Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
orienta schreef:lilly_s18 schreef:waarom wijzen jullie mij altijd op mijn gebrek aan woorden ik bedoel natuurlijk dat ik hele lichte trekjes geef aan de teugels duh als je dat al niet kan afleiden ben je goed bezig. En ik heb er al zo wat alles over geleert wat er over te leren valt ik ben de enige op mijn andere manege die alleen door naar de juiste manier voor elke pony te zoeken ze allemaal aan de teugel krijg
Lichte trekjes?
lilly_s18 schreef:[
over dit soort onzinnige reacties heb ik het. iedereen weet dat je een paard moet inwerken om het aan de teugel te krijgen als je het tenminste op de juiste manier leert (sommige paarden gehoorzamen natuurlijk zo goed dat je alleen je teugels moet opnemen daar niet van).
lilly_s18 schreef:orienta schreef:
Lichte trekjes?
over dit soort onzinnige reacties heb ik het. iedereen weet dat je een paard moet inwerken om het aan de teugel te krijgen als je het tenminste op de juiste manier leert (sommige paarden gehoorzamen natuurlijk zo goed dat je alleen je teugels moet opnemen daar niet van).
perzie schreef:ach misschien bedoelt ze toch gewoon knijpjes geven met haar vingers niet ??
ik weet het ook hoor ik ga mezelf zeker geen goede ruiter noemen heb nog heel veel te leren
maar ik weet ook wel hoe ik het niet moet doen
en dat is heel duidelijk de ruiters die tjakka handen breed naar beneden en dat zie je die arme beesten
met hun mond open met hun kin op hun borst staan of lopen, en dat hoofd maar heen en weer gaan
dat noem ik dus niet 'nageeflijk rijden' maar dat is mijn idee erover
lilly_s18 schreef:wat ga je dan doen orienta? je intructeur je paard aan de teugel laten leren rijden omdat je het zelf niet voor elkaar krijgt? deze rekker was alleen nodig om haar spieren op de juiste manier te rekken zodat ze niet meteen spierpijnen krijgt met het aan de teugel rijden en dat ze het ook makkelijker doen omdat ze de houding al wat kent. En het is zeker geen zagen wat ik bedoel, dat vind ik zelf ook helemaal niet nodig. Ik bedoel lichtjes krijpen in de vingers
lilly_s18 schreef:sproter als je meer dan 1 reactie had gelezen wist dat dit enkel ging over tijdig gebruik van rekker, en niet over hulpteugels wat dus helemaal iets anders is.
lilly_s18 schreef:Zucht. (wajoh)
jij begrijpt er niets van. Ik heb dit met een goede intructeur geleert en ik heb correct geleert om mijn paardje aan de teugel te krijgen, ze heeft alleen een rekker gekregen om haar spieren te rekken en de juiste houding te leren kennen. Wat hieraan kan niet in dat hoofdje van jou?
sporter schreef:lilly_s18 schreef:sproter als je meer dan 1 reactie had gelezen wist dat dit enkel ging over tijdig gebruik van rekker, en niet over hulpteugels wat dus helemaal iets anders is.
Dat doet er niet toe. Je kunt bij paardrijden geen stapjes overslaan. Niet zonder ze terug op je bord te krijgen. Als jij nu 2 jaar later weer een zelfde pony zou krijgen heb je weer een rekker nodig voor de nageeflijkheid. Kortom je hebt niks geleerd.
lilly_s18 schreef:hulpteugels zijn voledig iets anders dan rekje. en wat geeft dit nu ik rij nu zonder ook maar enige ander overbodige spullen zoal martingal, slof, rekje, hulpteugels maakt niet uit. En ze rijd kei goed aan de teugel somige mensen hebben dat nu eenmaal nodig, zij kunnen er ook niet aan doen dat ze een paard hebben gekocht dat mss iets boven hun rij ervaring gaat of dat ze dit gewoon makkelijker vinden, ik vind het overbodig. Wat is hier trauwens zo mis mee?
lilly_s18 schreef:hulpteugels zijn voledig iets anders dan rekje. en wat geeft dit nu ik rij nu zonder ook maar enige ander overbodige spullen zoal martingal, slof, rekje, hulpteugels maakt niet uit. En ze rijd kei goed aan de teugel somige mensen hebben dat nu eenmaal nodig, zij kunnen er ook niet aan doen dat ze een paard hebben gekocht dat mss iets boven hun rij ervaring gaat of dat ze dit gewoon makkelijker vinden, ik vind het overbodig. Wat is hier trauwens zo mis mee?