Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
lynne_berna schreef:Het valt mij ook steeds meer op. Op het pinksterconcours hier was het ook weer raak hoor, jeetje wat kunnen mensen tekeer gaan.
Ik heb ook een bloedhekel aan al die wedstrijden, iedereen wil niet onder doen voor de ander en zijn allen gestressed, waardoor sommige ontzettend prikkelbaar zijn en hun paard daar weer de dupe van is.. Ik vind het schandalig!
Joolien schreef:Ik probeer idd niet de sport tegen het been te schoppen maar het paardrijden in zijn geheel.
Imo vallen ruiters die hun paard thuis niet goed behandelen op wedstrijd vanzelf door de mand, als er maar strenger gecontroleerd wordt. Maar misschien is dat idialistisch...
Niobe schreef:lynne_berna schreef:Het valt mij ook steeds meer op. Op het pinksterconcours hier was het ook weer raak hoor, jeetje wat kunnen mensen tekeer gaan.
Ik heb ook een bloedhekel aan al die wedstrijden, iedereen wil niet onder doen voor de ander en zijn allen gestressed, waardoor sommige ontzettend prikkelbaar zijn en hun paard daar weer de dupe van is.. Ik vind het schandalig!
Dit bedoelde ik nou, echt niet _iedereen_ op wedstrijden is zo!
Joolien schreef:Ik probeer idd niet de sport tegen het been te schoppen maar het paardrijden in zijn geheel.
Imo vallen ruiters die hun paard thuis niet goed behandelen op wedstrijd vanzelf door de mand, als er maar strenger gecontroleerd wordt. Maar misschien is dat idialistisch...
plientjedres schreef:Maar het kan ook een momentopname zijn.
Ik had gister 2 weken niet gereden omdat mijn pony beleert werd voor de kar.
Dus ze was wat krom en liep iedere x dwars door mijn buitenbeen heen.
Tja dan ben ik het op een gegeven moment ook goed zat en krijgt ze ook ff een goeie schop van mij hoor.
Terwijl ik een hele relaxte wedstrijd ruiter ben en alleen al geniet dat mijn paardje het ook allemaal zo mooi vind.
Maar een correctie hoort er zo nu en dan ook wel eens bij.
Ninx schreef:plientjedres schreef:Maar het kan ook een momentopname zijn.
Ik had gister 2 weken niet gereden omdat mijn pony beleert werd voor de kar.
Dus ze was wat krom en liep iedere x dwars door mijn buitenbeen heen.
Tja dan ben ik het op een gegeven moment ook goed zat en krijgt ze ook ff een goeie schop van mij hoor.
Terwijl ik een hele relaxte wedstrijd ruiter ben en alleen al geniet dat mijn paardje het ook allemaal zo mooi vind.
Maar een correctie hoort er zo nu en dan ook wel eens bij.
Dus dat vind je wel eerlijk? Je hebt 2 weken niet gereden, en de eerste keer dat je erop klimt en je paard het lastig vind om te buigen geef je maar een rotschop?
En dan zeg je ook nog dat een correctie erbij hoort?
Wanneer jij 14 dagen de spagaat niet oefent forceren we je ook niet door de buurvrouw van 100 kilo op je schouders te zetten......
Hier gaat het dus al mis......