En als ik met mijn +75kg op mijn welsh van 1m37 ga zitten, lig ik er na een halve seconde al naast hoor.
pony (vrij smal) wil niet dat ik op hem kruip hoor
geloof mij, ze zouden staken hoor! Bokken, niet vooruit willen,... Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
pony (vrij smal) wil niet dat ik op hem kruip hoor
geloof mij, ze zouden staken hoor! Bokken, niet vooruit willen,... SofieHavan schreef:Ja dat vind ik. Ik vind het ook nogal makkelijk om te zeggen tegen zware ruiters dat ze NIET mogen rijden.
Sommige reacties kunnen gewoon weg kwetsend zijn. Wat denk je nou zelf? Dat zij/wij er voor kiezen om een maatje meer te hebben?
We zouden ook liever gewoon slank zijn hoor én wij doen zeker weten genoeg ons best om dat belachelijke ideaal dat de maatschappij ons voorop stelt te behalen. Als paardrijden ons daar mee kan helpen vind ik dat we dat moeten doen!
En ik ben zéker dat het dier het wel zal aangeven! Als het niet psychisch is (door te bokken of te staken) zou het dier op termijn wel fysieke klachten ontwikkelen en dat is niet het geval...
mellen95 schreef:Ook een fjord laat het wel merken hoor!!!

Maar ja, die is even niet in de buurt.
voor mezelf en voor de paarden/pony's. gebakje schreef:@ lepeltje
Al met al heb je een mooi onderwerp aangesneden met het wel of geen boomzadel omdat dit de reden is dat ik nu zo aan het twijfelen ben.Ik wil namenlijk overstappen op een semi boomloos zadel ( de trekker luxus ) maar ik werd door de verkoper van dit zadel even met de neus op de feiten gedrukt en dat lag voor mij erg gevoelig. de verkoper heeft op hun site een tabel staan met types paarden en het maximale ruitergewicht en dat was dus 80 kilo. De verkoper gaf zijn mening naar aanleiding van 1 foto en das de reden waarom ik dit topic al met al ben gestart. Ik heb me erg verdiept in boomloze zadels en omdat mijn fjord langzaam van bouw veranderd en ik wat zwaarder ben leek het me juist een betere oplossing om met een boomloos zadel te gaan rijden zeker met het nieuwe VPS systeem en speciale drukverdelende pads en inlages.... Maar mag ik jou vragen waarom je een boomzadel adviseerd ipv boomloos? Ik ben zo bang dat deze de problemen weer terug doet komen omdat Olly zo veranderlijk is in haar omvang en met een boomzadel volgens mijn informatie dan nooit een goed passend zadel hebt.
. Ik kan me voorstellen dat dat nog erger wordt naarmate er meer gewicht op komt.gebakje schreef:..., door de beweging op olly maak ik natuurlijk ook endorfine aan en voel ik me ook weer gelukkiger.
gebakje schreef:Ik heb ook de opmerking van "het paard geeft het aan als hij niet wil"even tot me in laten werken, en ik wil niemand hier mee beledigen maar ik denk ook dat als je een dier goed kent en naar je dier luistert dat je een hoop informatie van zoon beessie krijgt.