Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
en zie waar we nu zijn!
het hoeft dus niet altijd fout te gaan 
Billie1 schreef:Je praat niet als een 14 jarige themuisje!! Gelukkig zijn er inderdaad ook zat jonge meiden (en jongens) die wel verantwoord met jonge paarden omgaan en dat is voor een groot deel ervaring inderdaad, maar ook goede begeleiding en karakter spelen een rol. Zonder goede begeleiding was je misschien wel de fout in gegaan of als je karakter anders was geweest, en je was meer bezig met het beeld en jezelf ipv wat goed is voor jullie als combinatie dan had het misschien wel heel anders afgelopen.
Fijn om te horen dat er meiden zijn zoals jij en TS!

Benfan schreef:Een onervaren ruiter met een jong paard, das een probleem. Het probleem met jonge ruiters is vaak dat ze hunzelf en hun rijkunsten gigantisch overschatten en daar krijg je ongelukken mee.
. Verstandige keuze? Nee en ja.
] ga beleren voor de kar.
maar dat geld voor jong en oud met een jong of oud paard/pony).
.
) newt schreef:Ik erger me vaak aan de term, "mits juiste begeleiding geen probleem".
Wat is de definitie in jullie ogen van begeleiden?
Begeleiding in de zin van les?. Want zo begrijp ik de term mits goede begeleiding die jullie stellen,
of begeleiding in de zin van iemand die een oogje in het zeil houd.
Een jonge ruiter kan prima op een jong paard, niet alle pony's (daar gaat het meer om) en paarden zijn draken en pubers met 3/4 jaar. Er zijn er meer dan genoeg zo mak als een schaap.
Mijn mening, wanneer een ruiter in algemeen jong en oud ambitie heeft in de sport en dan bedoel ik niet alleen wedstrijden de sport paardrijden in het algemeen, jezelf willen verbeteren, ja dan heb je begeleiding nodig, maar niet alleen met een jong paard maar ook met een ouder paard. Wil je ergens komen dan heb je instructie/begeleiding nodig.
Wanneer een ruiter gewoon wil rijden, een rondje door de bak een rit door het bos dan is die "mits goede begeleiding" niet nodig in mijn ogen (nou ja een bos rit is wat andersmaar dat geld voor jong en oud met een jong of oud paard/pony).