Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Gloe1lamp schreef:Ik vind gevorderd zo'n gevaarlijk woord... Als je op een manege komt vragen ze wel eens of je gevorderd bent, wat moet je dan antwoorden? Voor hetzelfde geld krijg je een paard toegewezen dat je helemaal niet aankan. Ik zeg altijd maar gewoon dat ik zo lang rijd en dan mogen zij inschatten of dat gevorderd is of niet. Ik denk trouwens dat het net zo werkt als met wijsheid, wie zegt het te kunnen/hebben overschatten zichzelf over het algemeen.
lilydj schreef:ik kan wijken en alle figuren en dan rijd ik vergevorderd.
maar mij gaat het er niet om of je alle figuren kunt en galop en rengalop en zonder zadel in galop.
ik vind dat je gevorderd (of vergevorderd) bent als je je paard begrijpt en hem niet in de krul trekt enzo.
srry hoor maar dan vind ik anky van grunsven een beginner ze rijd op een illegale marnier ze laat haar paard zo lopen dat dat paard van haar geen haast geen lucht meer kan krijgen.
Suus_ schreef:Een gevorderde zie ik als iemand die netjes een B proefje rond kan rijden. Manege niveau ligt meestal niet veel hoger.
Dat noem ik een gevorderde beginner.
Z ruiter vind ik gevorderd.
parador schreef:Suus_ schreef:Een gevorderde zie ik als iemand die netjes een B proefje rond kan rijden. Manege niveau ligt meestal niet veel hoger.
bij de manege waar ik rijd zijn diverse ruiters/amazones die op L1/L2 niveau rijden. Zijn dat geen gevorderden dan??
Suus_ schreef:Een gevorderde zie ik als iemand die netjes een B proefje rond kan rijden. Manege niveau ligt meestal niet veel hoger.
probabeest schreef:is idd afhankelijk waar je rijd en wat daar meestal het algehele niveau is.
ik durf wel te zeggen dat ik heeeuuuul erg ver gevorderd ben(of een hele goede beginner, dat kan natuurlijk ook, is maar net hoe je het bekijkt
), en ik rij niet eens in de Z