Steffi_H schreef:Mijn merrie heeft helse schrik van tractors en cammions. Als er een aan komt probeer ik ergens langs de kant te gaan staan en spreek ik haar toe met een rustige stem. Wanneer ik nergens aan de kant kan gaan staan raak ik eerlijk gezegd zelf wat in paniek omdat ik, toen ik haar pas had, bijna een ongeluk heb gehad toen ik met haar ging wandelen. Die schrik is er bij mij nog altijd niet uit dus ja. Ik probeer eigenlijk zo veel mogelijk drukkere wegen, wegen waar weleens tractors rijden, ... te vermijden.
Ze zeggen weleens dat doen of je geeuwt jezelf kalmeert en ook je paard omdat je dan je spieren ontspant ofzo. Heb het verder nog nooit geprobeerd..
Hier nog een! paard is al niet de makkelijkste, maar negeer het gewoon en dat gaat goed tot er trekkers aan komen.. ik heb mijn eigen angst dan niet onder controle en dat voelt hij dondersgoed.. Ik moet dan ook afstappen en dan lukt het wel. Wil het heel graag nog eens veranderen, maar zit heel de reis te koekeloeren of er een trekker komt, niet echt leuk.