaal niet van om met MP3 en oortjes in te rijden omdat ik de mogelijkheid wil hebben om ook met mijn oren te rijden en te horen waar een ander is. Ik wil met iemand communiceren als ik aan het rijden ben, en verwacht ook van een ander dat hij hoort waar ik ben. Je afsluiten voor de buitenwereld en domweg je gang gaan en vertrouwen op alleen je ogen (of gewoonweg een ander niet zien) vind ik staatsgevaarlijk en ronduit egoistisch.

En daarom doe ik het alleen als ik alleen in de bak ben, en niet op de straat, veel te gevaarlijk.

Jilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 10:53

ik rij ook regelmatig met een muziekje er bij :j
doe dan een oortje in, in mijn slechte oor want daarmee vang ik toch al niet zo veel mee op van de buitenwereld.
doordat ik het niet zuiver hoor ga ik me er niet op concentreren maar is het gewoon 'aanwezig'

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 13:05

Met mijn pony deed ik het wel eens (wanneer ik alleen in de bak reed en dan 1 oortje).
Met mijn paard doe ik het niet, ook niet wanneer ik alleen rij. Ze is soms zo onvoorspelbaar dat ik echt al mn zintuigen nodig heb om haar voor te zijn. :P

Cavalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 13:14

Ik word er ontspannen van. als het even niet lukt ga ik gewoon eventjes stappen en met mn muziek meezingen en dan kan ik dr weer ontspannen verder aan het werk haha. alleen als ik idd alleen in de bak heb. maar als ik hem in heb is het volume wel zo dat ik nog wel wat om mij heen kan horen.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 14:07

Daar heb ik gelukkig geen last van Cassidy, als er bij mij ineens volk in de achtertuin opduikt horen ze daar niet :+
Ik wil in de toekomst ook investeren in een muziekinstallatie voor buiten, van een vorige stal weet ik dat het heerlijk rijdt en dan zit ik niet met die stomme oortjes. :D

M_erell

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 19:22

Er was zaterdag een subtop wedstrijd bij ons in Assen en daar zag ik ook een aantal ruiters in de inrijbak met oortjes in. Ik zelf doe het liever niet, maar de radio staat bij ons wel hard aan dus daar kan ik soms ook nog wel even van meegenieten.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 19:25

ik kon me er altijd veel beter door concentreren oid :))
maar merkte wel dat mijn poown er niet zoveel fijner mee ging lopen...
sterker nog... die werd er eerder ontzettend druk van :+
dus ben er nu maar weer mee gestopt :)

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 19:25

M_erell schreef:
Er was zaterdag een subtop wedstrijd bij ons in Assen en daar zag ik ook een aantal ruiters in de inrijbak met oortjes in. Ik zelf doe het liever niet, maar de radio staat bij ons wel hard aan dus daar kan ik soms ook nog wel even van meegenieten.

waarschijnlijk hebben die dan geen muziek op maar krijgen ze instructies via hun oortjes ;)

LauraSaskia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 19:26

Oeh, dat wil ik ook wel eens proberen! Nu nog kijken waar ik mn ipod touch ga laten :') weet ook niet of het zo'n goed idee is in de les :D

M_erell

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 19:26

M_D_H schreef:
M_erell schreef:

waarschijnlijk hebben die dan geen muziek op maar krijgen ze instructies via hun oortjes ;)

Daar dacht ik inderdaad ook al aan!

yplusb

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 00:27

Ik vind het heerlijk om muziek in mn oren te hebben als ik in mn eentje buiten aan het rijden ben. In de binnenbak heb ik het liefste gewoon de radio aan.

Suzanne_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 01:29

Ik rijd nooit met muziek maar ik kan me wel voorstellen dat het bijvoorbeeld voor mij beter zou zijn.
Ik krijg namelijk vaak de opmerking van instructeurs dat ik altijd te veel wil doen, ik overdenk alles 100 keer en probeer 100 verschillende methodes waardoor het voor het paard alleen maar verwarrend wordt. Als je muziek hebt kun je je ook op andere dingen focussen en meer op je gevoel rijden.

Baileysdream

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 01:37

in de binnenbak rij ik wel eens met muziek op hoor, en zo gauw er 1 bij in komt met 1 oortje in.. kom op, je let altijd op elkaar het is niet zo dat ik alleen op een ander moet letten, de andere hoort ook op mij te letten anders is het wel lekker onbeschoft.
als er een jong paard bij in komt die nog niet goed kan sturen dan hou ik ze wel uit.
ook inderdaad tijdens priveles had ik altijd een oortje in voor instructies veel fijner dan een schreeuwende instructeur naast de bak, je zag ook wel het verschil qua oortje en de mensen hier merken het ook wel en moeten dan rekening houden met de lessende ruiter, en met hun meerijden en niet in de wegrijden, is dit wel het geval mogen ze in de buitenbak in de kou lekker verder rijden.
heerlijk. :+

Prestige___

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 13:44

ik snap dat echt niet, ik haat het als ik zelfs mijn paard zijn hoestappen, of hoe zeg je dat nu.. niet kan horen!

EliseXJoelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 13:47

Ik rij niet met MP3, maar met muziek op rijden vind ik wel erg fijn! zo staat er bij ons op stal bijna altijd wel een muziek je aan, alleen als er iemand les heeft gaat de muziek even uit.

Robin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 17:58

Ik rij soms wel met mp3. Als ik heel erg gespannen ben duw ik ze even in mijn oren en dan valt de spanning weer weg. Meezingen helpt inderdaad ook!

ryanviv

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 20:45

dat doen ze om zichzelf beter te concentreren op hunzelf en paard pony :)

Panimra

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 21:02

ik heb het nooit gehad, lijkt me we fijn maar ook weer vervelend omdat je wel minder hoort.

Lauraennala

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 21:06

In de bak lijkt het me heerlijk!! Had met trainen ( turnen ) ook altijd de radio aan staan, heerlijk!!! :))
Ik ga het te paard ook maar eens proberen :D

iilovemc

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 22:14

Ik vind het meer ontspannen vooral

NorwayFjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 22:19

Ik deed het met mn vorige verzorgpony weleens :) Met June zou ik het niet zo snel doen, maar mn instructrice zegt ook weleens dat ik een liedje in mn hoofd moet zingen, want dan blijf ik meer in het ritme en paard dus ook, werkt echt!

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 22:02

Ik wel! Altijd, behalve met les dan :)
Ik heb deze oortjes, niet zo duur (€15) maar kwaliteit is goed! Heb je bij de bcc gehaald.
http://t3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9 ... 9iMnSncF-G
Doe het ook als er anderen in de bak zijn, die boogjes zijn te lang voor mijn oren dus dan zit dat rondje ding waar geluid uit komt beneden mijn oor waardoor ik ook nog andere hoor.

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 18:33

Amanda schreef:
Ik ontspan er ook makkelijker door, kan me beter concentreren.
Ik ben geen angstige ruiter, maar wel snel afgeleid en bouw zelf makkelijk spanning op als mijn paard dat doet en andersom.
Af en toe meezingen helpt voor mij dan goed om die spanning af te laten vloeien.
Zingen brengt namelijk je ademhaling omlaag en regelmatig.

Amen, haha. :P Precies de reden waarom ik (wel 's) met MP3 in rijd :j

Girassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 22:06

Ik heb het zelf nooit gedaan, maar ik zou het best eens willen proberen. Alleen dan niet als er anderen in de bak rijden en waarschijnlijk zou ik dan ook niet constant met muziek rijden. Ik kan me wel voorstellen dat het mensen kan helpen om te ontspannen :j