Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
betadine schreef:Welke methodes gebruiken jullie om de hulpen correct aan te leren (vooral beenhulpen).
Ik dacht eerst met de stem leren en daarna tegelijkertijd de beenhulpen gebruiken, hoe hebben jullie het aangeleerd ?
betadine schreef:Maar je leest toch wel leuke dingen van mensen die het net iets anders doen en zeker interessant zijn.
chinookz schreef:Je moet je paard zo rijden zoals je elk paard zou rijden!
je moet natuurlijk wel voorzichtig zijn niet als een wilde gaan schoppen.
en veel praten om vertrouwen te geven

(lees: melkwagens, motorenclub, koetsjes, quats)

)
ingeeusa schreef:wow 3 maanden echt?? dan gaat het bij ons miss te snel, wij zijn binnen een maand van aan de longe naar nu los rijden. dat wil nog niet zeggen zonder iemand in het midden? maar heb je ze 3 maanden aan de longe dan? wij stappen en draven alleen. galop doen we nu nog aan de longe zonder iemand er op aangezien ze daar nog moeite mee heeft.
of is het 3 maanden omdat het paard dat aangeeft? sorry ben gewoon benieuwd!
Wel moet ik erbij zetten dat ze al een jaar tuigmak is en voor de kar kan.
Joolien schreef:sporter schreef:Mijn tip als je tips van bokt nodig hebt voor het zadelmak maken, dan moet je er niet aan beginnen.
Dat bedoel ik dus ook. Tuurlijk kun je brainstormen over hoe de ander het doet, maar dat komt in mijn ogen al snel over als gebrekkige kennis.
betadine schreef:chinookz schreef:Je moet je paard zo rijden zoals je elk paard zou rijden!
je moet natuurlijk wel voorzichtig zijn niet als een wilde gaan schoppen.
en veel praten om vertrouwen te geven
Ja wel het verzamelen uitstellen, want anders riskeer je dat je paard niet meer genoeg vooruit is. Maar ook hier zijn uitzonderingen, ik zie soms 3 jarige lopen dat na enkele keren al heel mooi vooruit en verzameld lopen, maar dit ga ik zeker niet proberen de eerste maand(en). Liever flink vooruit en later wat meer durven vragen.