Sassol schreef:maai_ke schreef:Sassol: Ik denk dat jou manier van rijden ook wel iets is waaraan weinig les valt te geven. Als je ontspannen bent en je crosst rond zonder zadel en hoofdstel is dat al heel wat anders dan echt rijden. Er valt hier alleen te verbeteren in ontspanning en in het niet in de weg zitten maar ik denk dat je dat ook wel aanvoelt aan je paard. Dat vind ik toch wel een ander punt. Al vind ik dat een keer in de zoveel tijd een beetje begeleiding geen kwaad kan.
Nou nou, ik cross niet rond hoor. Wij kunnen ook gewoon arbeidsdraf/middendraf/wijken e.d. (Ben absoluut geen sterruiter hoor en denk dat wij ook echt niet zouden schitteren in een B-proefje, maar om nou te zeggen dat ik rondcross...)
Maar misschien wil je dan even ophelderen wat écht rijden voor jou betekent?
Haha maai_ke zet het niet zo subtiel neer, maar denk dat ze het goed bedoelde
Sassol heeft een hele andere manier van werken met haar paard waarbij trainen voor oefeningen, figuurtjes en een volgend niveau niet nodig is. Maar misschien juist wel meer het communiceren met je paard en het aanvoelen van elkaar, als ik het een beetje goed uit de post van Sassol kan halen, kan ze met enkel een leadrope dezelfde oefeningen als ik met hoofdstel met bit (en zadel, kan écht niet zonder zadel blijven zitten
) dus ik denk dat zij ondanks géén les, haar paard heel goed heeft afgericht (of het paard haar
) maar op een andere manier dan de (klassieke) dressuur.Anthonia_ schreef:Nee ik heb eigenlijk geen echte eerdere ervaring. Maar we zijn inmiddels wel L1. Dat is nog geen wereldniveau. Maar we zijn pas in januari begonnen met trainen. En het is wel lastig hoor en ik kan het ook niemand aanraden. Ik laat mijzelf af en toe filmen. En zo verbeter ik mezelfen geloof mij dat gaat best goed. Ik ben het verder wel met je eens hoor. Eigenlijk zou iedereen moeten lessen ongeacht niveau/leeftijd of whatever. Maar dat is helaas niet voor iedereen mogelijk
ik wil niet alles zelf doen. Het liefst zou ik elke dag lessen. Dat is alleen voor mij niet mogelijk
Uhm... vanaf januari tot nu L1 is niet heel snel als je het mij vraagt... het is prima hoor maar ik heb toendertijd mijn paard in februari gekocht, een groen paard net doorgereden, ben in de B begonnen en had in september mijn eerste L1 wedstrijd, de B was ik in 4 wedstrijden door met 12 winst...
Ik had dus wel les, 1 x per week... vindt tussen 8 proefjes en 30 proefjes dan toch wel een flink verschil zitten als ik heel eerlijk ben...
en geloof mij dat gaat best goed. Ik ben het verder wel met je eens hoor. Eigenlijk zou iedereen moeten lessen ongeacht niveau/leeftijd of whatever. Maar dat is helaas niet voor iedereen mogelijk
ik wil niet alles zelf doen. Het liefst zou ik elke dag lessen. Dat is alleen voor mij niet mogelijk

. Ik kan hier wel filmpjes van onze vooruitgang posten aangezien je daar denk ik meer aan hebt dan alleen wedstrijdresultaten, alleen ik ben bang dat we dan teveel van het onderwerp afdwalen? Maar als je wilt kan ik hier wel wat neerzetten 
en ik rijd wel veel in het donker omdat ik eerder gewoon geen tijd heb. En dan heb ik altijd schaduw. En dan kan je ook weer op bepaalde dingetjes letten