Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

laura1986 schreef:Killyenn begin je dan niet aan verzameling voordat het paard daar in feite aan toe is (niet aanvallend bedoeld)?
Killyenn schreef:laura1986 schreef:Killyenn begin je dan niet aan verzameling voordat het paard daar in feite aan toe is (niet aanvallend bedoeld)?
Dat denk ik niet. Hoe komt een paard dan 'aan verzameling toe'?
Killyenn schreef:Druk en pijnprikkels zijn twee verschillende dingen, als iemand mij een vriendelijk duwtje naar rechts geeft om aan te geven dat we rechtsaf moeten, is dat wat anders dan wanneer hij me met een puntige stok naar rechts duwt. Dat geld ook voor het bit.
Drunksheep schreef:en dat bot waar op gedrukt wordt is een zwevend bot, ga maar na dat dat ook heel veel pijn kan doen
JoviBan schreef:Drunksheep schreef:en dat bot waar op gedrukt wordt is een zwevend bot, ga maar na dat dat ook heel veel pijn kan doen
Daar hoort de neusriem NIET te liggen.
Hier kun je zien en lezen waar de neusriem wèl hoort te liggen: http://www.bitloospaardrijden.info/ligging.htm
Nièt op het zwevend stukje bot dus, maar op het harde, loei-stevige gedeelte van de schedel.
Verder is de mond altijd gevoeliger dan de neus; hier de uitleg: http://www.bitloospaardrijden.info/druk.htm
en dat is ook precies het punt wat ik maak in mijn bericht. dat wanneer iets onjuist gebruikt wordt het voor het paard onprettig is. Drunksheep schreef:nou sorry hoor, maar je kan mij niet vertellen dat elk bitloos hoofdstel goed ligt, ik heb het al vaak genoeg onjuist gebruikt zien wordenen dat is ook precies het punt wat ik maak in mijn bericht. dat wanneer iets onjuist gebruikt wordt het voor het paard onprettig is.
Drunksheep schreef:ik weet niet waar het paard blijer van wordt... een keer trekken aan het bit of flink veel druk op zijn neus [en dat bot waar op gedrukt wordt is een zwevend bot, ga maar na dat dat ook heel veel pijn kan doen]. bij onjuist gebruik maakt een bit of geen bit geen verschil is mijn mening. dus bij juist gebruik ook niet. en dat geldt precies zo voor zadel met boom of zonder boom. want ook een zadel zonder boom kan niet passen
.
. tegen met bit & boom rijders vs niet bit * boom rijders.. Dat gaat onheroepelijk fout!
JoviBan schreef:Drunksheep schreef:nou sorry hoor, maar je kan mij niet vertellen dat elk bitloos hoofdstel goed ligt, ik heb het al vaak genoeg onjuist gebruikt zien wordenen dat is ook precies het punt wat ik maak in mijn bericht. dat wanneer iets onjuist gebruikt wordt het voor het paard onprettig is.
Maar dat is geen manier van discussie voeren, met "als als".
Een bit moet net zo goed op de juiste hoogte ingehangen worden. Bij veel paarden wordt het bit ook te hoog of te laag ingehangen, dat is net zo goed een probleem en bovendien een kwelling voor het paard.
Maar dat is de discussie hier niet, of het bit of de neusriem wel op de juiste plaats hangen/liggen, en dus geen argument voor of tegen.
JoviBan schreef:Omdat ik heel goed lees wat jij zegt.
Je zegt namelijk onzin. En ik leg uit waarom het onzin is wat je zegt.
Air schreef:Drunksheep je verkondigt onwaarheden over bitloos, bij juist gebruik ligt de neusriem namelijk NIET op het zwevend bot.
laura1986 schreef:Melissaxx ik ga het iets ingewikkelder voor je maken: en rij bitloos en met boom
Distussies lopen fout af als er mensen flauw gaan doen
.
.

Ik ben zeker voor een goede opleiding, uiteraard dient het paard voorbereid te worden, sterker gemaakt te worden voor er aan verzameling begonnen wordt. Ik heb het tot nu toe vooral gehad over dat punt waarop je begint met het echte vragen van verzameling. Het basiswerk, daar heb ik het niet over gehad: dat kan wat mij betreft prima bitloos worden gedaan, als men daar fijner mee kan werken. melissaxx94 schreef:waarom ik het bit gebruik air . Waarom niet!?
De boomloos/bitloos mensen vs de bit/boom rijdende gaat fout omdat wij 9 van de 10 keer het niet eens zullen worden over het wel en niet gebruik!
melissaxx94 schreef:laura1986 schreef:Melissaxx ik ga het iets ingewikkelder voor je maken: en rij bitloos en met boom
haha!.
Nee even serieus!.
Als ik met mijn aller liefste knapste schattigste leukste 4 jarige jonge groene paardje bitloos ga rijden! Dann denk ik dat ik binnen een paar minuten 112 kan bellen!
Air schreef:melissaxx94 schreef:waarom ik het bit gebruik air . Waarom niet!?
De boomloos/bitloos mensen vs de bit/boom rijdende gaat fout omdat wij 9 van de 10 keer het niet eens zullen worden over het wel en niet gebruik!
Het is hier helemaal niet vs.
Waarom niet is geen reden. Waarom wil jij zo graag meer gebruiken terwijl je met minder kan? Waarom zou je met sporen gaan rijden als het prima zonder kan?
.
. Zowel knap heel knap!
.
melissaxx94 schreef:laura1986 schreef:Melissaxx ik ga het iets ingewikkelder voor je maken: en rij bitloos en met boom
haha!.
Nee even serieus!.
Als ik met mijn aller liefste knapste schattigste leukste 4 jarige jonge groene paardje bitloos ga rijden! Dann denk ik dat ik binnen een paar minuten 112 kan bellen!
.