Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Gypsy schreef:Ik snap het uberhaupt niet, daar heb ik mijn stem en anders mischien mijn kuiten voor. Afremmen is ho plus iets dat zich het MAKKELIJKST LAAT BESCHRIJVEN ALS knietjes knijpen, en dan kom ik mischien een keer aan mijn teugels.
Angela schreef:pleiada schreef:Altijd beter dan een erg gedwongen rechte houding,die dus niet fijn is voorje paard en jezelf..
Het gaat niet over 1 houding. Je paard is in beweging, en je zit beweegt met het paard mee. Het is dus geen statische houding, en al zeker niet gedwongen.
Toad schreef:Gypsy schreef:Ik snap het uberhaupt niet, daar heb ik mijn stem en anders mischien mijn kuiten voor. Afremmen is ho plus iets dat zich het MAKKELIJKST LAAT BESCHRIJVEN ALS knietjes knijpen, en dan kom ik mischien een keer aan mijn teugels.
kun je je bericht misschien opnieuw schrijven? Ik snap jouw bericht namelijk niet.
Wat snap je niet?
Sonja schreef:Grappig hoe mensen iets negatiefs positief proberen te brengen.
Euro in je zak laten zitten en nu in wasmachineslang? Handige 'filter'!
Geen werk/inkomen en kindren krijgen? Fijn, leren ze wat echte liefde is!
En nu dus nieuw: mijn houding is bagger, en dat zit zó lekker voor paard én mij!
Een slechte houding is altijd nadelig(er) voor het paard.
Sorry, ben hier net naief genoeg voor ben ik bang.
Toad schreef:Een 'slechte' houding kan nooit goed zijn. Naast dat het er voor het plaatje niet mooi uitziet, kan het voor het paard gewoon niet fijn zijn. Je zwaartepunt is niet goed, je spieren knellen op de verkeerde plekken....
Je kunt mij niet wijs maken dat een slechte houding niet storend is voor het paard.
Mensen die bijv. met hun hakken omhoog rijden, spannen (onbewust) hun bovenbenen aan. Dus, als je aanspoort met je hakken omhoog, dan hou je je paard tegelijkertijd in en dit werkt dus niet want dan spreek je jezelf tegen.
Krom zitten zorgt ervoor dat je (waarschijnlijk) niet in balans zit of scheef zit.
Dat jouw houding slechter was toen je er aandacht aan besteedde, tsja, daar kunnen weinig mensen wat aan doen, maar dat is echt geen excuus om nu maar 'gewoon' op je paard te gaan zitten, zonder enkele aandacht te besteden aan je houding. Dan is het ook niet echt paard'rijden' meer, eerder paard'zitten'.
Anthea schreef:Lijkt me voor je paard helemaal niet fijn als je 9 vd 10 keer in de draf doorzit ipv gaat lichtrijden want 'dat kost meer moeite'.
julius_juut schreef:Kan iemand eens een aantal plaatjes van goede houdingen, en een aantal plaatjes van slechte houdingen plaatsen? Maakt het waarschijnlijk een stuk duidelijker waar we het nou over hebben, en is wat makkelijker ruziën.