Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Thorn2006 schreef:Vind het er echt niet verkeerd uitzien!
Maar weet echt niet wat dit op de langere termijn voor zo'n paard gaat doen.
En vindt het een leuk ding om te zien.
sympie schreef:ja, idd
ik bedoel, er zijn er toch zat die ook rot gereden worden op een laag niveau? Hier zie ik nergens geen belemmeringen of een gestrest paard, terwijl je soms paarden op een veel lager niveau ziet lopen, waarvan je denkt, "mens kom eraf...."
dus heeft dit dan nog wel met africhtingsgraad te maken?

The_Stig schreef:De belasting van de gewrichten gaat het om. Hoe verder de africhting des te zwaarder is het lichamelijk voor het paard.
(staat iig op hun site)

[***] schreef:ten eerste... Enorm sneu voor het dier, kan me niet voorstellen dat dit er even heel soepeltjes in is gegaan allemaal. En dat betekend dat dit paard met 3 jaar meteen ingereden is. Terwijl lusitano's (ok, dit is dan wel een kruising maar dan nog) laatbloeiers zijn en je ze het beste pas met 4 jaar op kunt pakken.
Ten 2e zie ik een ruiter die zichzelf in balans houdt dmv de teugels. Alles wordt op de teugel verreden... Als je goed kijkt naar de slomotion van de middendraf/poging uitgestrekte draf ergens halverwege het filmpje, dan kun je duidelijk zien dat met elke pas de ruiterhand het paard flink terug werkt.
De Pi en de Pa is makkelijk bij dit type paard eruit te rijden, omdat ze snel genijgd zijn te gaan"zitten". Wel is het zo dat hij op de voorhand wordt gereden, want de schoft wordt er niet uitgereden, het paard blijft vlak aan de voorkant, wederom omdat alle ondersteuning van de ruiter aan de voorkant zit. Hij is niet van been naar hand gereden, maar andersom.
Voor wat betreft de SB, die is om te janken zo slecht, als je als ruiter van dat niveau nog niet weet dat je een SB altijd in 3 sporen moet rijden, dan kun je jezelf maar beter flink achter de oren krabben waar het mis is gegaan..