Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

schoentje schreef:jij vraagt waarom dressuurruiters vaak bekritiseerd worden, ik geef jou een rede en als voorbeeld het verschil van reageren, door de spring- en dressuuruiters in jouw en mijn topic.
Dus dat heeft er zeker wel mee te maken.
Kijk even goed naar de zinnen die ik net van je gequote heb, daaruit vind ik het heel duidelijk lijken dat je een springwereld afzeik topic wilt, omdat je boos bent dat iedereen altijd de dressuurwereld bekritiseerd.

Pashon schreef:dat absoluut het gaat ook niet zozeer om vergelijkingen, maar meer omdat het even ter sprake kwam in het topic over Anky.
Het zal absoluut per stal verschillen, maar heb op 2 bekende stallen gewerkt en 1 mindere en overal ging het zelfde.
Het gaat mij erom dat ook de springsport eens onder een vergrootglas genomen word i.p.v. dat steeds een dressuurruiter met een iets mindere foto met de grond gelijk gemaakt word.
Nu is het natuurlijk niet de bedoeling dat de springsport of ruiters die de springsport beoefenen met de grond gelijk gemaakt worden.
Anouska, als je het niet snapt hoef je natuurlijk niet te reageren.
gr_roos schreef:Pashon schreef:dat absoluut het gaat ook niet zozeer om vergelijkingen, maar meer omdat het even ter sprake kwam in het topic over Anky.
Het zal absoluut per stal verschillen, maar heb op 2 bekende stallen gewerkt en 1 mindere en overal ging het zelfde.
Het gaat mij erom dat ook de springsport eens onder een vergrootglas genomen word i.p.v. dat steeds een dressuurruiter met een iets mindere foto met de grond gelijk gemaakt word.
Nu is het natuurlijk niet de bedoeling dat de springsport of ruiters die de springsport beoefenen met de grond gelijk gemaakt worden.
Anouska, als je het niet snapt hoef je natuurlijk niet te reageren.
Ik denk dat er weinig springruiters zijn die in dit geval Anky, met de grond gelijk maken. Daar is het gewoon het soort mensen niet voor en heb net als Anouska een beetje mijn twijfels bij de bedoelingen van je topic. Dat ia waarschijnlijk niet wat je wilt lezen![]()
Vraag me af wat je hier nu mee wilt bereiken, eigenlijk ben jij net zo "slecht" als de journalisten die de dressuur of beter gezegd jou dressuur idool ter discussie stellen. Ik denk dat de ruiters zelf nooit de interesse bij zichzelf weghalen door te wijzen naar een ander. Daar zijn ze te proffesioneel voor.
De eventingsport ligt ook al jaren onder vuur en vele malen erger dan de dressuur, beofenaars/fans (al vind ik dat een rotwoord) openen ook geen topic met een discussie over, mennen, vrijheidsdressuur,springen, dressuur, NH en alles wat ik nog vergeten ben.
Overal heb je mensen die het op een nette manier doen en mensen die het op een minder nette manier doen. Dat is niet alleen bij het springen, maar ook bij de dressuur. Gewoon bij iedere tak van de paardensport, zelfs de recreatieruiters.
Ayasha schreef:TS wil dat andere sporten onder de loep genomen worden, eerlijk bekeken worden. Het gaat er niet om om anderen af te zeiken, het gaat er om dat anderen ook eens objectief bekeken worden. Want enkel door te discussiëren en dingen te bekijken kunnen er verbeteringen aan gebracht worden. Tenzij jij wil beweren dat de springwereld perfect is, zou ik niet weten waarom je zo moeilijk doet over dit topic.
TS vraagt zich af waarom het bij tak 1 allemaal okee en goed is en iedereen zijn bek moet houden en je nutteloze topics opent als je het een keer in de schijnwerpers zet, terwijl de andere tak helemaal afgebrand wordt bij elk foto'tje dat ze tegen komen waar de ruiter heel effe in komt.
Ayasha schreef:Ik denk dat jij een lesje begrijpend lezen nodig hebt en IMO ben je nu een heel mooi voorbeeld aan het geven van een springruiter die op de kast zit.
maar volgens mij ben jij nog steeds niet van die kast af, gezien deze hele post 
Ayasha schreef:TS wil dat andere sporten onder de loep genomen worden, eerlijk bekeken worden. Het gaat er niet om om anderen af te zeiken, het gaat er om dat anderen ook eens objectief bekeken worden. Want enkel door te discussiëren en dingen te bekijken kunnen er verbeteringen aan gebracht worden. Tenzij jij wil beweren dat de springwereld perfect is, zou ik niet weten waarom je zo moeilijk doet over dit topic.
Ayasha schreef:TS vraagt zich af waarom het bij tak 1 allemaal okee en goed is en iedereen zijn bek moet houden en je nutteloze topics opent als je het een keer in de schijnwerpers zet, terwijl de andere tak helemaal afgebrand wordt bij elk foto'tje dat ze tegen komen waar de ruiter heel effe in komt.
Ayasha schreef:Hoe zou men bv reageren als Salinero eens "een opiumke" deed? Als ik al zie wat er gezegd wordt wanneer ie gelijk elk normaal paard schrikt van iets achter een scherm dan vrees ik dat Anky gekruisigd wordt alstie zo zou doen gelijk Opium in parcourse... En toch moet je over Opium niet zeiken en wordt Anky afgebrand als Sali een keer twijfelt aan "enge" platen.
schoentje schreef:lees je post nog eens even goed door Ayasha, dan zie je dat er niets in staat om inhoudelijk op in te gaan. Er staan geen duidelijke vragen of discussiepunten in. Het valt mij ook op dat steeds als jij je ergens in een discussie mengt, dat de discussie een nare wending krijgt. Is niet nodig vind ik, iedereen mag een mening hebben en dat hoeft niet dezelfde als die van jou te zijn.
De openingspost bevat ook niet echt een specifiek onderwerp. Het onderwerp is de springsport en hun bitten en hulpteugels. Dat is zo breed, er zijn zo veel verschillende soorten springruiters en paarden en zo veel verschillend gebruik van deze bitten en hulpteugels.
Het valt niet te zeggen of het goed of fout is, dat ligt aan de ruiter die het gebruikt.
Er is dus niet een bepaalde ruiter of groep ruiters waar in dit topic over te discusseren valt.
Wat mij betreft is deze discussie dus ten einde...
schoentje schreef:lees je post nog eens even goed door Ayasha, dan zie je dat er niets in staat om inhoudelijk op in te gaan. Er staan geen duidelijke vragen of discussiepunten in. Het valt mij ook op dat steeds als jij je ergens in een discussie mengt, dat de discussie een nare wending krijgt. Is niet nodig vind ik, iedereen mag een mening hebben en dat hoeft niet dezelfde als die van jou te zijn.
De openingspost bevat ook niet echt een specifiek onderwerp. Het onderwerp is de springsport en hun bitten en hulpteugels. Dat is zo breed, er zijn zo veel verschillende soorten springruiters en paarden en zo veel verschillend gebruik van deze bitten en hulpteugels.
Het valt niet te zeggen of het goed of fout is, dat ligt aan de ruiter die het gebruikt. En natuurlijk zijn er in de springsport ook rotte appels.
Maar er is dus niet een bepaalde ruiter of groep ruiters waar in dit topic over te discusseren valt.
Wat mij betreft is deze discussie dus ten einde...
gr_roos schreef:Dan had ze daar alle andere takken van sport bij moeten betrekken............
Ik blijf het muggenziften en lange tenen werk vinden van een paar gefrustreerde dressuurruiters. Zoals eerder aangegeven, de eventingsport ligt al jaren onder vuur en nog steeds, dan open ik toch ook geen topic om andere takken van sport in een kwaad daglicht te stellen.
Uiteraard hou ik dan de dressuur en het springen buiten schot, dat zijn tenslotte ook onderdelen van de eventing.
Anders weet je niet wie het nu over welke tak heeft.

" en als Salinero schrikt van een enge plaat, dan is het Anky en haar LDR. 
Ayasha schreef:Hoe zou men bv reageren als Salinero eens "een opiumke" deed? Als ik al zie wat er gezegd wordt wanneer ie gelijk elk normaal paard schrikt van iets achter een scherm dan vrees ik dat Anky gekruisigd wordt alstie zo zou doen gelijk Opium in parcourse... En toch moet je over Opium niet zeiken en wordt Anky afgebrand als Sali een keer twijfelt aan "enge" platen.
Ik denk niet dat het echt effect gaat hebben, mensen worden meestal niet meewerkender van persoonlijke aanvallen namelijk.