Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
malloesje schreef:Ik zou ook zelf nog even doorrijden en het als een uitdaging zien om hem dan toch in het L springen te krijgen![]()
En voor een aantal mensen hier, Get Alive zeg!! Niet iedereen gaat recreatief rijden als het paard niet goed genoeg is. Sommige mensen hebben ook ambities, wat is er mis mee om die na te streven.
Als mijn paard niet meer op cc zou kunnen zou ik diep ongelukkig worden van alleen recreatief, ik zou echt stoppen met rijden. Voor mij en het paard erg jammer, het paard kan ook bij andere mensen nog een erg goede tijd hebben. En ik zou me kunnen richten op een paard met iets meer talent. Want vermogen en techniek in het springen dat hebben ze, of dat hebben ze niet. Dat leer je niet zomaar even met training!
suikerklont schreef:malloesje schreef:Ik zou ook zelf nog even doorrijden en het als een uitdaging zien om hem dan toch in het L springen te krijgen![]()
En voor een aantal mensen hier, Get Alive zeg!! Niet iedereen gaat recreatief rijden als het paard niet goed genoeg is. Sommige mensen hebben ook ambities, wat is er mis mee om die na te streven.
Als mijn paard niet meer op cc zou kunnen zou ik diep ongelukkig worden van alleen recreatief, ik zou echt stoppen met rijden. Voor mij en het paard erg jammer, het paard kan ook bij andere mensen nog een erg goede tijd hebben. En ik zou me kunnen richten op een paard met iets meer talent. Want vermogen en techniek in het springen dat hebben ze, of dat hebben ze niet. Dat leer je niet zomaar even met training!
Wat zou jij mij dan aanraden om te doen, als hij de springring niet in wil ? Op geen enkele manier ? En als dat hij voor alles weigert ?
Hindernissen ligt het niet aan, want thuis hebben we ook allemaal van die rare hindernissen met felle kleuren etc..
suikerklont schreef:Met mijn instructeur is niks mis, ik heb van niemand zoveel geleert dan van hem. En toen ik mijn 10jarige kocht(Toen 9) Kon die eigenlijk stap,drap,galop. En aan de teugel dat werd door de oude eigenaren gedaan met slof. Ik rij zelf niet met slof, en in een jaar ben ik toch al trots op het paard en mij dat we al in het L1 zitten.
Leonie_15 schreef:Ik vind dat je een aantal redelijk vervelende reacties krijgt.. Ieder paard heeft zijn eigen maximaal haalbare niveau en als de jouwe er tegen aan loopt deze te bereiken terwijl jij meer wilt lijkt het mij niet meer dan logisch om een ander dier te gaan rijden. Natuurlijk is afscheid nemen lastig, maar je moet voor beiden eerlijk blijven. Je leeft maar een keer en moet er uit halen wat er in zit, en daarnaast het huidige dier niet willen overvragen. En wat je zegt, je hebt een mooie oplossing gevonden, toch?
Xiniee schreef:Je praat alsof dat paard een voorwerp is..
Zijn zijn prestaties niet goed genoeg verkoop je het maar.
suikerklont schreef:Om eerlijk te zijn, dit slaat nergens op. Mijn paard vind wedstrijden niet zo leuk als mij.
Ik rij misschien nog tot het M met al die fijne reacties die ik hier krijg ;s
Ik denk aan het paard, die er over een tijdje geen plezier meer in zal hebben. Dus dan lijkt het mij beter om mijn zusje er lekker recreatief meer door te laten gaan.