Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Tigra_ schreef:Ik heb ingevuld slecht. Omdat het gewoon sensatie is als je de filmpjes ziet en vooral de mensen op de achtergrond hoort. Zegt dat vrij veel. Verder ben ik liever iemand die de eerste ervaringen van een paard in dit geval een ruiter op de rug zo positief mogelijk te houden.
Al die druktes in de bak bij die fimpjes dat vindt ik al niets. Hij kan goed zitten maar je hebt meer nodig om een paard zadelmak te maken dan alleen blijven zitten. Mijn paard zou er nooit naar toe gaan ben van mening dat het altijd anders kan. Maar goed ieder voor zich dat is de keuze die een eigenaar neemt. Ik heb het liefst dat het gewoon rustig is en niet van die "penny"meiden die een beetje staan te giechelen. Als ik bezig ben met mijn jonge paard wil ik ook niet dat er zoveel mensen bij staan. Hoe minder hoe beter.
Asyaa schreef:Tigra_ schreef:Ik heb ingevuld slecht. Omdat het gewoon sensatie is als je de filmpjes ziet en vooral de mensen op de achtergrond hoort. Zegt dat vrij veel. Verder ben ik liever iemand die de eerste ervaringen van een paard in dit geval een ruiter op de rug zo positief mogelijk te houden.
Al die druktes in de bak bij die fimpjes dat vindt ik al niets. Hij kan goed zitten maar je hebt meer nodig om een paard zadelmak te maken dan alleen blijven zitten. Mijn paard zou er nooit naar toe gaan ben van mening dat het altijd anders kan. Maar goed ieder voor zich dat is de keuze die een eigenaar neemt. Ik heb het liefst dat het gewoon rustig is en niet van die "penny"meiden die een beetje staan te giechelen. Als ik bezig ben met mijn jonge paard wil ik ook niet dat er zoveel mensen bij staan. Hoe minder hoe beter.
Als ik een gok moest doen heeft dat paard in het filmpje amper oog voor het publiek en is veels te druk bezig Gert eraf te krijgen.
saskiakefie schreef:Rhodos schreef:Ik mis een vraag in de pol: mening gebaseerd op filmpje of op persoonlijke ervaring. Ik ben van mening dat je op een filmpje (9 van de 10 x) niet kan oordelen over hoe een paard het ervaart, in de ogen kijken en het orenspel beoordelen lukt vaak alleen maar in het echt.
Wat is je mening dan?
Professor schreef:aerdenhout1 schreef:Geloof mij Professor, niet elk paard is alleen door middel van vertrouwen te rijden!
Hij doet dit bij paarden waar het een en ander mee is misgegaan in het verleden en die weten, steigeren, rennen, bokken, daar kan ik mijn ruiter mee kwijt raken.
Bij sommige paarden moet je dat doorbreken.
Dat ik ook wel filmpjes heb gezien waar ik het totaal NIET mee eens ben, wil niet zeggen dat het vaak de laatste kans is voor zo'n paard, anders word het de worst in.
Zelf heb ik vele van zulke paarden ook moeten corrigeren, maar ik heb het niet op zo´n manier gedaan, maar gewoon weer bij 0 begonnen, dat is ook een optie, ben niet het type om een paard op deze manier te breken, daar zijn geheel andere manieren voor.

aerdenhout1 schreef:Hij doet dit bij paarden waar het een en ander mee is misgegaan in het verleden en die weten, steigeren, rennen, bokken, daar kan ik mijn ruiter mee kwijt raken.
Vippie schreef:aerdenhout1 schreef:Hij doet dit bij paarden waar het een en ander mee is misgegaan in het verleden en die weten, steigeren, rennen, bokken, daar kan ik mijn ruiter mee kwijt raken.
Me hoela, hij doet dit ook bij jonge groene paarden hoor. En dat gaat er nog erger aan toe. Maarja zo zorg je wel voor continuering van je inkomen want die paarden komen allemaal terug want eenmaal bij de eigenaar komt de stress eruit en worden ze onhandelbaar en tsja... dan moeten ze gecorrigeerd worden. En zo kom je bij jouw stelling en is het cirkeltje weer rond.
Ik heb aardig wat paarden ingereden maar er heeft er nog nooit een zo randdebielerig gedaan zoals ze bij hem doen. En ja hoor elk paard is met vertrouwen in te rijden, kwestie van juiste basis meegeven als ze jong zijn

Zammie schreef:Sporter, neem van mij aan, dat er inderdaad vele jonkies zo uit het land naar hem gaan. Ook voor shows gebruikt hij zulke jonkies en heb echt meegemaakt van eentje die daarna niet meer te handelen was. Dat paard is destijds naar het slachthuis verdwenen.
Juangi schreef:Ik vind hem in bepaalde gevallen goed. Ik zou bijvoorbeeld niet mijn eenkennig, gespannen, gevoelige pony er naar toe brengen... Die zou dit echt niet goed opvatten. Maar bijvoorbeeld probleemgevallen á la steigeren en omklappen, bewust ruiter eraf gooien etc wel.
Ben wel benieuwd of hij ook op die van mij zou kunnen blijven zitten.. Is een type rodeostier/ stierenvechterspaard gezien de bewegingen die hij los maakt...
Als je dat filmpje ziet.. Dat deed mijn paard ook, iets wat ik zelf absoluut niet uit kan zitten.
aerdenhout1 schreef:Hij doet dit bij paarden waar het een en ander mee is misgegaan in het verleden en die weten, steigeren, rennen, bokken, daar kan ik mijn ruiter mee kwijt raken.
[/quote]Hinke schreef:Als je zo'n bewering doet moet je dat ook kunnen aantonen Zammie. Wiens paard was dat die naar het slachthuis is gegaan? Wanneer was dat? Van wie heb je dat gehoord? Hoe weet je dat dat aan Gert te wijten was? Als je zoveel paarden onder je kont krijgt zit daar van alles tussen.
Zwartmaken kan iedereen...
Ik denk dat Gert van den Hof voor veel probleempaarden een goede (en soms de enige) oplossing is. Als je zegt dat elk paard met vertrouwen en geduld te beleren is heb je nog nooit een echt lastig paard gehad imo.
Mindfields schreef:Ik heb gestemd op in sommige gevallen een prima oplossing. Dan heb ik het over paarden die medisch 100% nagekeken en in orde zijn en het gedrag dus enkel ontstaan is door oenmeloentjes, Gert KAN NIET VALLEN (echt niet!) :D tenzij het paard zelf ook valt. Bij puur staakgedrag vind ik hem super. Voor zadelmakmaken binnen 15 minuten, nee. Ik vindt dat daar een basis van vertrouwen voor nodig is, en het allerbelangrijkste, dat de spieren van het paardvoorbereidt zijn op het dragen van een ruiter. Doe je dat niet en ga je van niets naar in 1 klap ruitermak, is het paard de eerste tijd superbraaf, maar krijg je gegarandeerd na een paar weken giga spierpijn bij het paard en vaak komt er dan bokgedrag om de hoek, wordt het paard afgedaan als zeikbok en dan wordt er even 'doorgepakt' met een zweep. Niet eerlijk.
Zammie schreef:Hinke schreef:Als je zo'n bewering doet moet je dat ook kunnen aantonen Zammie. Wiens paard was dat die naar het slachthuis is gegaan? Wanneer was dat? Van wie heb je dat gehoord? Hoe weet je dat dat aan Gert te wijten was? Als je zoveel paarden onder je kont krijgt zit daar van alles tussen.
Zwartmaken kan iedereen...
Ik denk dat Gert van den Hof voor veel probleempaarden een goede (en soms de enige) oplossing is. Als je zegt dat elk paard met vertrouwen en geduld te beleren is heb je nog nooit een echt lastig paard gehad imo.
Was er zelf bij, paard was van een kennis. Die fokte ieder jaar het nodige en tijdens een hengstenshow moest die maar even zadelmak gemaakt worden. Dit paard kon die druk niet aan en is dus compleet kapot gemaakt in dat ene uurtje van het land.
Ik zeg niet, dat hij slecht werk verricht. Begrijp me goed, ik heb in het verleden ook weleens eentje gehad waarvan ik hem achteraf beter even naar hem had kunnen doen. Maar voor de shows wordt verder niet gekeken wat er gebruikt wordt voor paarden. Zou nu best anders kunnen zijn, maar destijds wist Gert niet welke paarden er mee zou doen. Vond hij zelf geen probleem..
In rust gewoon bij hem thuis zullen de meeste paarden verder niet flippen. Die worden ook vaker als 1 x bereden door hem. Zolang je zelf wilt kun je je paard heen brengen en ook begeleiding van hem krijgen, dus ik kraak zijn werkwijze niet af, maar het is jammer, dat sommigen menen tijdens zo'n show even een zadelmak paard te krijgen en dat is iets waar Gert voor zou moeten passen. Sommige paarden kunnen die drukte niet handelen...