Dikkere mensen te paard

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-11 23:59

Ik zeg niet dat zij niet mee mag doen aan topsport.
Ik geef haar groot recht, zou zonde zijn van iemand met talent.
Wie ben ik om daar over te beslissen.
Maar zou het niet eerlijker zijn als de ruiters met ernstig overgewicht afvallen?

Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-11 00:00

Veseosunce schreef:
Weet je wat ik knap vind dat jij denkt te weten dat als mensen dik zijn dat ze er niks aan doen. ;)

Daar weet ik ook helemaal niks van.
Maar ik heb het ook over de mensen die er wel iets aan kan doen.
Die categorie is er namelijk ook.

nikilover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 00:00

Rivaldo schreef:
Maar zou het niet eerlijker zijn als de ruiters met ernstig overgewicht afvallen?

omdat jij dat wilt?

Veseosunce

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 00:01

Rivaldo schreef:

Jeetje Kerel is lezen nou zo moeilijk. Sommige mensen kunnen nou eenmaal moeilijk afvallen en er zitten vaak ook andere redenen achter. Waarom oordeel je in hemelsnaam zo snel. En zelfs de "categorie" die er volgens jou wel wat aan kan doen heeft het moeilijk. Maar ik snap niet waarom je zo'n topic opent..

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 00:02

Rivaldo schreef:

Blahblahblah. Zou het niet eerlijker zijn als jij gewoon even je mond dichthoudt en nadenkt voordat je wéér wat pijnlijks gaat zeggen? Je doet mensen pijn.

robeer

Rivaldo schreef:
Veseosunce schreef:
Weet je wat ik knap vind dat jij denkt te weten dat als mensen dik zijn dat ze er niks aan doen. ;)

Daar weet ik ook helemaal niks van.
Maar ik heb het ook over de mensen die er wel iets aan kan doen.
Die categorie is er namelijk ook.

En dat zie jij aan de buitenkant?

upendo

Hoe WEET jij dan dat zij niet hun UITERSTE best doen om af te vallen?

Ik vind het heel erg respectloos dat jij zomaar durft te oordelen over zoveel mensen.. Zoveel mensen die misschien wel met problemen lopen omdat ze gewoon niet kunnen afvallen..

Ik hoop dat je dit over een paar jaar terugleest en dan bedenkt dat je een stuk volwassener bent gaan nadenken dan nu, want je scheert heel veel mensen over één kam en benadeelt hen daarmee ernstig.

daNiielle_

Wat een waardeloos en.respectloos topic is dit. :n

ts; waar ben je mee bezig......mensen onzeker maken....leuk zeg, ga zo door.

:r

oh mijn.mening: Top dat mensen met wat extra kilo's ook kunnen genieten van het paardrijden, en het zal ze alleen maar goed doen.
Menig ruiter zit zijn paard in de weg, ongeacht het lichaamsgewicht.

Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-11 00:03

nikilover schreef:
Rivaldo schreef:

omdat jij dat wilt?

Omdat het eerlijker voor het paard is ;)
Als iemand z'n paard in een stand heeft staan, wat een totaaaaal ander voorbeeld is, dan wil jij toch ook liever dat dit anders gaat ondanks dat het niet je eigen paard is?

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 00:03

Rivaldo schreef:

Waarom zou iemand zich iets aantrekken van wat jij vindt?

Even serieus: wat maakt dat jij dé persoon bent om andere mensen te vertellen wat ze met hun leven en hun lichaam moeten doen?

Veseosunce

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 00:04

Rivaldo schreef:
Omdat het eerlijker voor het paard is ;)
Als iemand z'n paard in een stand heeft staan, wat een totaaaaal ander voorbeeld is, dan wil jij toch ook liever dat dit anders gaat ondanks dat het niet je eigen paard is?

Je spreekt jezelf trouwens heel erg tegen.

Ik denk dat menig lichtgewicht ruiter z'n paard meer in de weg zit door het trek en pluk weer..

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 00:04

Ja tuurlijk.

Eerlijker voor het paard.. :=

Kom op zeg, als jij zo'n bonenstaak bent, dan mishandel je je paard ook als je zonder zadel rijdt omdat je met je zitbeenknobbels in zijn rug prikt.

Face it, nobody's perfect, live and let live.

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 00:06

Heel toevallig had ik het er met mijn starre oma nog over vorig weekend, zij zei: 'in de oorlog waren er geen dikke konten.' Ik zeg overigens niet dat ik haar mening deel, maar zelfs als je aanleg hebt om dik te zijn dan heb je alsnog zelf de keuze om fruit of snoep te kopen. Ik bedoel dit absoluut niet naar jegens mensen die overgewicht hebben.

Een jaar geleden las ik een artikel over iemand die zei dat het eigenlijk best vreemd is dat je tegen een roker wel zegt: 'stop met roken, het is slecht.' Maar tegen een wat voller persoon niet in de mac zegt :'Hee je bent al zo rond, stop met hamburgers eten.' Even heel grof gezegd, weet niet meer hoe het er exact stond, en ja daar zit in mijn ogen wel een kern van waarheid in.

Ook een paar maanden geleden ik zag een progamma volgensmij super dik vs super dun, een te dikke vrouw(?) kreeg een video boodschap van de dikste vrouw op aarde en die zei ik heb spijt dat ik ooit met dat ene snoepje ben begonnen. Kijk, dit is natuurlijk een heel extreem voorbeeld maar het begint wel altijd met dat ene snoepje, ik beredeneer echter nu niet meer vanuit 'paarden' maar meer vanuit de gezondheid van de mens.

Ik denk wel dat dit een belemmering kan vormen tijdens het rijden maar ik kan niet voor deze persoon beslissen en ik zal mij er ook niet mee bemoeien omdat ik die persoon niet wil kwetsen. Ik denk het trouwens niet alleen tijdens de een wedstrijd maar ook in het algemeen, niet om die mensen neer te halen maar gewoon voor de gezondheid.

En ik zal vast mensen kwetsen met deze post, dat wil ik absoluut niet. Een troost is dat ik zelf vroeger ook vrij mollig was, en door het onzeker maken van 'hee je bent dik' weet ik ook wel dat dat niet helpt en dat je daardoor alleen maar meer gaat eten. Maar ik heb op een geven moment gewoon de knop omgedraaid ik heb altijd gezegd dat ik nooit afhankelijk wil zijn van bijvoorbeeld sigaretten, dus waarom wel van eten? (tot op zekere hoogte) Ja ik voelde me goed toen ik dikker was, maar nu ben ik dat niet meer en ik voel me geweldig. Het is geweldig als je in je bikini kan liggen en je weet dat je er goed uitziet, dus daarom: 'Streef er naar, het is het waard, eten betekent niets, je gezonde verstand wel!'

En ja natuurlijk mogen zij het zelf weten, als zij zich zo lekker voelen 'good for you!'

Trouwens ik erger mij er niet heel erg aan hoor! Het is gewoon iets wat mij opvalt, natuurlijk moet je wel eerlijk rijden.

Ocean_Child

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 00:06

Er zijn slanke, lange mannen van 85 kilo en hele kleine te dikke vrouwtjes van 85 kilo.
Wat doen we dan met die lange dunne? Mag ook niet meer op een paard gaan zitten? Wat is volgens jou de grens qua gewicht dat een paard mag dragen?
En heeft een paard niet meer last van een slanke, kleine beginner die het in de beweging belemmerd dan van een correct rijdende, te dikke ruiter/amazone?
Dat jij je hieraan stoort, zeg... Pffffff

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 00:07

Juist.. :+

TS, heb jij weleens 120 kilo gewogen, omdat je zo ziek was dat het de enige optie was?
Heb jij weleens door een winkel gelopen waar iedereen je naar staarde? Waar er mensen waren die je in je gezicht uitlachten? Nee? Open dan ook geen topic over iets waar je helemaal geen kaas van hebt gegeten.

martinique

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 00:08

Ik vind het zeker discriminatie en het slaat nergens op.
Tuurlijk, soms zijn er mensen die er niks aan doen, maar ik denk dat dit vaak geen kwestie is van niet willen, maar een kwestie van kunnen. Hoe makkelijk denk je dat het is om af te vallen?
En zielig voor het paard? Een beetje paard kan wel wat hebben. Misschien moet je dan ook even langs alle stallingen waar huifkartochten worden georganiseerd? Weegt wel wat meer denk ik.
En het ziet er niet altijd even mooi uit, maar goed, het ziet er ook totaal niet mooi uit als je iemand zn ribben kan tellen vind ik.
En idd, als jij op wedstrijd komt kun jij echt niet ruiken waarom mensen te dik zijn. Weet jij veel wat ze hebben of wat ze er misschien aan doen.
Sorry hoor, het klinkt nogal verwend en onwetend, zo van: "ik ben niet te dik dus ik mag hier over oordelen. En afvallen doe je ff 1,2,3, dus waarom doe je dat dan niet gewoon?"
Er zijn ook mensen zoals ik, die van ieder vetje een kilo aankomen, bij wijze van spreken. ik zal nooit maatje 34 passen, zo ben ik ten eerste niet gebouwd, en ten tweede zou dat betekenen dat ik mn hele leven wortels en komkommer moet eten de hele dag door. Wil niet zeggen dat ik niets doe om mezelf een beetje binnen proporties te houden (2x per week fitnessen bijv), maar er zijn nog wel meer mensen die gewoon niet als spriet geboren worden. Dus die moeten maar op sla leven? Wie weet zijn die mensen die jij ziet wel heel hard bezig om af te vallen. En zie je ze over 3 maanden en zou je willen dat jij er zo goed uitzag.

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 00:09

Kom jongens hij doet zijn best, ga er gewoon serieus op in. Hij kon het wellicht iets subtieler brengen maar de beste jongen is pas 15 en bedoelt het volgensmij allemaal goed.

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 00:11

Danique_G schreef:
Kom jongens hij doet zijn best, ga er gewoon serieus op in. Hij kon het wellicht iets subtieler brengen maar de beste jongen is pas 15 en bedoelt het volgensmij allemaal goed.

Ohja joh. Op de eerste pagina gaven er al mensen aan gekwetst te zijn en meneer stampt vrolijk door, hoor.

Veseosunce

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 00:12

Om er even serieus op in te gaan. Ik heb overgewicht, door medicatie gebruik. Hierdoor rijd ik niet zo intensief meer paard en niet omdat ik het niet meer kan maar omdat ik het mijn paardje van 22 niet aan wil doen die al artrose heeft. Hij zou het makkelijk aankunnen als ie gezond was. Ik geniet van het paard rijden en het doet me pijn als iemand een opmerking maakt over dat ie het er niet uit vind zien als iemand die dik is op een paard zit en al het vet ziet rond lubberen. :)

Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-11 00:13

Vjestagirl schreef:
Vertel maar: wat heb jij gestudeerd waarmee je dit zo goed kunt beoordelen?

Ik heb persoonlijk genoeg ervaring in de paarden om wel het een en ander te herkennen.

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 00:13

Hhilde schreef:
Danique_G schreef:

Ohja joh. Op de eerste pagina gaven er al mensen aan gekwetst te zijn en meneer stampt vrolijk door, hoor.

Volgensmij bedoelde hij dit uit welzijn voor het paard, alleen maar goed toch?
Wellicht had hij dit moeten doen en direct iets moeten veranderen of eerder moeten nadenken maar geef hem een kans.

En vanaf internet een reactie geven is gewoon zo makkelijk, hou het teminste nog een beetje een soort van gezellig hier

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 00:14

Rivaldo schreef:
Vjestagirl schreef:
Vertel maar: wat heb jij gestudeerd waarmee je dit zo goed kunt beoordelen?

Ik heb persoonlijk genoeg ervaring in de paarden om wel het een en ander te herkennen.

En dat zeg je nu als blaag van 15?

Ik denk dat een goede instructrice een gefundeerder oordeel kan geven dan jij.

Naast mensenkennis van de persoon in kwestie zelf. ;)

Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-11 00:14

Veseosunce schreef:
Om er even serieus op in te gaan. Ik heb overgewicht, door medicatie gebruik. Hierdoor rijd ik niet zo intensief meer paard en niet omdat ik het niet meer kan maar omdat ik het mijn paardje van 22 niet aan wil doen die al artrose heeft. Hij zou het makkelijk aankunnen als ie gezond was. Ik geniet van het paard rijden en het doet me pijn als iemand een opmerking maakt over dat ie het er niet uit vind zien als iemand die dik is op een paard zit en al het vet ziet rond lubberen. :)

Die vierde reden heb ik gewoon verkeerd geformuleerd en was zeker niet de bedoeling om iemand pijn mee te doen. Ik vind het er gewoon niet fijn uitzien, omdat ik dan medelijden krijg met dat paard.
En dat meen ik oprecht.

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 00:16

upendo schreef:
Dat de TS 15 is heeft niks, maar dan ook niks te maken met het wel of niet serieus ingaan op zijn posts.

Hij weet dat hij mensen kwetst, dat werd vanaf pagina 1 al aangegeven..
Hij gaat ermee door, wees dan een man en sta open voor de wind die je van voren krijgt.

Zoals ik al zei, dat was niet subtiel

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 00:16

Als je iemand van 1,50 hebt die 80 kilo weegt, dan heeft deze overgewicht.
Maar dat wil niet zeggen dat deze dan ook te zwaar is om op een normale kwpn-er te rijden.

Een volwassen man van 1,85 is nl niet te dik met 80 kilo en die zit op hetzelfde paard.

Zolang de ruiter met zijn/haar gewicht maar past op het type paard, zie ik het probleem niet.