Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Quir schreef:Moll schreef:Als instructie zijn pupil laat rijden met slof is er een beperking in het les geven .
Zeker op zo'n manier.
Citaat:
Zeker op zo'n manier.
PolleMaster schreef:Quir schreef:
Zeker op zo'n manier.
Mwah, weet ik niet. Sommige mensen zijn nog niet handig genoeg om hun paard met een stille hand beneden te houden. En dan kan met slof rijden onder begeleiding heel nuttig zijn.
xLoki schreef:Mijn instructrice rijdt regelmatig met slof, ze rijdt Z2.
Haar instructrice rijdt ook regelmatig met slof, zij rijdt Grand Prix.
Ik rijd ook regelmatig met slof, ik rijd M1.
En de slof is zeker niet bedoeld om je paard in de krul te trekken of whatever.
Het is een handig hulpmiddel om je paard over de drempel te krijgen op het punt waar het net niet helemaal 100% door wil.
Mijn paard wil heel fijn oprichten, maar in die oprichting wil ie soms wat gaan hikken met zijn nek omhoog. Dus ik doe een slofje erom, hij wil hikken en komt het slofje tegen en doet het hikken vervolgens niet meer.
Waar zit dan het probleem volgens jullie vraag ik mij af?
en dat is dus alles behavle de bedoeling want de ruiter beweegt niet meer mee in de beweging met rijden met slof en zal altijd meer druk op bouwen dan dat nodig is.Citaat:Hier ben ik het helemaal mee-eens, alleen soms kan een onervaren ruiter met bewegelijk hand (die dan voort komt uit het proberen het paard naar beneden te rijden) het paard meer schade toebrengen dan een zeer licht 'aangespannen' slofteugel. Door de slofteugel zal deruiter dehand weer stiller kunnen houden omdat hij of zij niet meer druk is met het paard naar beneden te krijgen en houden.
Ik denk dat ik begrijp wat je bedoeld. PolleMaster schreef:Ik weet zeker dat jij er meer verstand van hebt dan ik, dat is ook de reden dat ik niet zomaar zelf prutst met een slof.Ik denk dat ik begrijp wat je bedoeld.
Mijn mening leid ik af van een clubgenootje, die ik ook weleens help, waarbij alles fijner ging met een slof. Ondanks dat ze zelf nog niet erg ervaren is.
offtopic: ik zie dat je Salto hebt gereden! Wat gaaf zeg. Ik heb zelf een tijd gelest bij moravita!
kleinvosje schreef:Abacab, daar wil ik even op ingaan, de slof zit namelijk niet strak, hoewel het wel zo oogt. Kijk maar op deze foto, zo zit ie op de andere foto ook, alleen vond ik deze foto niet zo heel mooi. Heb de slof tussen de twee foto's niet verpakt of zo, helaas geeft de eerste foto dus een vertekend beeld.
_Esther_87_ schreef:xLoki schreef:Mijn instructrice rijdt regelmatig met slof, ze rijdt Z2.
Haar instructrice rijdt ook regelmatig met slof, zij rijdt Grand Prix.
Ik rijd ook regelmatig met slof, ik rijd M1.
En de slof is zeker niet bedoeld om je paard in de krul te trekken of whatever.
Het is een handig hulpmiddel om je paard over de drempel te krijgen op het punt waar het net niet helemaal 100% door wil.
Mijn paard wil heel fijn oprichten, maar in die oprichting wil ie soms wat gaan hikken met zijn nek omhoog. Dus ik doe een slofje erom, hij wil hikken en komt het slofje tegen en doet het hikken vervolgens niet meer.
Waar zit dan het probleem volgens jullie vraag ik mij af?
Voor mij zou het probleem hierin zitten dat het onlogisch is....Je wil oprichting, terwijl als je met een slof altijd, hoe je hem ook bevestigd, je paard met de kop omlaag trekt. Hoe kan je dat rijmen met oprichting dan, hij kan toch niet voor en achter tegelijk zakken? Dat punt wat jij noemt he, dat hikje, dat hebben ze bij mij ook weleens. Weet je wat dat is, dat is gebrek aan kracht...dat komt vanzelf goed. Gewoon even stapje terug, klein beetje laten zakken van voor, paar overgangen maken en dan komt ie vanzelf weer omhoog...no problemo. Paard moet de kans krijgen om kracht op te bouwen.

Moll schreef:@xloki als ik je profiel bekijk en daar de rij foto's ziet is het paard niet over de rug en laat hij/zij niet los in het life en heeft het paard een vals knik