Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Schangah schreef:Bij te diep lopen wordt de rug overstrekt. Het bekende LDR effect (is zeker niet goed voor een jong paard) vraag veel training en niet ieder paard is hiervoor geschikt. Daarnaast koppelt de achterhand af bij te diep lopen. Paard gaat veel te veel op de voorhand lopen en doet niets met de achterhand.
. biancaxlove schreef:Ik denk dat je een jong paard beter met zijn hoofd in de lucht kan laten lopen, want te diep is ook niet goed en je kunt het altijd opbouwen om hem netter te laten lopen
Schangah schreef:Bij te diep lopen wordt de rug overstrekt. Het bekende LDR effect (is zeker niet goed voor een jong paard) vraag veel training en niet ieder paard is hiervoor geschikt. Daarnaast koppelt de achterhand af bij te diep lopen. Paard gaat veel te veel op de voorhand lopen en doet niets met de achterhand.
bijdehandje1 schreef:Liever te diep, dan te hoog. Met het hoofd de lucht in, loop je meer kans, dat de doornachtige uitsteeksels van de wervels elkaar kúnnen raken.
Oh het staat er al, zie ik.
Verder is het gemakkelijker om bij een paard wat te diep loopt, het neusje er weer wat uit te krijgen en wat hoger in te stellen, dan een paard wat met de oren tegen de wolken aanloopt, iets lager en dieper te krijgen.
Het heeft trouwens niets met LDR te maken, je kunt gewoon lang en laag trainen, wat het beste is voor jonge paarden.
. Tuurlijk weet ik dat je de tussenweg moet kiezen, maar daar werk je naartoe, dus dat gaat niet vanaf het begin goed. (dit is even iets meer info tov het onderwerp) Lara_Silver schreef:Waarom bij een jong paard al aan het hoofd bezig zijn? Ik werk altijd eerst aan de fundamenten van correcte nageeflijkheid. Dus zorgen dat het paard op eigen benen loopt, de rug gebruikt ipv wegdrukt, goed aan het been staat, zacht in de mond is etc etc. Er zijn zoveel dingen die vóor die hoofdhouding gaan, en tegen de tijd dat die allemaal in orde zijn zal je een netjes nageeflijk paard hebben dat niet sterrekijkt, noch zich opkropt. Maargoed dat is natuurlijk mijn manier en mijn mening.