Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

takkie_muis schreef:michellee73 schreef:Ik zou het zelf niet doen.
Ik zou echt proberen om naar de 80-90 kilo te gaan voor je weer op het paard stapt.
Lijkt mennen je niet leuk?
mennen is vrij moeilijk al 1 x gedaan hoormaar de rengalop in het bos lonkt ongelovelijk erg
als je goed kan sturen.
. Almeetje schreef:Ik vind het om te beginnen al super dat je hierover nadenkt! Uit eigen ervaring weet ik dat de paarden een enorm goede motivatie zijn om af te vallen. Ik vind 120 kg, sorry, ook wat te zwaar om paard te rijden. Als afvallen geen mogelijkheid is, zou ik het dan houden bij af en toe eens op een trekpaard rijden en niet al te intensief. Maar indien mogelijk, leg jezelf een doel op? Bv. terug paardrijden vanaf dat je onder de 100 kg weegt? 100kg vind ik een maximum gewicht om op een groot, stevig, gespierd paard te rijden. Meer vind ik eigenlijk te veel, zeker omdat je zegt dat je houding niet ok is en dat je onstabiel zit. Ikzelf woog 94,6kg toen ik begon met mijn halve stal. Ik ben erg blij dat de eigenaar ervan mij de kans gaf en er nooit over is begonnen, ik was in die tijd nl. ook erg depressief. Dankzij haar had ik de kracht en de motivatie om af te vallen. Ik val erg traag af, door veel beweging en een gezond eetpatroon. Ik begon met 3x in de week wat rondhobbelen in de piste, maar ondertussen rijd ik 6x per week, dressuur, af en toe springen en af en toe een stevige bosrit van enkele uren incl. crossen en springen, dus vrij intensief. Daarom vond ik afvallen noodzakelijk. Daarbij voelde ik mezelf gewoon schuldig als ik mij op haar zag zitten. Nu, een jaar later, weeg ik nog 80 kg. Mijn zit is vanzelf stabieler geworden, mijn houding netter, en mijn conditie beter (net nog 9 op 10 gehaald bij bieptest, grootste deel van de klas verslagen). Mijn doel is om onder de 70 kg te geraken, maar ondertussen geniet ik al wel van het rijden. Voor haar heb ik mezelf een maximum opgelegd van 80 kg, ik wil absoluut niet meer bijkomen uit respect voor haar! Ik hoop dat je ook kiest voor afvallen en dit op een gezonde manier doet. Heel veel succes!
Citaat:Kijk eens naar de modellen van amazonexxl, die wegen zeker ook meer dan 100 kilo!!!
Zien er toch top uit?
Kunnen rijden? genieten ervan? Nou dan....................

takkie_muis schreef:bedankt voor de eerlijke antwoorden , ben ook bewust van dat ik wil afvallen. maar wil wachten tot ik ene huisje heb puur vanwege de verleidingen thuis.
zal zeker op zoek naar een verzorgpony of oudje. Vden is het einde en longeren , aan de lange lijnen enzo kan ook.
maar een stuk wandelen is ook wel fijn , voor mij en dan de pony.
takkie_muis schreef:bedankt voor de eerlijke antwoorden , ben ook bewust van dat ik wil afvallen. maar wil wachten tot ik ene huisje heb puur vanwege de verleidingen thuis.
zal zeker op zoek naar een verzorgpony of oudje. Vden is het einde en longeren , aan de lange lijnen enzo kan ook.
maar een stuk wandelen is ook wel fijn , voor mij en dan de pony.