Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
CARAAA__ schreef:Dieuwkee schreef:Dat is juist slecht want dan heeft je paard ook ruimte nodig, je kan echt niet met slof gaan springen.
En wat is er dan de nut ervan?
Zodat hij rustiger naar de sprong toe trekt, this nog al een beestje met veel bloed.
Maar ik had nog nooit met slof gereden, dus ik wist er niet echt vanaf ?

LarissaH schreef:Niks mis mee, met slof springen. Als het maar op een goede manier gebeurd!
Ik heb er 5 die ik rijd. En 1 daarvan spring en dressuur ik ook met slof. Ik heb hem net een maand. Hij heeft voor dat ik hem kocht voor de kar gelopen en zet zijn nek stijf met rijden. Dan is er niks meer mee te beginnen. Daarom rijd ik hem met slof en dat gaat super. Als hij niet meer zijn nek stijf zet mag hij zonder slof.
En natuurlijk met springen gespje los!
Professor schreef:LarissaH schreef:Niks mis mee, met slof springen. Als het maar op een goede manier gebeurd!
Ik heb er 5 die ik rijd. En 1 daarvan spring en dressuur ik ook met slof. Ik heb hem net een maand. Hij heeft voor dat ik hem kocht voor de kar gelopen en zet zijn nek stijf met rijden. Dan is er niks meer mee te beginnen. Daarom rijd ik hem met slof en dat gaat super. Als hij niet meer zijn nek stijf zet mag hij zonder slof.
Dan bent u verschrikkelijk in overtreding, en zoals ik lees weet u dat drommels goed, wanneer uw paard zich vasthoud in de nek dan rijd u geen goede dressuur, en kunt wanneer u alleen met slofteugel dit los kan werken maar zeer beperkt rijden.
Slofteugel is gewoon te verwerpen dat mogen alleen ruiters die rijden kunnen en deze ruiters hebben de slofteugel niet nodig.
LarissaH schreef:Jaa inderdaad, ik kan maar zeer beperkt rijden. Ik ben 'maar' Z dressuur, ZZ springen en Z sgw..........
Professor schreef:LarissaH schreef:Jaa inderdaad, ik kan maar zeer beperkt rijden. Ik ben 'maar' Z dressuur, ZZ springen en Z sgw..........
U bent in overtreding gewoon helemaal gewoon, dat dient u te weten wanneer u op wedstrijden rijdt.
Op het afrijterrein is het ook verboden met een slofteugel te springen, dus u bent illegaal aan het springen en zeker geen voorbeeld.
En wanneer u goed leest dan rijden ruiters die rijden kunnen niet met een slofteugel zelfs dat kunt u niet uit de laatste zin lezen????
kim345 schreef:Niveau Z zegt ook niet alles....
Professor schreef:LarissaH schreef:Niks mis mee, met slof springen. Als het maar op een goede manier gebeurd!
Dan bent u verschrikkelijk in overtreding, en zoals ik lees weet u dat drommels goed, wanneer uw paard zich vasthoud in de nek dan rijd u geen goede dressuur, en kunt wanneer u alleen met slofteugel dit los kan werken maar zeer beperkt rijden.
Slofteugel is gewoon te verwerpen dat mogen alleen ruiters die rijden kunnen en deze ruiters hebben de slofteugel niet nodig.
Citaat:Ik zou niet weten waarom zij in overtreding is.
Wat niet in de wedstrijdring (of op het voorterrein) mag, wil nog niet zeggen dat dat ook tijdens een training "niet zou mogen".
Citaat:Een slofteugel is een heel prima hulpteugel, mits men er mee om kan gaan. En waarom niet in te zetten bij te vast houden? Tuurlijk krijg je dat ook zonder slof voor elkaar. Maar soms is het te verkiezen om een probleem sneller en daardoor ook voor het paard comfortabeler op te lossen MET hulpteugel dan langer en dus met langduriger foutief spiergebruik maar "o zo netjes" zonder slofteugel...
Citaat:Springen met slofteugel is voor een groot aantal ruiters inderdaad niet weggelegd. Er zijn er echter ook onder ons die een paard daarmee een fijnere techniek aan kunnen leren.
Dat u dat niet bent Professor, wil nog niet zeggen dat u dan zo'n aanmatigende en arrogante toon aan moet slaan richting anderen. Er zijn meerdere wegen die naar Rome leiden.

Yviertje schreef:Met een martingaal bereik je soms niet wat je met een slof wel kan bereiken. En nee je moet dan ook niet verwachten dat een paard 1.50 springt met slof dat is vragen om problemen.
Marisjuuuuuh schreef:Als het goed is dwing je je paard niet met een slof naar beneden hoor...
tenminste, als je m goed gebruikt niet naar mijn idee..
Ik rij heel af en toe eens met slof, maar mijn slof hangt altijd slap... dan zit er geen druk op naar mijn idee;).
Pak de slof er soms ff bij om wat meer door te komen op bepaalde dingen (die ze moeilijk vind)... gaat dan uiteindelijk super... slof er af, en nog ff proberen zonder slof.. lukt dan altijd prima;)!