"Mijn armen doen zo pijn"...

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

mimeslosydy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 20:36

mijn instructrice zegt altijd, met kracht van een paard winnen zal je nooit lukken, je moet slimmer zijn dan je paard!

Jorinda

Re: "Mijn armen doen zo pijn"...

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 20:51

Ik ben het helemaal met je eens Josca. :j Ben ook heel blij met mijn instructrice die de ontspanning opzoekt, in plaats van eentje die de spanning opzoekt.

Troetellin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 20:54

Ik heb ook wel eens pijn in mijn armen na het rijden hoor. Rijdt op een pony die normaal door kinderen bereden wordt en die vind het leuk om je zo naar beneden te trekken zodat hij kan eten. daar ben ik niet altijd op voor bereid en zo'n ruk opeens doet toch wel zeer.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 21:05

Hier eentje met zere armen! Nu ben ik ook wel een watje hoor :')

Tsja paardrijden is geen krachtsport, maar je kan je armen niet altijd met hem meegeven. Natuurlijk rijd je idealiter van achter naar voren, maar als hij alleen maar naar voren naar voren naar voren wil en daarbij aan je hand gaat trekken, dan is het bij mij toch wel 'tot hier en niet verder' en dan kan hij een aantal stevige ophoudingen verwachten.

En verder moet je je armen zo hoog houden de hele tijd, dat kost zoveel moeite :')

Sidera

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 21:06

alison_belle schreef:
je kan ook stiekem prikkeldraad om het bit doen, dat scheel met de pijn in de armen :+

:+ :+ Ja dat doe ik altijd, scheelt een hoop

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 21:15

Wienna schreef:
ik rijd altijd slof dus krijg geen pijn in mijn armen :+

:wave:

Door de S&T natuurlijk :j

'Geen gel*l, in de krul'

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 21:17

Ja als de ophoudingen niet werken gooi ik er altijd S&T in die ik onder stroom kan zetten. Ideaal :)

_Jessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 21:20

Oooo doe mij ook zo'n stang & trens stroom apparaat. Ik betaal gelijk via Ideaal:P
Nee zonder gekkigheid, ik heb vaak na een uur rijden wel last van mijn armen en schaam me ook niet voor om het te vertellen :D
Ik heb namelijk heel weinig kracht in mijn handen dus moet veel moeite doen om mijn teugels vast te kunnen houden :')
Hierdoor krijg ik snel spierpijn in mijn onder armen maar niet in mijn boven armen en schouders.

Wel vind ik dat je inderdaad steeds meer trek en pluk werk gaat zien op wedstrijden :n

migomirre

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 21:26

Ik rijd graag zo als het op de meeste manege;s niet mag! met waslijntjes!
Mijn verzorgster van mijn pony heeft binnenkort een wedstrijdje op de manege en mag mijn pony meenemen, ze zei al: ik krijg vast te horen, dat ik geen waslijntjes mag hebben hihi. Maar van jou moet het.
Ik heb echt een hekel aan dat: geen gel*l, maar in de krul!

mimeslosydy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 21:31

migomirre schreef:
Ik rijd graag zo als het op de meeste manege;s niet mag! met waslijntjes!
Mijn verzorgster van mijn pony heeft binnenkort een wedstrijdje op de manege en mag mijn pony meenemen, ze zei al: ik krijg vast te horen, dat ik geen waslijntjes mag hebben hihi. Maar van jou moet het.
Ik heb echt een hekel aan dat: geen gel*l, maar in de krul!

maar waarom zou je met waslijnen gaan rijden? dan kom je nooit ergens.
en is juist niet lekker voor je pony, die zwabberende teugels.
gewoon zacht contact houden

TheHorseInn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 21:39

idd,is niet erg fijn hoor!

Wt wou ik nou zeggen dan? >;)

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 23:38

Ik hoor en zie ze ook veel. Krijg er gewoon spontaan kramp van in me handen ;)

Mare laatste tijd zie ik ineens ook weer overal hulpteugels opduiken. Niet alleen sloffen, maar ook thiedemans... Bah.

vaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 23:40

helemaal mee eens,

ik hoor het trouwens ook wel vaker.

er zijn overigens ook wel paarden die op je handen hangen, en dat is volgens mij moeilijk op te lossen.

Mitchall

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 23:43

Ik rijd mijn pony zonder hulpteugels :)
Na een halfuurtje rijden is mijn pony het zat en wilt die het liefst met z'n hoofd net boven de grond draven.
één klein drukje in de teugels is genoeg om hem weel even 'aan het werk' te zetten :)
Verder loopt mijn pony niet altijd aan de teugel, alleen wanneer ik écht train (we rijden het meest buitenritten)

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-10 06:42

Mijn merrie word hoe langer hoe lichter op de hand........heb ik alleen wel een ander probleem......
Als ze iets ziet gaat ze dan ook direct in de giraffenstand en als ze weer ontspannen is kan een paar gram te veel contact voor haar het sein zijn terug te moeten in stap :')

daar zit je dan met je goeie gedrag _O-

nog maar even een poosje doorgaan met lessen

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-10 09:13

alison_belle schreef:
Mijn merrie word hoe langer hoe lichter op de hand........heb ik alleen wel een ander probleem......
Als ze iets ziet gaat ze dan ook direct in de giraffenstand en als ze weer ontspannen is kan een paar gram te veel contact voor haar het sein zijn terug te moeten in stap :')

daar zit je dan met je goeie gedrag _O-

nog maar even een poosje doorgaan met lessen

Nog een nadeel, aangezien ik ook geen toptalent ben en dus wel eens wat laat :o .
Je bent ontzettend lekker aan het rijden, paard geconcentreerd en ontspannen aan paar gram.
Iemand laat ergens iets vallen, zoef, sta je dan in de andere hoek van de bak.... Het went wel... :o
Of je rijdt langs de deur, iemand doet hem open, jihhhhahhhh!! Kan ie ineens piroutte met daarna
rengalop.

Heb overigens mijn prive instr. soms hard nodig, in de groepslessen is het vaak drama, die mensen
geloven volgens mij niet dat ie ook fastoenlijk kan lopen, aangezien hij altijd met grapjes begint
in die lessen en geloof me hij kan steigeren, staken, rennen, girafffen alles...
Vind het dan heel moeilijk om als groeps instructie bij ondeugende kabouter instructies geeft,
deze helemaal te negeren, is ook niet aardig, maar ben wel selectief.
Aangezien dit ook een goede instr. is, maar niet mijn manier van rijden.

Ik zeg niet dat het altijd lukt, maar het is wel het streven, met Toobs trouwens makkelijker dan met Sjol.
En ohhh, het is zo lekker rijden, zo relaxt dan.

Nadeel van weinig teugeldruk... Je hebt ook niets om je aan vast te houden :o _O-
Als je paard wel lekker gaat lopen en door zijn lijf swingt, vind het best moeilijk dan nog netjes
te blijven zitten.
Ken er ook die met meer teugeldruk rijden en dan gewoon daar aan gaan hangen, dat mis ik misschien :Y)

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-10 09:23

ik haat kabouters, vooral die met die spandoeken waar BOE op staat :+

hani

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-10 09:27

ik ben het helemaal met je eens josca :D
paardrijden is geen kracht sport :(
het is iets wat je leuk vind *D
iet waar je van houd <3
iets waar je omgeeft :(:)
maar sommigge mensen denken er anders over ??? ;(

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-10 09:27

Ja, nare kabouters en koeien in de wei, die stiekum bewegen,
of een aalschoffie!!! (ze heten niet voor niets zo) die naast de bak de zwaan van de
KLM in de sloot na doet.
Je bent dan meteen weer wakker, weg droom...

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-10 09:31

hahaha net een poging aan het doen enigsinds redelijk normaal te rijden, laat het paard zelf een scheet en schiet vervolgens onder me uit heel de bak door, kijkt om en je ziet haar denken........wie was dat........kan je mij dus opvegen en pies in mijn broek van het lachen.......daar gaat mijn carriere :')

Fem_daf

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-10 09:35

Wat dacht je van de enge witte monster stenen! Die blijven zich tijdens een buitenrit maar verplaatsen en staan altijd weer voor je...
Uiteraard moet je hier heel hard voor wegrennen, want stenen zijn hele goede sprinters..

Even terug naar het oorspronkelijke onderwerp: Ik doe zoooooo mn best om niet te trekken, maar soms weet ik echt even niet wat ik moet doen... gefrustreerd hoofd en telkens 'niet trekken, niet trekken' mompelen helpt niet altijd.. Dus zus dr bij, "hij laat rechts niet los, kun je hem masseren? En mij ook?" :o

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-10 09:40

Tja, soms schrik je nog erger van jezelf dan van iets anders...

Laatst met rot gelachen om Tobago, komt iemand om de bak heen grasjes eten met paard (zwart)
met wit (nou, ja was het ooit geweest) vliegen gordijntje voor zijn ogen.
Geloof me heeft me 10 minuten gekost daar langs te komen, nadat ik paar keer in de contralaterale hoek was geeindigd.
Het probleem was het vliegen gordijntje, dat paard kende ie al wel...
Maar toen liep ie wel gaaf, dat is me nog maar 1 x gelukt, maar daarmee heeft ie zich verraden!
Dat willen we meer en vaker!!!! Geen idee hoe ik dat ga doen, maar wil ik!!!!

Witte stenen, ja ook leuk! vooral als die stiekum anders liggen.

En ja, ik zit soms ook in mijn hoofd, los, los, los, los, los... Maar ohh, wat is dat soms lastig,
vooral als je zelf al niet je dag hebt, je paard die dag ook van mening is te gaan flierefluiten
(wat uiteraard een reactie is op het toch al je dag niet hebben) en dan niet vast pakken...
Moeilijk... moeilijk.. moeilijk... (overigens krijg je dan van Toobs vanzelf straf, die pikt dat niet)

2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-10 09:45

Dat hoor ik ook in de bak en dan vervolgens het *goedbedoelde* advies van vriendinnen om er een slof aan te hangen want dan is de druk weg. Volgens mij weten ze ook echt niet waarom ze druk hebben en waarom met slof de druk weg is. Plaatje kijken inderdaad, maar de achterliggende redenen/gedachtes van het paardrijden weten ze gewoon écht niet.
Maar goed, ik heb nog nooit pijn in mijn armen gehad. Wel in mijn handen, maar dat was mijn eigen schuld. Dat paard was zo gewend om te hangen/trekken/druk op te zoeken en wat deed ik, juist ja, als eerste reactie terugtrekken. Heb het wel snel afgeleerd :D .
Het is trouwens moeilijk voor veel ruiters om meteen los te laten, je eerste reactie als iemand aan je trekt is namelijk terugtrekken.

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-10 09:48

hahaha ja paardrijden blijf ik moeilijk vinden hoor.
Merrie straft mij ook direct af als ik eventjes niet op de handjes let. :o
Die gaat direct in giraffenstand en als konijn door de bak...... :') ...leuk leerpaard

Mijn merrie trok in het begin ook zo, gewoon een paar keer ineens losgelaten zodat ze uit balans raakte :+
vind ze niet grappig :D

Fem_daf

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-10 09:56

haha, lekker al die instructeurs op 4 benen... Die van mij wordt, als ik terug hang, een ECHTE daf.. Net zo hard achteruit als vooruit....
Tja en dat goedbedoelde advies.. ik heb toch vooral gezien dat degenen die dit negeerden, uiteindelijk de betere, of in ieder geval eerlijke, ruiters zijn geworden.