en omdat ik altijd tussen de paarden ben opgegroeit die allemaal dressuurmatig zijn gereden en meestal zo zijn gefokt.
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

)
Refagreni schreef:De enige echte reden waarom je dressuur rijdt staat niet eens in het rijtje; om je paard gehoorzaam, soepel en gezond te houden.
GreaseMonkey schreef:'Dressuur' is een nogal rekbaar begrip... (bedoel je bijvoorbeeld wedstrijden, of tel je recreatief ook mee?) maar goed ik rijd (recreatief) dressuur omdat ik wil dat mijn paard op de juiste manier getraind wordt zodat het een ruiter kan dragen zonder daar (rug-)blessures aan over te houden, en om haar te gymnasticeren.
Niet voor het wedstrijd element, niet voor het mooie plaatje, maar voor een gezond soepel paard dat haar lichaam goed gebruikt met mij erop. Tancreda4 schreef:GreaseMonkey schreef:'Dressuur' is een nogal rekbaar begrip... (bedoel je bijvoorbeeld wedstrijden, of tel je recreatief ook mee?) maar goed ik rijd (recreatief) dressuur omdat ik wil dat mijn paard op de juiste manier getraind wordt zodat het een ruiter kan dragen zonder daar (rug-)blessures aan over te houden, en om haar te gymnasticeren.
Hier hetzelfdeNiet voor het wedstrijd element, niet voor het mooie plaatje, maar voor een gezond soepel paard dat haar lichaam goed gebruikt met mij erop.