Pony rijden op stang en trens

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

xxOrlando

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 18:06

maaikedewit"
[quote="Dressuurgek schreef:
xxOrlando schreef:
Als jij dat graag wilt zou ik het zo doen :P
Mijn doel is met Ollie ook met S&T te rijden , en waarom zou het verkeerd zijn om op een pony met s&t te rijden ?Ikzelf vind het wel mooier staan omeerlijk te zijn :D

Met s&t rijden moet helemaal geen doel mogen zijn >;) En al helemaal niet omdat je het mooi vindt :roll: Meid, je hebt nog een hoop te leren.

ik denk dat ze probeert te zeggen dat als er oefeningen komen die je makkelijker op stang en trens doet die graag wil doen. haar doel is dus om die oefeningen uit te kunnen voeren.[/quote]
Precies :D
Dat ik dus op dat nivo met olls wil komen :D

En idd ik heb nog een hoop te leren , daar heb je gelijk in.Zit ook nog maar een anderhalf jaar in de dressuur hoger dan de B :+

xxOrlando

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 18:10

Snoevie schreef:
xxOrlando schreef:
Mijn doel is met Ollie ook met S&T te rijden , en waarom zou het verkeerd zijn om op een pony met s&t te rijden ?Ikzelf vind het wel mooier staan omeerlijk te zijn :D
[/quote

hemel zeg dit meen je toch niet serieus?dat je ermee wil rijden omdat je het 'mooi' vind staan?
dit lijkt me een duidelijke reden waarom de KNHS de grens bij de pony's heeft getrokken

Dus jij ziet in mij reactie staan :
Ik wil met S&T rijden alleen omdat ik het mooi vind staan.

Ik niet.Er staat dat ik dat als doel wil hebben , dus dat ik op het nivo kon om met s&t te kunnen rijden. En daarbij vind ik het bij paarden ( Lees : PAARDEN.) mooier staan.Dus niet dat ik er mee wil rijden omdat het mooi zou staan bij Ollie.

maaikedewit

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 18:11

maaikedewit"
[quote="Dressuurgek schreef:
xxOrlando schreef:

Met s&t rijden moet helemaal geen doel mogen zijn >;) En al helemaal niet omdat je het mooi vindt :roll: Meid, je hebt nog een hoop te leren.

ik denk dat ze probeert te zeggen dat als er oefeningen komen die je makkelijker op stang en trens doet die graag wil doen. haar doel is dus om die oefeningen uit te kunnen voeren.[/quote]
Precies :D
Dat ik dus op dat nivo met olls wil komen :D

En idd ik heb nog een hoop te leren , daar heb je gelijk in.Zit ook nog maar een anderhalf jaar in de dressuur hoger dan de B :+[/quote]

mij lijkt het ook geweldig om een Z proef goed te kunnen rijden, maar niet zonidig om het stang en trens. maar om de oefeningen uit te voeren met miniscule hulpjes van een Z proef. Ik zit nu in het L1, dus heb nog een hoop te leren. maar me doel is wel om in het Z te kunnen starten met me fries.

xxOrlando

Re: Pony rijden op stang en trens

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 18:14

Het lijkt me idd erg stoer om met een paard die je gewoonlijk niet in het dressuur ziet Z te rijden :D
Maar dan moet ik om met S&T te rijden zz-licht zijn volgens mij :P Want in het Z met een pony moet je wel met trens rijden :D

Dressuurgek

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 22:11

@ xxOrlando: het Z bereiken is een doel daar is niets mis mee, maar ik vindt het vreemd dat je Z wilt worden om met s&t te kunnen rijden. Het is een leuke bijkomstigheid net als het hoedje maar geen doel opzich. Het kan zelfs zo zijn dat je paard de s&t niet accepteerd of dat ie veel fijner te rijden is met een trensje, betekend dat dan dat je je doel niet hebt behaald?

xxOrlando

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 17:58

Maar in mijn reactie staat ook niet dat ik Z wil worden zodat ik met s&t kan rijden , die kan ik nu ook wel kopen en daarmee gaan trainen , dan lijkt het ook alsof ik goed ben :').

Misschien loopt 'ie daar wel beter op , nouja pech dan.Dan komt het trensje weer aan te pas :Y)

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 18:08

Chaos schreef:
Het probleem is dat ruiters niet genoeg nadenken over of ze wel handig en ervaren genoeg zijn om met stang en trens te rijden. Daarbij vind ik het juist heel goed dat ponyruiters een Z proef op alleen trens leren rijden. Dan weten ze dat het kan, met een Z-paard hoef je ook niet gelijk een Stang&Trens te gebruiken, dit kan ook vanaf het ZZ-Zwaar pas, net wat je als combinatie fijn vindt. Maar veel ponyruiters denken niet genoeg na over de schadelijke werking die S&T kan hebben, omdat het vooral heel mooi, leuk en stoer is. Zo ken ik ponyruiters die al vanaf het L thuis trainen op S&T, WAAROM?????

Dus daarom mijn vraag aan jou TS, waarom zou je het toestaan bij ponywedstrijden?
Met jouw pony tussen de paarden geldt de regel toch niet, dus dan heb je er ook geen last van.

Ze zegt toch niet dat het toegestaan moet worden bij de pony's. Het enige wat ze zegt/vraagt is waarom ze volgens bokt niet met S&T met haar pony's mag starten bij de paarden. Goed lezen blijk vaak een kunst.

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 18:17

lucifertje schreef:
Ze zegt toch niet dat het toegestaan moet worden bij de pony's. Het enige wat ze zegt/vraagt is waarom ze volgens bokt niet met S&T met haar pony's mag starten bij de paarden. Goed lezen blijk vaak een kunst.

Nou idd. :+ :')
Hadden TS en ik allang besproken. _/-\o_

NicoleHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 21:48

Ik vind de redenatie 'om te voorkomen dat kinderen zo prutsen in de mond, ze hebben hier de motoriek nog niet voor' onzin.
Met een Atje stopt het zowizo bij de L2 de allerkleinste vallen over het algemeen dan al af, en maak mij niet wijs dat je ookal als ponyruiter in het Z niet een beetje kan rijden en wel weet hoe je je handen tegenover de ponymond moet houden, en is/was het niet dat je als ruiter zijnde ook pas vanaf een bepaalde leeftijd Z mag starten? Please correct me if iam wrong, want ik weet er niet heel veel van wat betreft de laatste zin. :Y)

Japeloup

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 07:40

NicoleHorses schreef:
Ik vind de redenatie 'om te voorkomen dat kinderen zo prutsen in de mond, ze hebben hier de motoriek nog niet voor' onzin.
Met een Atje stopt het zowizo bij de L2 de allerkleinste vallen over het algemeen dan al af, en maak mij niet wijs dat je ookal als ponyruiter in het Z niet een beetje kan rijden en wel weet hoe je je handen tegenover de ponymond moet houden, en is/was het niet dat je als ruiter zijnde ook pas vanaf een bepaalde leeftijd Z mag starten? Please correct me if iam wrong, want ik weet er niet heel veel van wat betreft de laatste zin. :Y)

Hee eens. En rijden ze met een paard dan mag het wel.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 08:07

De knhs zal wel met een gegronde reden deze grens getrokken hebben,je moet ergens de grens trekken. Helaas voor de ponyruiters die er wel goed mee om weten te gaan. Wie het zo dwars zit kan toch zn beklag doen bij de knhs?

Greetje85

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 16:09

xxOrlando schreef:

Ik denk dat we hier de reden hebben gevonden waarom het niet is toegestaan op ponywedstrijden.... :o 'Omdat ik het mooier vind staan' getuigt van weinig inzicht in de opleiding van een pony/paard!

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 16:16

oww zielig!!! die arme poownies!
die hebben al zo weinig plaats in hun mondje, en dan ga je er nog heras hekwerken inhangen ook!
En jij rijdt zeker nog met sporen ook, das pas sielug!

nee hoor ;-) geintje!
ik vind dat bij ieder paard/pony gekeken moet worden dat er voldoende ruimte over blijft in de mond.
Dus niet te dikke bitten, uiteraard ook niet al te dunnen want dat werkt soms weer scherper in.
Wel vind ik dat er meer controle mag zijn op het gebruik. Strakstaande stangteugels vind ik absoluut geen prettig gezicht, evenals veel te strakke kinkettingen.
paard of pony maakt niet uit. Het is de ruiter die het een beulmiddel maakt. Bij goed gebruik is het misschien zelfs wel prettiger voor een paard.

xxOrlando

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 19:58

Greetje85 schreef:
xxOrlando schreef:

Ik denk dat we hier de reden hebben gevonden waarom het niet is toegestaan op ponywedstrijden.... :o 'Omdat ik het mooier vind staan' getuigt van weinig inzicht in de opleiding van een pony/paard!

Ja , want er staat , ik wil alleen met s&t rijden omdat het mooi is.

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 20:28

Toevallig heb ik een peerd met een heel klein bekkie(arab), daar heb ik er al eens eerder één van gehad.
Ik zou niet weten waarom een pony een te klein mondje heeft voor mes en vork (stang&trens :+ )dan kunnen ze ook geen gewoon bit in, wat een flauwekul.
Poowny's zijn vaak hele leuke dressuurders en ik zie ze ook vaak beter lopen dan die lange slungels! :j
Je hebt er genoeg bij die poowny's minderwaardig vinden maar die weten niet beter, denk ik dan maar!

marjolein88

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 12:26

in principe moet ieder paard /pony gewoon alle oefeningen op een trens kunnen doen (vind ik)
Zelf rijdt ik mijn pony's ook gewoon Z1 op een trensje tussen de paarden.

Maar als je vindt dat je pony beter loopt op S&T en de bitten liggen goed in de mond... dan is het prima toch :D

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 12:28

Ik vind bekkies onder de 12.5 cm erg vol hangen als je er stang en trens in doet.
Dat heeft imo niets te maken met de stokmaat (ja een klein beetje maar er zijn ook parden met een klein bekkie).

Amarach

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 22:32

Je hebt ook kleinere S&T-tjes ;-) Ik vind dat je dat per paard moet bekijken.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 06:44

dat zegt Kelly_Taco toch ook?
natuurlijk bestaan er kleinere,maar onder een bepaalde maat wordt het wel erg vol

veel mensen gebruiken het gewoon niet voor de toegevoegde waarde maar voor de 'mooi'

SlovesA

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 10:07

waarom neit toch als het lekker gaat en het mag waarom neit ja lekker laten banketstaaf de rest haha

vivana

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 17:08

upendo schreef:
Ik denk alleen dat ze willen voorkomen dat een kind van een jaar of 11 zo'n zooitje teugels in zijn pootjes geduwd krijgt.. Als 'ie wat onvoorzichtig is kan dat nare gevolgen hebben. :)

}:0 Dan rijden ze geen Z denk je wel?!

Ik vind ook dat het gewoon kan en als je hem dan fijner vind....wie zijn wij dan om te zeggen dat je dat niet moet doen. (daar ik in iedergeval in de trainig zo min mogelijk of niet met S&T zou rijden...

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 17:47

Je kan er wel door over blijven zeuren....maar de regels zijn nu eenmaal zo. Z rijden is helaas niet zaligmakend

vivana

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 23:02

Snoevie schreef:
dat zegt Kelly_Taco toch ook?
veel mensen gebruiken het gewoon niet voor de toegevoegde waarde maar voor de 'mooi'

Ja net als dat ze bitloos gaan rijden dat is véél vriendelijker,dus sommige bokkers hier kopen dan een Hackemore ;( |o