Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Gerda20 schreef:Maar ben ik wel van mening..... een latje... of een picknick bankje in de cross.... Wat betreft veiligheid zie ik daar niet zoveel verschil tussen.
) vanaf kunnen vallen.
) stap ik waarschijnlijk over.
schoentje schreef:dan moet je ook niet door het bos galoperen, want er kan een gat in het pad zitten, waarin het paard z'n been kan breken. In de wei zetten is ook gevaarlijk, want hij kan zich beschadigen of in de draad verstrikt raken. Een houten omheining is ook gevaarlijk.
Overal kun je gevaar in zien!
Zoals ik al eerder zei, kan een paard zich net zo goed of misschien wel erger beschadigen aan 'echte' hindernissen. 'echte' hindernis-hekken zijn namelijk ook gespijkerd of geschroeft, een paard kan zich beschadigen aan de ijzeren of plastikke lepels, een paard kan op de balk springen waardoor hij breekt en zich beschadigen aan de splinters, om over de levensgevaarlijke te lage staanders uit het profiel van TS maar niet te spreken.
Kortom, je kunt zoveel gevaar zoeken als je wilt, maar als je je paard nooit wilt beschadigen, dan moet je hem in een met kussens bekleden stal zetten!
Laat de anderen gewoon plezier maken met hun pony's, want kratjes, latjes een pallets zijn echt niet veel gevaarlijker dan het echte materiaal!
0152141488 schreef:Ik ben het met je eens
En ik was zo'n meisjes....
Ik sprong met me haf over alles heen..... (echt dom)
We leven, maar nu besef ik dat ik ook gewoon me nek kon breken enz... bla bla.
maar nu hebben echt matriaal. balken en standaards.
Maar nu spring ik niet meer over dingen heen alleen echt hindernissen
Gerda20 schreef:Ik vind het ook allemaal een beetje dubbel. Ik begrijp TS heel goed hoor! Ik erger me ook vaak aan sommige dingen die je steeds weer opnieuw ziet gebeuren. Je gaat je alleen maar meer ergeren. Maar ben ik wel van mening..... een latje... of een picknick bankje in de cross.... Wat betreft veiligheid zie ik daar niet zoveel verschil tussen. En de kratjes zijn inderdaad beter als de trapjes.
Ook ben ik van mening niet iedereen die een paard koopt moet springmateriaal kunnen betalen! Ik heb geleerd als ik iets wil moet ik ervoor sparen. Maar nogmaal ik vind het ook onverandwoord! En daarvoor moeten ook de ouders aan gekeken worden.

Zelfs de grote ruiters hebben les moeten nemen om het te leren, daar begint imo de basis ook 
) moelly schreef:schoentje schreef:dan moet je ook niet door het bos galoperen, want er kan een gat in het pad zitten, waarin het paard z'n been kan breken. In de wei zetten is ook gevaarlijk, want hij kan zich beschadigen of in de draad verstrikt raken. Een houten omheining is ook gevaarlijk.
Overal kun je gevaar in zien!
Zoals ik al eerder zei, kan een paard zich net zo goed of misschien wel erger beschadigen aan 'echte' hindernissen. 'echte' hindernis-hekken zijn namelijk ook gespijkerd of geschroeft, een paard kan zich beschadigen aan de ijzeren of plastikke lepels, een paard kan op de balk springen waardoor hij breekt en zich beschadigen aan de splinters, om over de levensgevaarlijke te lage staanders uit het profiel van TS maar niet te spreken.
Kortom, je kunt zoveel gevaar zoeken als je wilt, maar als je je paard nooit wilt beschadigen, dan moet je hem in een met kussens bekleden stal zetten!
Laat de anderen gewoon plezier maken met hun pony's, want kratjes, latjes een pallets zijn echt niet veel gevaarlijker dan het echte materiaal!
Heel jammer misschien, maar deze staanders zijn toch echt vrij hoog.

Ik zelf had eerst ook geen goed spring materiaal en dan heb ik het over de staanders, hiervoor gebruikte ik van die blauwe kratten, vind ik al stukke veiliger als bv een stoel. Wel heb ik mijn vader naar de praxis gestuurt op ormale balken te halen omdat ik dat wel echt een must vond.. toen we 4 staanders aangeboden krege voor een goed prijs ook met openarmen ontvangen!