Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Ayasha schreef:Ik weet over welke regionale Webster het heeft en hoewel het me verbaast dat jij dit topic opent, kan ik haar wel gelijk geven. Er lopen daar paarden rond waarvan ik eerlijk gezegd betwijfel dat ze op regionale thuis horen en de pony's moeten niet onder doen. Het wordt meer en meer elite en het is flink weren om daar leuke procenten tussen te rijden. Aan de ene kant moeilijk, andere kant houdt het wel je niveau op pijl. Als ik soms zie wat op andere plaatsen 1e rijdt..(Dan denk ik wel eens, ik pak mijne mee naar daar) maar het houdt je wel scherp toch.
Nationaal en hoger is nagenoeg onbetaalbaar zonder een sponsor maar dat is al lang zo.Daar lopen ook wat fortuintjes rond... Is interprovinciale zo duur geworden?
(sorry,...helpen).Xjosee schreef:@ayasha: Ik bedoelde het niet aanvallend, ik probeer alleen duidelijk te maken (aan iedereen) dat ik persoonlijk vind dat het ergens door moet komen dat er toppers zijn en dat er mensen op het regionale niveau blijven hangen. Want hoe zou je anders verschil moeten maken? Stel iedereen heeft het geweldige paard en alles er op en er aan, dan zou het toch veel te "druk" worden in de hoge sport, dan zou dat toch ook de basissport worden?
2 paarden met talenten die overeenkomen dan wint degene die het best gereden wordt. Maar neem je een haflinger en een getalenteerde KWPN'er, dan zal die KWPN'er sneller de punten pakken omdat hij geschikter is voor de sport. Snap je? 
-wat niet wil zeggen dat ik het hen niet gun-
Jiill_ schreef:talent is imo zeker alleen niet genoeg![]()
Mijn moeder zegt altijdook al kan je nog zo goed tennissen, met een kapot racket ga je wimbledon toch echt niet winnen.
.
) en die stroomde de eerste klasses ook gemakkelijk door. Steeds eerste prijzen, terwijl t kind niet heel fantastisch kon rijden. Na een jaar ofzo reedt ze een paar klasses hoger, en haalde nauwelijks winstpunten meer. Pas nu ze beter begint te rijden, krijgt ze ook weer winstpunten en prijzen. Dus wat dat betreft denk ik dat je sowieso talent nodig hebt om ver te komen, en is geld dus niet alleen genoeg.