Welk tijdstip beste om te rijden?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Lillian__

Re: Welk tijdstip beste om te rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-11 17:17

Avond, dan is het wat afgekoeld, ik weet wanneer er ongeveer gevoerd word dus ik houd er rekening mee!
Paardlief is trouwens in de avond nogsteeds best wel actief ze heeft ondertussen al wel door wanneer ik of de eigenaresse komt dus dat het tijd word om iets te doen, vind ze niet erg volgens mij alleen moet ze haar shettekind achterlaten

de schat <3

Nachtlampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-11 17:21

vroeg in de ochtend of in de avond :3 vanaf een uur of 5 is het weer beter te doen.

Melisjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-11 20:06

Ik rijd graag 's ochtends, dit is alleen mogelijk als ik vakantie heb helaas :P . Op gewone dagen rijd ik altijd 's avonds :) .

MelanieB schreef:
's avonds :j
Heb de paarden aan huis en werk tot 3.
Soms als het niet te warm is smiddags als ik thuis kom. :j

En dat paarden hun hoofd er niet bij hebben als je smiddags/savonds rijd, ligt toch echt aan je eigen rijden, actief houden vanaf begin af aan en niet laten sukkelen, dan valt er weinig aandacht te vergeven naar de wei.
Mijn paarden staan van sochtends tot savonds op de weide hele jaar door, en merk geen verschil of ik 'sochtends of 's avonds rijd.

Daar ben ik het niet mee eens.
Ik merk duidelijk verschil als ik haar 's ochtends uit de stal haal en ga rijden, als dat ik haar 's avonds ophaal uit de wei en dan gaan rijden.
Wat op zich ook logisch is, als ze eerst een hele dag op de wei hebben staan klooien/rennen/grazen/hooi eten of eerst een nacht op stal hebben gestaan ;) .

Blabla1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 09:02

Meestal rij ik s'avonds, en af en toe voor een inhaalles smorgens.
S' middags lijkt me in de zomer sowiezo niks.
Ow en eerlijk gezegd merk ik weinig verschil in gedrag tussen smorgens of s'avonds...hij is altijd nukkig :D

weazel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 09:06

Als het zo warm is dan ga ik het liefst heel vroeg. Dat vind ik dan zelf lekkerder. In de avond blijft de warmte ook nog vaak hangen. dus nee ik ga liefst voor de ochtend.

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 09:08

Rond 2/3 uur. Dan hebben ze lekker in de wei gestaan en kan ik ze ook gelijk binnen zetten na het rijden.

Ochtends rijd ik niet omdat ze dan net voer hebben gehad, s avonds heb ik nooit zin meer om te rijden.

melanie81

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 18:54

die van mij staan 24/7 in het land nu. ik rijd met dat warme weer het liefst in de avond. als ik vrij ben rijdt ik het liefst overdag.

loes__ke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 19:15

's ochtends, of 's avonds het liefste, als ik school heb 's avonds, kan ook ooit 's middags omdat ik dan lessen heb staan.

askazita

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 19:23

als het warm is rijd ik altijd s'avonds

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 23:02

Als ik de keus zou hebben en geen andere verplichtingen zou hebben (denk aan school, werk), dan zou ik het liefst 's ochtends vroeg rijden. :j

amybee7

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 23:15

Ik rij het liefst in de ochtend, dan heb ik nog lekker de hele dag over. Als ik geen tijd heb, rij ik in de avond. 'S middags is echt niet te doen met dit weer of het moet laat in de middag zijn. Buitenrit kan op zich wel, dan kan je lekker afkoelen in het water.

Dilan1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 12:10

Bij mij is het heel verschillend, de ene keer rij ik 's ochtends, de andere keer 's middags. Moet 's avonds werken, dus dan is rijden voor mij geen optie.

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 12:13

Ik probeer meestal in de ochtend te gaan. Zeker in de zomermaanden wanneer het warm wordt/is vind ik dat fijner.

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 12:14

Ik rijd het liefst rond etenstijd en kan dan zo tot 22.00 bezig zijn in de bak of met de paarden.

mimeslosydy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 20:09

ik rij altijd 's middags (iniedergeval doordeweeks dan) kan niet anders want ik kom uit school naar mijn pony toe. met vakanties of weekenden in de zomer ga ik nog wel eens 's ochtends of wat later in de mddag.

meltuttebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 20:26

Voor het paard is het het fijnst om op het warmste van de dag gewoon lekker koel op stal te staan.
Dus het beste is dat je 's ochtends of 's avonds later gaat rijden/longeren/actief gaat doen..

DanceValley

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 11:34

vroeg in de ochtend, dan ben je nog lekker fit.

xxOrlando

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-11 22:52

in de zomer s'avonds na 7uur of s'ochtends om voor 9uur anders is het te warm.
In de winter maakt het niet uit :P Eingelijk heb ik nooit écht vaste rijden _O-

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 08:26

Door het schooljaar helaas vaak 's avonds laat. En met laat bedoel ik, zo rond half tien nog de knol die als tweedes gedaan word stappen.

Maar als ik kan deze zomer en ik moet niet werken, ga ik lekker 's ochtend vroeg rijden hoor!
Tenzij op zondag, dan lig ik of met een kater in m'n bed/ aan het zwembad of lig ik te zenuwpezen in m'n bed, omdat ik wedstrijd heb :D
De piste is dan open vanaf half acht, dus dan laat ik woefje even vlug buiten voor een pisje en ga ik lekker naar de manege.
Lekker rijden, rond half elf thuis, eerst wat spelen met de hond en dan lekker uitgebreide brunch met het krantje erbij.
Het helpt natuurlijk dat ik op 5 minuten op de manege sta. 3 als ik groen licht heb ipv rood :P

History_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 09:01

Ik rij het liefst rond 10u-11u in de voormiddag, dan is hij wakker (hij slaapt heel erg lang)
's avonds rijden doe ik zelden, na zijn avondeten en als het donker is loopt hij helemaal niet goed

marjolein_el

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 16:37

Ik rij meestal in de na-middag als ik uit school kom. Sommige dagen als het heel warm is, of als ik 's middags iets anders te doen heb rij ik 's avonds. En in het weekend of vakantie verschilt het per keer. Trainen in de bak vind ik 's avonds het lekkerst, en buitenrijden doe ik liever 's middags. Maar na een warme dag is een avondritje buiten ook lekker. Maakt voor mij dus niet zoveel uit.

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 16:41

ik rijd het meeste s' avonds. soms somorgens als ik vrij ben natuurlijk. smiddags rijden vind ik totaal geen optie omdat het dan veel te warm is/ met vrienden spelen.

Karenx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 20:48

Als het even kan 's morgens maar vaak moet ik dan naar school of kan ik mijn bed niet uitkomen. Dan ligt er een beetje aan wanneer mij uitkomt en de bak bij ons op stal vrij is, vaak is dit eind van de middag / avond.

Nebron

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 16:31

Sowieso als het licht is. Maar 's zomers rij ik 's ochtends of 's avonds als 't niet zo heeel warm is. Maar 's winters meestal 's middags dus het ligt eigenlijk aan 't weer..

Equiine

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 16:35

Nu in de vakantie rijd ik het liefst s'ochtends ( 8.30 - 9.30 of 10.00 - 11.00 )
S'middags is het drukjes in de bak, en staat Chinchilla zoiezo te grazen. En s'avonds kan ook wel, maar dat doe ik alleen op werkdagen en op werkdagen rijd ik s'ochtends zoiezo niet omdat ik naar school moet. ;(