5 jarige prix saint george?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Thorn2006

Re: 5 jarige prix saint george?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 09:22

Vind het er echt niet verkeerd uitzien!
Maar weet echt niet wat dit op de langere termijn voor zo'n paard gaat doen.
En vindt het een leuk ding om te zien.

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 09:23

Ik was stiekem toch verbaasd. Het ziet er naar mijn idee toch niet slecht uit. Of het goed is voor zo'n jonkie is anders wat natuurlijk.

Deertje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-11 09:24

Thorn2006 schreef:
Vind het er echt niet verkeerd uitzien!
Maar weet echt niet wat dit op de langere termijn voor zo'n paard gaat doen.
En vindt het een leuk ding om te zien.

dat gevoel had ik nu ook, helemaal niet verkeerd..
Maar denken jullie dat een paard die dit niet aankan in zijn lijf, dit dan ook zou doen? Ik denk haast van niet.

tjoppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 09:25

Als een paard zo makkelijk beweegt als deze en er zit een ruiter op die weet wat die doet, dan is het geen probleem.

Deertje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-11 09:27

ja, idd
ik bedoel, er zijn er toch zat die ook rot gereden worden op een laag niveau? Hier zie ik nergens geen belemmeringen of een gestrest paard, terwijl je soms paarden op een veel lager niveau ziet lopen, waarvan je denkt, "mens kom eraf...."
dus heeft dit dan nog wel met africhtingsgraad te maken?

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 09:30

tjoppie schreef:
Als een paard zo makkelijk beweegt als deze en er zit een ruiter op die weet wat die doet, dan is het geen probleem.

Dan nog word er een jong paard enorm intensief getraind, want anders haal je dit niveau niet, dit is heel wat anders dan een beetje rond hobbelen in een bak.

criollolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 09:35

Jacky91 schreef:
leuk dier wel
jammer dat hij over een jaar of 2-3 misschien wel rot gereden is

hier sluit ik mij wel bij aan maar, is er niemand die ziet dat het linkerachterbeen af en toe niet soepeltjes beweegt? vooral in de stap in het begin van het filmpje kun je het goed zien.

pleiada

Ik geloof nooit dat een paard dit geestelijk aan kan..Het ziet er niet onvriendelijk uit maar ik kan me niet voorstellen dat zon paard over 10 jaar nog vrolijk rondloopt,als hij uberhaupt nog rondloopt..Maarja de gemiddelde leeftijd van een paard is 7 jaar,dus dan moet je wel opschieten om hem naar een zo hoog mogelijk niveau te brengen..

tjoppie

onzin meisjelief, een paard wat zo makkelijk beweegt hoeft niet intensief getraind te worden. Dat gaat zo makkelijk. Kijk het filmpje maar hoe makkelijk dit paard dit doet, en het kost het dier nul moeite. Hier gaat geen intensieve training aan vooraf. je ziet ook dat dit meer spelenderwijs is dan serieus punten op de i, alhoewel je natuurlijk ook spelenderwijs richting perfectie gaat.

Silence_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 09:37

het ziet er zeker niet verkeerd uit.. wel sneu dat hij op die leeftijd al op zo'n manier gereden wordt..

The_Stig

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 09:38

sympie schreef:
ja, idd
ik bedoel, er zijn er toch zat die ook rot gereden worden op een laag niveau? Hier zie ik nergens geen belemmeringen of een gestrest paard, terwijl je soms paarden op een veel lager niveau ziet lopen, waarvan je denkt, "mens kom eraf...."
dus heeft dit dan nog wel met africhtingsgraad te maken?

De belasting van de gewrichten gaat het om. Hoe verder de africhting des te zwaarder is het lichamelijk voor het paard.

Deertje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-11 09:38

Silence_ schreef:
het ziet er zeker niet verkeerd uit.. wel sneu dat hij op die leeftijd al op zo'n manier gereden wordt..

op welke manier bedoel je?

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 09:39

Tjoppie,blijkbaar verschillen wij van mening wat intensief trainen is.
Laatst bijgewerkt door Wesco op 07-08-11 09:45, in het totaal 2 keer bewerkt

Jacky91

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 09:39

ja dat achterbeen zag ik inderdaad ook trekken, vooral tijdens de piaffe
nu is het inderdaad wel zo dat er goenoeg paarden op laag nivo rot gereden worden
maar het is toch wel zo dat een 5 jarige nog in de groei is en het lijkt mij dat dit niet goed is op lange duur
dan kun je er op zetten wie je wilt, dan maar liever rondhobbelen, en wachten tot ze er lichamelijk aan toe zijn

sologirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 09:41

Na het zien van het filmpje kan ik niet anders zeggen dat dit dier onwijs makkelijk beweegt en vreselijk soepel is in zijn lijf. Kan me bijna niet voorstellen dat ze hier hard voor hebben moeten trainen, kost het dier nul moeite.

En opzich niet heel onlogisch dat ze sb en travers meeneemt, je leert ze vanuit je been om te gaan (begint al bij pasje wijken) en daarna neem je ze spelenderwijs mee in een appuyement etc. Zoveel anders is dat echt niet. Denk ook niet dat ze dit elke dag doen.

Deertje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-11 09:41

The_Stig schreef:
De belasting van de gewrichten gaat het om. Hoe verder de africhting des te zwaarder is het lichamelijk voor het paard.

maar kan dit ook niet op bv B-L niveau? Je hebt toch vaak paarden die kapot gereden zijn en nog nooit het niveau van deze halen? Dus heeft belasting van de gewrichten nog wel iets te maken met de africhtingsgraad? Kan het niet gewoon zijn dat paarden gewoon versleten zijn van teveel te werken,ongeacht het niveau?
Laatst bijgewerkt door Deertje op 07-08-11 09:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Silence_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 09:42

dit zeggen de eigenaar volgens mij :) (staat iig op hun site)

Beijing is een 5 jarige ruin met een bijzondere afstamming en een bijzondere kleur.
Zijn vader is de zwarte Lusitano hengst Salgueiro en zijn moeder is de NRPS-stermerrie Icerhea.
Icerhea had als vader Livingstone.
Bijzonder bloed werd ook een bijzonder paard!
Beijing is enorm leergierig en we staan er dan ook van versteld hoe snel hij dingen leert.
Hij is ongeveer 1.65m groot en heeft blonde manen en staart.
Beijing gaat ook mee op wedstrijd in het L2.

Thuis is een ander verhaal...... Beijing kent namelijk alle oefeningen van het Z2.
Ook wij weten dat dit voor een 5 jarige een beetje overdreven is maar hij doet alles met gemak. Inclusief de wissels, die hij ook zomaar een paar achter elkaar maakt op de diagonaal.

Natuurlijk trainen we niet alle dagen op Z2 niveau maar hij zou het wel leuk vinden.

:)

sologirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 09:43

Sympie, wat denk je van het eeuwige kilometers maken wat mensen doen met jonge paarden. Ik hoor het zo vaak in de wandelgangen, ja mijn jonkie moet kilometers maken.

Je kan beter 3 keer in de week ietsje langer rijden, dan elke dag tien minuutjes korter.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 09:47

ten eerste... Enorm sneu voor het dier, kan me niet voorstellen dat dit er even heel soepeltjes in is gegaan allemaal. En dat betekend dat dit paard met 3 jaar meteen ingereden is. Terwijl [***]'s (ok, dit is dan wel een kruising maar dan nog) laatbloeiers zijn en je ze het beste pas met 4 jaar op kunt pakken.
Ten 2e zie ik een ruiter die zichzelf in balans houdt dmv de teugels. Alles wordt op de teugel verreden... Als je goed kijkt naar de slomotion van de middendraf/poging uitgestrekte draf ergens halverwege het filmpje, dan kun je duidelijk zien dat met elke pas de ruiterhand het paard flink terug werkt.
De Pi en de Pa is makkelijk bij dit type paard eruit te rijden, omdat ze snel genijgd zijn te gaan"zitten". Wel is het zo dat hij op de voorhand wordt gereden, want de schoft wordt er niet uitgereden, het paard blijft vlak aan de voorkant, wederom omdat alle ondersteuning van de ruiter aan de voorkant zit. Hij is niet van been naar hand gereden, maar andersom.
Voor wat betreft de SB, die is om te janken zo slecht, als je als ruiter van dat niveau nog niet weet dat je een SB altijd in 3 sporen moet rijden, dan kun je jezelf maar beter flink achter de oren krabben waar het mis is gegaan..

astridastrid

Ik vind vooral de prijs discutabel, ha ha ha. Voor een L2 paard zonder Stb.!

Het lijkt wel een elastiekje, gaaf hoor. Hoop dat-ie leuk terecht komt.

tjoppie

Ik zie dit ook liever dan een 8 jarige die met hangen en wurgen elk weekeinde op concours moet, twee keer in de week priveles en dan eindelijk eens zo correct een Sb of Travers kan lopen dat die een keer een winstpunt scoort in het M1.

ik denk dat het paard van het filmpje langer heel blijft.

Anoniem

Re: 5 jarige prix saint george?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 09:50

Dubbel dit.
Aan de ene kant is het dier vel te jong voor zo'n zware belasting, aan de andere kant ziet het er zo makkelijk uit; hij heeft er ook totaal geen moeite mee.
Ik heb niet het gevoel dat ik naar een vijfjarige zit te kijken op dat filmpje...

plientjedres

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 09:51

ik vind het persoonlijk te jong.
maar als ik het filmpje bekijk styaan de oortjes aardig relax en zijn staartje hang netjes stil, dus hij geeft totaal geen protest.
ik denk gewoon als je een hele goede ruiter met een heel goed paard het dus best mogelijk is.

plientjedres

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 09:52

[***] schreef:
ten eerste... Enorm sneu voor het dier, kan me niet voorstellen dat dit er even heel soepeltjes in is gegaan allemaal. En dat betekend dat dit paard met 3 jaar meteen ingereden is. Terwijl lusitano's (ok, dit is dan wel een kruising maar dan nog) laatbloeiers zijn en je ze het beste pas met 4 jaar op kunt pakken.
Ten 2e zie ik een ruiter die zichzelf in balans houdt dmv de teugels. Alles wordt op de teugel verreden... Als je goed kijkt naar de slomotion van de middendraf/poging uitgestrekte draf ergens halverwege het filmpje, dan kun je duidelijk zien dat met elke pas de ruiterhand het paard flink terug werkt.
De Pi en de Pa is makkelijk bij dit type paard eruit te rijden, omdat ze snel genijgd zijn te gaan"zitten". Wel is het zo dat hij op de voorhand wordt gereden, want de schoft wordt er niet uitgereden, het paard blijft vlak aan de voorkant, wederom omdat alle ondersteuning van de ruiter aan de voorkant zit. Hij is niet van been naar hand gereden, maar andersom.
Voor wat betreft de SB, die is om te janken zo slecht, als je als ruiter van dat niveau nog niet weet dat je een SB altijd in 3 sporen moet rijden, dan kun je jezelf maar beter flink achter de oren krabben waar het mis is gegaan..

ha ha lusitano is volgens mij een dekhengst

Afwezig

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 09:53

Alles voor de verkoop? :?

Tja.. ene kant vraag ik me af of ze niet over zijn leeftijd liegen..
Maar aan de andere kant lijkt me dat ook weer niet te doen (chip)

T is nu misschien wel heel spectaculair etc...
Ik vind sowieso dat dit paard niet corect gereden wordt. Het paard loopt niet fijn van achter naar voren.
En op ten duur is het ook niet goed voor het paard. Die immers nog niet goed uit gegroeid is.

(heb het filmpje gezien)
Laatst bijgewerkt door Afwezig op 07-08-11 10:00, in het totaal 2 keer bewerkt