Ik zit al 2 jaar te k*tten met dat zadel.. maarja.. hét concept hè?
Dus óf ik hou em en probeer toch mijn zit te verbeteren.. óf ik verkoop hem en koop 2 reguliere zadels en ik zie het tzt wel...
Wat is wijsheid??
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Alleen mag hij nog ietsjes neusje er uit, hij spant wel

En ja, je moet hem echt zo rijden dat hij die rug bol maakt, want dat is de enige manier waarop een paard een ruiter kan dragen, die niet schadelijk is.femmefatale1 schreef:Ik krijg hem vrij makkelijk zo over die rug, maar dan moet ik em met wat meer druk vanuit het been gaan rijden.
Verder wordt hij op dat moment ook veel fijner in de aanleuning..
Ben alleen bang dat het teveel is voor hem.. aangezien hij pas 3 maanden onder het zadel is..
je hebt op dat moment een fijne rijkunstige balans, waardoor de negeeflijkheid een logische biomechanische reactie is. Ik zou zeggen, rij hem vooral zo door, maar rij dan kort. 3x per week een kwartiertje, 20 minuten. femmefatale1 schreef:Ik krijg hem vrij makkelijk zo over die rug, maar dan moet ik em met wat meer druk vanuit het been gaan rijden.
Ben alleen bang dat het teveel is voor hem.. aangezien hij pas 3 maanden onder het zadel is..
annutjuuh schreef:femmefatale1 schreef:Ik krijg hem vrij makkelijk zo over die rug, maar dan moet ik em met wat meer druk vanuit het been gaan rijden.
Waarom zou je het niet doen als hij vrij makkelijk over de rug te rijden is?? Ik vind hem heel eerlijk gezegd op het tweede filmpje veel te opgekropt lopen, lijkt mij logisch dat je hem dan niet kunt zitten.. Word het niet beter als je hem wat meer op lengte en meer voorwaarts rijdt??
Zou hem dan toch af en toe wat meer met been gaan rijden... Daar went ie vanzelf wel aan... Gewoon afwisselen tussen een beetje meer druk erop en weer afvloeien.
Oh... wat klinkt dat allemaal makkelijk zo he!?
Het uitvoeren blijft wat moeilijker!! 

PS. ik heb een holle rug. Helaas al van kleins af aan.. ik kan niet rechter

mirjamalvaro schreef:Interessant topic, ga ik volgen.
Weet er nog niet genoeg van om iets nuttigs te zeggen op de foto's en filmpjes. Maar ga jullie beoordelingen eens goed lezen.
Mijn paard en ik paar maanden terug.
View My Video
Hier liep die heel fijn in de hand en goed op het been naar voren.
Goed om te stellen, heel soepel.
Dus neem aan dat het dan goed over de rug is

Yamcha schreef:Kun jij die galop beter uitzitten dan de draf? Je galopfoto's vind ik er écht lekker uitzien, echt lekker door het lijf, je ziet het paard ook genieten gewoon
Bij je draffoto zie ik iets een weggedrukte rug (ik denk dat je daar zelf ook minder ontspant) en lijkt je paard iets op de voorhand te vallen.
MyWishMax schreef:Yamcha schreef:Kun jij die galop beter uitzitten dan de draf? Je galopfoto's vind ik er écht lekker uitzien, echt lekker door het lijf, je ziet het paard ook genieten gewoon
Bij je draffoto zie ik iets een weggedrukte rug (ik denk dat je daar zelf ook minder ontspant) en lijkt je paard iets op de voorhand te vallen.
Zijn galop zit heerlijk ja, is zijn beste gang. Draven kan hij heel goed, maar zit minder makkelijk, hij wil dan heel groot gaan draven. Gevolg is dat ik niet kan zitten en hem tegen ga houden

Professor schreef:En een paard wat door de rug is????? Wanneer dat het geval is moet hij of zij naar de slager.
Professor schreef:Maar over de rug of door de rug of wat dan een paard gaat op 4 benen, en draagt de ruiter of amazone niet met alleen zijn rug, daarvoor zijn de buikspieren nodig, die spannen en ontspannen en daardoor het gevoel geven dat het paard zijn "rug loslaat", zodat wij kunnen zitten.
Denkt u allemaal maar eens na over losmakende oefeningen en de opwarmende oefeningen, wanneer men die weer kent en leert kennen dan zijn er weinig paarden die met een elastisch zittende ruiter of amazone niet laten zitten. (hun rug vasthouden)