Sporten naast paardrijden

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Hoeveel sport jij naast het paardrijden?

1-2 keer per dag
9 (12%)
7-4 keer per week
9 (12%)
4-1 keer per week
26 (36%)
1-2 keer per maand
4 (5%)
Heel soms
5 (6%)
Niet
19 (26%)

Totaal aantal stemmen: 72

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 10:17

rikkybergy schreef:
Mensen ik heb echt medeleiden met de meeste paarden hier.
Volgens mij zijn er heel veel mensen die altijd maar zeggen "wat een lekkere spieren op dat paard"
En jullie boeien jezelf niet eens dat je sport.
Sorry maar dat vindt ik echt heel laag

Dat mensen niet sporten naast het paard rijden wil niet zeggen dat zij: dik, ongetraind, ongespierd zijn... Dit lijkt me een erg voorbarige conclusie.

Yessy

Re: Sporten naast paardrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 10:21

Ik vraag weinig van m'n paard en eigenlijk ook te weinig van mezelf. Ik rij m'n paard 3x per week zo'n 20 minuten, ruim een keertje per week mest uit de bak (is dat sporten? ;) ) en fiets dagelijks 10-15km anders kom ik niet op stal of op m'n werk. Maar gelukkig heeft m'n paard een dikkere buik dan ik dus dan hoef ik me niet schuldig te voelen :+

Sharissael

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 10:25

ik rijd 6/7 keer in de week 2 paarden per dag. en daarnaast fitness ik ook nog 1x in de week.
tsjah en naar school fietsen en 2 uur in de week gym :D

Niwla

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 10:30

Ik kan wel zien dat de TS nog op de middelbare school zit. Over het algemeen heb je dan wat meer tijd over. ;)

Naast 8 uur per dag werken, 1 dag school, huiswerk, huishouden, tijd met mijn man én mijn paard heb ik echt geen tijd om te sporten hoor. Ik fiets trouwens naar mijn werk (40 minuten in totaal) dus ik vind dat ik wel genoeg beweeg.

rikkybergy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-11 11:11

Ik denk dat niet echt iedereen zich bewust is van wat sporten is.
Ik zie heel veel mensen met is fiets naar school of naar het werk.
Zie Openingstopic. Dat is niet sporten.
Bij sporten zie ik zelf hardlopen wielrennen zwemmen, korfbal, voetbal enzovoort dus niet even wandelen met de hond. Dat is lichaamsbeweging.
Jullie vragen van je paard dat hij in topshape is. Dan mag je daar zelf toch ook wel wat voor doen.
Als jullie dat niet vragen is dit ongepast voor jullie.

Ik rijd zelf 4 keer per week paard. Daarnaast fiets ik elke dag 22 km naar school en 2 uren gym.
Ik hardloop 3 keer per week. En wielren ook 3 keer per week en dan nog 1 keer te zwemmen (1KM)

Annemeik

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 11:16

Waarom? Mijn paard doet toch naast ons rondje rijden ook niets aan sport?

rikkybergy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-11 11:20

Annemeik schreef:
Waarom? Mijn paard doet toch naast ons rondje rijden ook niets aan sport?

Als jij alleen maar een rondje rijd is er niets aan de hand maar de meesten zeggen misschien wel we rijden een uur volle bak en dan doen we er nog iets bij en ze zijn zich niet bewust wat er in dat paard gebeurt en ze kunnen het zelf niet bijhouden.

Annemeik

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 11:22

Hoezo kunnen ze het zelf niet bijhouden? Als je te moe bent, dan stop je vanzelf.

Mensen kunnen zelf ook sporten en alsnog niet bewust zijn wat er binnen in het paard gebeurd. Ken zat endurance ruiters die hun paard 160 km laten lopen en daarna zo 2 weken vrij geven en het vreemd vinden dat de spieren verzuren. (ohoh krijg vast endurance ruiters over mij heen... terwijl die vaak zelf wel goed getraind zijn hoor!)

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 11:31

Ik werk 38 tot 40 uur per week, doe mijn huishouden, probeer tijd met vrienden door te brengen, rijd mijn paard 6 keer per week, mest haar stal elke dag uit.. ik heb geen tijd om daarnaast nog te sporten. Wel probeer ik in het weekend lekker met mijn vriend een flinke wandeling in het bos te maken. Door het vele paardrijden merk ik wel dat mijn lichaam strakker en gespierder wordt. Ik had mijn zusje een half jaar niet meer gezien en zelfs zij zag het meteen.

rikkybergy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-11 11:57

Supervixen schreef:
Ik werk 38 tot 40 uur per week, doe mijn huishouden, probeer tijd met vrienden door te brengen, rijd mijn paard 6 keer per week, mest haar stal elke dag uit.. ik heb geen tijd om daarnaast nog te sporten. Wel probeer ik in het weekend lekker met mijn vriend een flinke wandeling in het bos te maken. Door het vele paardrijden merk ik wel dat mijn lichaam strakker en gespierder wordt. Ik had mijn zusje een half jaar niet meer gezien en zelfs zij zag het meteen.

Ik vind jij nou een precies goed voorbeeld.
Ervan uit gaan dat jij 40:5= 8 uur per dag werkt dus van 9 tot 5.
Dan moet je het huishouden runnen. +/- 1 uur werk per dag
Eten +/- 1 uur per dag.
Paardrijden +/- 3 uur.
Dan heb je volgens mij nog 3 uur over.
Daarin kan je als je dat wil best uur of halfuur sporten.
Dus geen tijd is een zeer slecht excuses.

En jij wil paardrijden dan hoort dat er in mijn ogen gewoon bij hoor.

Annemeik

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 11:59

Eten 1 uur per dag nen huishouden 1 uur per dag? Dan doet jouw moeder vast alles? Wat dacht je van woon-werkverkeer? Wat dacht je van je lichaam rust gunnen?

Zonder rust heb je geen training, als je elke minuut van de dag invult gaat je lichaam er aan onderdoor.

rikkybergy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-11 12:01

Nou er blijft nog heel wat tijd over en hoelang denk jij als je alles goed in deelt bezig bent met het huishouden?
En volgens mij wordt je in je hoofd alleen maar rustiger al je lichamelijk fit bent

Annemeik

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 12:05

Ik heb het ook niet over rust in je hoofd, rust in je lichaam is ook belangrijk. Anders belast je de boel teveel.

Huishouden incl boodschappen doen, eten koken, ben ik zeker al 2 uur per dag kwijt, met kinderen ben je drukker. Mijn woon-werk verkeer duurt heen 45 min en terug 45 min. Dus dan blijft er niet veel over he ;)

gelukkig werk ik geen 40 uur, dus heb ik tijd om 3x in de week hard te lopen omdat ik aan het trainen ben voor de halve marathon ;)

IluvG

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 12:05

Gewoon constant bezig zijn en geen rust nemen. Ja, dat is de juiste instelling.

Heel de dag rondrennen omdat je ook nog een uur moet sporten omdat paardrijden alleen blijkbaar niet genoeg is.

Krijg al een burnout als ik er aan denk.

Agossielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 12:06

ik rij elke dag. (soms 2 of meer paarden)
ik probeer elke dag hardlopen (heb 2 honden doe ik het samen mee)
ik werk op stal dus ik mest ook stallen dat noem ik ook een sport.

LSP89

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 12:08

Ik heb een 38 urige werkweek, hiernaast rijd ik 2x p.w. paard en ik probeer om de 3 dagen een half uur te joggen. Maar ook dit schiet er wel eens bij in.
Het huishouden moet ook gedaan worden, en dit is ook belangrijk. Ergens snap ik je frustratie wel, maar je moet wel reeel blijven. Sommige mensen zijn nou eenmaal steviger gebouwt, kunnen sporten wat ze willen maar de kilo's gaan er niet vanaf. En sowieso, als je veel sport krijg je spieren en ook spieren wegen wat.

Dan lijkt het ook alsof je niet 'afslankt' terwijl je gewoon spieren aan 't kweken bent. Spieren kunnen ook veel wegen, en als je goed en verantwoord afslankt dan raak je vet kwijt maar bouw je spieren op. Hierdoor hoeven mensen dus niet allemaal super slank te zijn..

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 12:09

TS, nu denk je er wel te gemakkelijk over ;) Je insteek is goed, maar huishouden kost wel wat meer tijd dan één uur per dag. Zeker als je geen kinderen hebt die helpen...

Dav

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 12:09

TS sta je wel open voor wat een ander zegt? Je klinkt nu echt als een puber die z'n zin aan het door drammen is.

Veel mensen werken 8uur per dag maar je bent 9uur per dag op je werk (pauze) woon werk verkeer tel je niet mee.
Wat IluvG ook zegt,burn-out....
Mensen zoveel verplichtingen en druk opleggen,ja dan krijg je wel een burn-out of inzinking.

Veel mensen staan er alleen voor,probeer je dan eens voor te stellen wat die allemaal moeten doen.
En ook al ben je samen,heel veel dingen kosten weinig moeite maar veel tijd.

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 12:11

TS is nog maar 14 jaar. Dus mams en paps doen thuis nog heel veel. Ze komt er vanzelf wel achter als ze straks ouder is en op haar zelf woont. En dan daarbij ook nog werkt.

rikkybergy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-11 12:12

Wie iemand dan eens een tijdschema maken van wat hij of zij op een dag doet?

Nagano

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 12:13

ik rij nu nog maar 1 x in de week op de manege
maar als mijn kanjer is in gereden wil ik dit 3 a 4 x per week doen
voor de rest fiets ik elkedag 2 uur met mijn kranten wijken :D

EstherMe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 12:14

rikkybergy schreef:
Supervixen schreef:

Eten +/- 1 uur per dag.
Paardrijden +/- 3 uur.

Zie jij je vriendinnen/vrienden en/of vriendje ook nog? ;)

Ik sportte er eerst 3x per week bij, maar dit was echt even teveel! alleen maar aan het haasten en vliegen. Nu doe ik dat 1 a 2 x per week en dat bevalt me prima! Verder vind ik lopen op het werk toch ook echt wel beweging. Ik werk met kinderen, ben continu in de weer met ze, haal spullen, loop naar een ander lokaal. Dan loop ik dagelijks toch heel wat meters!

Snap best wat je bedoeld, qua fitheid van je lijf en spieren, maar om het op deze manier te brengen zou niet mijn manier zijn. Het komt nu heel dwingend over en neerbuigend tegen de mensen die niet naast het paardrijden sporten..

IluvG

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 12:15

rikkybergy schreef:
Supervixen schreef:

Eten +/- 1 uur per dag.
Paardrijden +/- 3 uur.

Eens even kijken:

Werken van 8 tot 4.
Naar huis rijden half 5
Koken en eten half 6
Eten even laten zakken (niet gezond als je meteen gaat bewegen he) 6 uur
omkleden en naar het paard half 7
paardrijden en alle dingen die er om heen zitten 9 uur
naar huis kwart over 9
Dan komt daar nog poetsen, wassen en de hele zooi bij half 11

Kan ik een half uur op mijn gat zitten en dan douchen en naar bed.

Wanneer moet ik volgens jou sporten. Zeg niet dat ik eerder op moet staan want slaap is erg belangrijk.

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 12:15

rikkybergy schreef:
Supervixen schreef:

Eten +/- 1 uur per dag.
Paardrijden +/- 3 uur.

Volgens mij heb jij geen leven }:0

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 12:16

EstherMe schreef:
rikkybergy schreef:

Eten +/- 1 uur per dag.
Paardrijden +/- 3 uur.

Zie jij je vriendinnen/vrienden en/of vriendje ook nog? ;)

Ik sportte er eerst 3x per week bij, maar dit was echt even teveel! alleen maar aan het haasten en vliegen. Nu doe ik dat 1 a 2 x per week en dat bevalt me prima! Verder vind ik lopen op het werk toch ook echt wel beweging. Ik werk met kinderen, ben continu in de weer met ze, haal spullen, loop naar een ander lokaal. Dan loop ik dagelijks toch heel wat meters!

Snap best wat je bedoeld, qua fitheid van je lijf en spieren, maar om het op deze manier te brengen zou niet mijn manier zijn. Het komt nu heel dwingend over en neerbuigend tegen de mensen die niet naast het paardrijden sporten..

Die heeft ze niet