Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
heerlijk!
Icha schreef:Mijn 2,5 jarige is momenteel een maand weg, naar een kennis van mn vader, die al jaren paarden zadelmak maakt.
We hebben een maand vooropgesteld, maar we geven de persoon in kwestie de ruimte om er langer over te doen.
We hebben zelf geen ervaring met het zadelmak maken, enkel een pony en twee paarden gehad die reeds goed opgeleerd waren en we willen dat het goed gebeurt, dat we zelf uit onwetendheid geen fouten aanleren of dingen overhaasten. Ik ga zo'n 3 keer per week kijken en help mee met opzadelen, longeren, overhangen, ... als ik daar ben. Hij is op dit moment nog heel braaf (heeft wel nog niemand opgezeten) maar ik heb toch ook wat schrik voor de winter, wanneer hij weer thuis is en ik er zelf mee bezig ga moeten zijn. Heb lang niet meer intensief gereden en heb bang dat ik de eerste paar keren niet veel 'grip' zal hebben op hem. Hopelijk is hij in het begin braaf genoeg zodat ikzelf mijn vaardigheden weer wat kan oprakelen, voordat hij zn kuren krijgt
Gewoon genegeerd en doorgereden en daarna was dat ook weer over.
) 
lailapri schreef:Er zijn natuurlijk meerdere factoren van belang maar wat je je als eerst kunt afvragen:
Is ze braaf omdat ze overrompelt is en het allemaal maar laat gebeuren
Is ze braaf omdat ze meewerkend is en het leuk vind.
Die eerste gaan vaan vroeg of laat wel vechten en uitproberen, de laatste hebben dat veel minder snel.
One_Love schreef:De mijne vind het ook allemaal leuk maar een bit in echt niet! En dat is mijn schuld... Ik dacht er goed aan te doen om een trainingsbit te kopen en ze wou hem al nooit in en zat zo moeilijk te doen en ik dacht dat het gewoon wennen was..Bleek dat het bit te dik was en ze haar mondniet dicht kreeg! Nu rij ik bitloos omdat ik nergens het juiste bit kan krijgen, soms doe ik een vlinderbitje in die ze zonder gedoe aanneemt maar daar kan ik natuurlijk niet meerijden dus doe ik er een halster overheen,,