Moll schreef:Wat een onzinnige uitspraak is het im te zeggen dat de overleden grootmeester geen zeggenschap heeft, want het FEI handhaaft in hun reglementen hoofdzakelijk hun visie met namen die van steinbrecht, dat het niet nageleefd word is een 2e, en grootmeesters van nu, ik kan er geen vezinnen.
Je moet even beter lezen.
jasmijn78 schreef:(wat niet wil zeggen dat hun invloed niet relevant is/was)
Wat in zoverre betekent: Zij hebben invloed gehad, en die leeft deels voort. Er is ook sprake van andere al dan niet overleden personen die invloed hebben (gehad) in hoe de dressuursport zich heeft ontwikkeld tot wat het nu is. En de levende personen die nu de sport besturen en beoefenen onder de vlag van de KNHS/FEI bepalen gezamelijk welke invloed in welke mate relevant is en hoe deze moet worden nageleefd. Daar kun jij vanalles van vinden, maar feit blijft dat jij daar vooralsnog geen onderdeel van uitmaakt. En dat is niet zonder reden.
Probeer het even objectief te bekijken zonder je meteen in je wiek geschoten te voelen omdat een van je idolen misschien door anderen niet zo aanbeden wordt zoals jij dan misschien graag zou willen zien.
(let op: ik neem hier verder geen standpunt in, in wat ik vind dat juist is en wat niet.
Moll schreef:Dan zijn de top ruiters de geen die het meest kritiek krijgen, bogen bomen enz.........
)
En vergeleken met die hoge bomen zijn wij met zijn allen maar een beetje onkruid. Vooralsnog niet in staat om met onze kop boven het maaiveld uit te steken. Dat is voor mij in ieder geval altijd een belangrijk gegeven voordat ik kritiek ga leveren om mensen die daar wel toe in staat zijn.
Moll schreef:er word foutief gereden en dit word overgenomen en dat is dus het voorbeeld functie tentop
Arrogantie ten top. Wie ben jij om te bepalen wat goed en fout is?
freeride schreef:Zozo jamijn78, dus ik heb geen recht van spreken omdat ik geen trainer ben met leerlingen en volgelingen???
Iedereen heeft recht van spreken en mag zeggen wat hij wil. Je kunt alleen niet verwachten dat wat jij zegt door anderen automatisch waarde aan gehecht wordt, als daar verder maar een magere basis voor is. Dat jij geen leerlingen/volgenlingen hebt/trainer bent is niet zonder reden. Of jij nu een ander pad hebt gekozen of gewoon niet goed genoeg bent... Het is om het even.
Verder zou het mensen sieren eens niet te pas en te onpas gebruik of liever gezegd misbruik te maken van het recht van spreken. Met het recht van spreken vind ik dat de verantwoordelijkheid meekomt om dan ook maar aan te tonen waarom jij het dan zoveel beter weet. En dan niet middels het naklesten van allerlei theorie, maar door klink-klaar bewijs. Practice what you preach. Als jij het zoveel beter en mooier kan dan de huidig wereldkampioen, en dat kunt laten zien, dan heb je zo hordes volgelingen en wordt het voor jou een koud kunstje om de wereld te verbeteren. Dan is binnen no-time je invloed groot.
Maar dat kun je niet, anders had je dat wel gedaan.
freeride schreef:Maar goed, er van uitgaande dat je met niet-georganiseerde individuen doelt op mensen die niet bij de FEI aangesloten zijn( individuen die georganiseerd zijn, zijn nl.een groep), heeft een georganiseerde groep dus altijd gelijk?
Dat is niet gezegd. Je kunt alleen geen beleid maken op wat 1 individu roept. Als er verder geen mensen zijn die zich er in kunnen vinden, dan zal het nooit worden uitgevoerd.
TurdusMerula schreef:Volgens mij geeft Bent Branderup best veel openheid van zaken?
Worden zijn paarden dan wel eens gecontroleerd op doping of bitten voor een clinic of show? Of die van zijn leerlingen? Zitten er officials toezicht te houden als zijn leerlingen losrijden voor een show oid? Op overmatig zweepgebruik of zo? Wordt wat hij doet gecheckt door toezichthoudende instanties van buitenaf? Nee.