Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
PercyLeen schreef:Ik weet wel zeker dat dit het geval is! En niet alleen bij paarden hoor, onze hond reageerd ook heel sterk op onze gemoedstoestand! Dieren voelen dit absoluut aan!

Vaak als ik chagerijnig ben, wil t rijden ook niet omdat mijn paard gewoon volledig de kop erin gooit
Cinnepin schreef:ik ben van mening dat je paard je gevoel over kan nemen ja, als ik chaggie ben ( gebeurt gelukkig nie vaak ) moet je die kop van mn merrie eens zien, das echt een pruim dan hoor! Daarom rijd ik ook nie als ik mn dag nie heb.
Als ik mega vrolijk ben dan merk ik dat ook aan mn merrie, klinkt misschien stom maar is echt zo
Kan heel handig zijn maar soms ook niet, je kunt je eigen angst/onzekerheid nooit verbergen.
) mijn arabier beter geen angstige ruiter kunt zetten kon dat bij haar juist, zij werd eerder extra voorzichtig en braaf. Met haar kon ik wel ruzie krijgen als ik zelf chaggerijnig was
CleovG schreef:Het kan dus heel goed zijn als ik gespannen ben omdat hij misschien iets geks zou gaan doen dat hij dan juist bakkabouters gaat zien en overal extra op let. Zeker omdat we elkaar nog niet goed kennen?
Best stom eigenlijk dat ik hier nooit echt over na heb gedacht terwijl ik a aardig wat paarden gereden heb...
' dan zie je 9 van de 10 keer dat het paard dan ook alvast maar de ankers uit gooit 'als de ruiter het al niet vertrouwd, dan vertrouw ik het al helemaal niet'.
).
, ze laat zich dan niet eens vangen als ik mijn fake glimlach opzet), of juist heel blij. 
CleovG schreef:Hm, misschien moet ik mijn mening toch wat aan gaan passen na jullie argumenten
Sinds zaterdag heb ik een nieuw paard, een groot deel volbloed dus vrij sensibel. Het viel me op dat hij vandaag nog al druk was en ik stapte dus eigenlijk al met het idee op dat hij wel vrij heet zou zijn. Maar ik wilde niet geloven dat hij heet werd van mijn reactie om wat ik dacht.
(terwijl iets met tuigerbloed waar nog geen % volbloed in zit wellicht wel een ongelooflijk schrikachtig paard kan zijn).