Falabella

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

zodiacje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 19:31

H
KoudbloedKim schreef:
zodiacje schreef:
En wat vinden je ouders van je idee?
Ze is 23.. :+

*proest! Dat zag ik niet aankomen... :=

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 19:31

1 falabella kost ongeveer 10.000 euro. Ben benieuwd of je dat hebt trouwens.
Maar goed als je een weide hebt, of een groot afgezet grasland met schuilstal moet et verder geen probleem zijn.

Maar goed wij weten niet waar ze moeten komen, en kunnen er dus ook verder niet veel over zeggen. Wat is de totale oppervlakte?
Laatst bijgewerkt door Lous op 14-03-11 19:32, in het totaal 1 keer bewerkt

__denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 19:32

Weet je wel zeker of je uberhaupt wel paarden in je tuin mag houden van gemeente etc?

Irma_Maandag

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 19:33

Lous schreef:
1 falabella kost ongeveer 10.000 euro. Ben benieuwd of je dat hebt trouwens.
Maar goed als je een weide hebt, of een groot afgezet grasland met schuilstal moet et verder geen probleem zijn.

Maar goed wij weten niet waar ze moeten komen, en kunnen er dus ook verder niet veel over zeggen. Wat is de totale oppervlakte?

En dat x 2.... maar dat was het probleem niet, aldus de TS ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 19:33

zodiacje schreef:
[naam] schreef:
Ze is 23.. :+

*proest! Dat zag ik niet aankomen... :=
:D Ik moest ook even 3 keer kijken.. :Y)

Maarre, aangezien geld geen probleem is, kun je hem toch net zo goed op een pensionstalling zetten? :)

gaapje

Re: Falabella

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 19:35

koudbloedkim, die avatar .....helemaal geweldig

Sorry off topic, maar ik moest het zeggen :D

naamvergeten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-11 19:35

Mensen ik wil liever geen dingen horen over de kosten! Als ik niet genoeg geld had zou ik er niet eens over denken er 2 te nemen namelijk. Ik heb genoeg tijd dus graag daar ook geen dingen meer over. En zoals ik ook al zei: De tuin is echt heel erg groot en ik wil vaak genoeg met ze naar buiten gaan, weer of geen weer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 19:37

Gaapje, bedankt. :))

Oké, dan een neutrale vraag; waarom zet je ze niet op een pensionstalling of manege?

zodiacje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 19:38

Ts, als je 20.000 euro hebt waarom koop je dan niet een mooie stal met grote weide?
Kan je voor het geld wat nog op je rekening staat een zwembad in je tuin aan laten leggen, dat is een stuk logischer in je tuintje :+

naamvergeten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-11 19:39

Dan heb ik ze niet dicht bij me, en dat lijkt me nou gewoon heel fijn.

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 19:39

Ts wat is nu je vraag? Of ze dr kunnen staan?

Seltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 19:40

naamvergeten schreef:

Ik begrijp je direct, daarom heb ik ze ook aan huis.
Contacteer de gemeente, vraag eventjes bij je buren, en dan gewoon doen (denk er wel aan dat zo'n kleintjes graag ontsnappen, dus maak echt een stevige omheining)

naamvergeten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-11 19:42

Oké mijn vraag is dus of je ze in de tuin kan houden onder goede omstandigheden met goede voeding etc. Maar dan gaan alle mensen over mijn budget beginnen enzo, en niet rot bedoeld, maar daar vraag ik niet om.

naamvergeten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-11 19:44

Seltje schreef:
naamvergeten schreef:

Ik begrijp je direct, daarom heb ik ze ook aan huis.
Contacteer de gemeente, vraag eventjes bij je buren, en dan gewoon doen (denk er wel aan dat zo'n kleintjes graag ontsnappen, dus maak echt een stevige omheining)

BEDANKT!! Iemand die me begrijpt, buren heb ik al mee gepraat, die vinden het super als ik het zou doen, buurmeisje (10) vroeg al of ze dan een keer mag poetsen :D en stevige schutting is net geplaatst

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 19:44

Als je vraagt of je een pony in een woonwijk kan zetten is het antwoord sowieso nee. Als je in een buitenwijk woont zal je eerst moeten informeren bij de gemeente. Even overleggen met de buren is ook wel fijn, want een burenruzie om zoiets, daar zit je niet op te wachten.

Hoe groot is voor jou heel groot? En denk je er ook bij na dat gazon gras niet de beste weisoort is voor paarden? En dat je een paard eigenlijk nooit alleen moet zetten, tenzij je graag de dierlijke equivalent van een depressie wilt uitlokken?

zodiacje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 19:45

De door jou genoemde " goede omstandigheden " zijn in mijn mening een goede wei met alles erop en eraan, geen achtertuin. Hoe leuk het ook is om je paardjes dichtbij te hebben, voor dieren moet je je eigen wensen aan de kant zetten en doen wat goed is voor hen.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 19:46

uh dacht dat ik net nog 14 in profiel zag staan, }:0

maar als je 23 bent lijkt me dat deze vraag toch wat overbodig is, dan had je dit allang uit kunnen zoeken en verdere mate

Seltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 19:47

naamvergeten schreef:
BEDANKT!! Iemand die me begrijpt, buren heb ik al mee gepraat, die vinden het super als ik het zou doen, buurmeisje (10) vroeg al of ze dan een keer mag poetsen :D en stevige schutting is net geplaatst

Dan alleen nog eventjes horen bij de gemeente voor dat je begint te dromen, want je mag echt niet zomaar overal paarden hebben.
Let er ook op dat je plaats hebt voor opslag voor hooi, stro, en vooral mest.
Als je daar allemaal voor gezorgd hebt, kun je perfect twee shetters of falabellas (die toch echt wel heel duur zijn) in je tuin hebben en elke dag verwennen en knuffelen en stal mesten en voor water zorgen, enzovoort.

naamvergeten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-11 19:48

MLoeser schreef:
Als je vraagt of je een pony in een woonwijk kan zetten is het antwoord sowieso nee. Als je in een buitenwijk woont zal je eerst moeten informeren bij de gemeente.

Hoe groot is voor jou heel groot? En denk je er ook bij na dat gazon gras niet de beste weisoort is voor paarden? En dat je een paard eigenlijk nooit alleen moet zetten, tenzij je graag de dierlijke equivalent van een depressie wilt uitlokken?

Lees even de rest van het topic a.u.b door, dat voorkomt dubbele antwoorden, ik zei al dat ik er 2 wilde.
en oppervlakte van de tuin is 11 bij 12 meter, en dan willen we dat helemaal bedekken met gras dat niet slecht is voor paarden, en er staat een blokhut ongeveer zo groot als 1,5 paardenstal.

naamvergeten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-11 19:50

ow en koudbloedkim, ik ga nu ook off-topic, maar heb jij op youtube die filmpjes staan over hoe kim vakkundig een hindernis en 2 trailers sloopt? :D

naamvergeten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-11 19:51

Ow en by the way, het gaat me niet per sé om een falabella met supergoede stamboom enzo, gewoon 2 miniatuurpaardjes, sorry beetje verwarrend

zodiacje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 19:52

11 x 12? Zo groot is mijn woonkamer bijna. Daar zet je geen paarden in, ook geen kleintje :n
Heb je al eens paarden gehad? Volgens mij snap je niet helemaal wat daarbij komt kijken

Cath

Nee idd, dat is veel te klein..

Mariposa11

sorry, maar 11 bij 12 meter is nog niet de helft van een rijbak, dat is echt wel erg klein. Je kan al niet spitsen dus wrs lopen ze alles kapot. En wat ga je met de mest doen? Zeker op zo'n klein stuk zal je iedere dag de drollen uit de wei moeten halen en dat moet ergens blijven. Trekt in de zomer ook vliegen aan.. Als je het wel doet, zet dan stroom langs de schutting, anders heb je grote kans dat ze eraan gaan knagen..

EarthFocus

11 bij 12 meter??
Dan hoop ik dat je ook heel veel vuilnisbakken heb voor de mest, opslagruimte voor het hooi en dat je elke dag tijd heb om ze toch iets meer beweging te geven dan 11 bij 12 meter..
Succes ermee!

Er staat nu trouwens een falabella voor 800,- op MP :')